Share

Guven Ozyurt, Ford Otosan: Ford Courier va aduce mai mulți furnizori turci în România

Directorul general al companiei turce Ford Otosan, proprietarul uzinei de la Craiova, consideră că intrarea în producție a modelelor Transit Courier și Tourneo Courier alături de Puma va aduce noi investiții ale companiilor turce în România.

Într-o discuție cu un grup restrâns de jurnaliști români prezenți la Istanbul pentru a vizita centrul de cercetare și uzinele Ford Otosan, directorul general al companiei turce care deține, din această vară, uzina de automobile de la Craiova, Guven Ozyurt, a declarat că „în România există foarte mult potențial. Eu am lucrat în zona de achiziții ani buni și știu că mulți furnizori ai noștri au investit acolo pentru a susține producția Dacia. Sunt mai mulți furnizori turci care vor să investească în România după ce au aflat de asamblarea Ford Courier la Craiova. Unii se află deja acolo și își vor extinde afacerile, alții vor veni. Pentru noi asta va fi bine pentru că ne face mai puternici. Asta ne-a arătat experiența proprie. Succesul nostru este datorat și maturității furnizorilor turci care au luptat cu companii globale și au dovedit că pot fi competitivi și dornici să învețe”.

Informația oferită de oficialul turc confirmă astfel declarația făcută de premierul Nicolae Ciucă pe 5 iulie 2022 – atunci când a avut loc predarea oficială a fabricii de la Craiova companiei Ford Otosan – care menționa că noul deținător al uzinei a solicitat un dialog în ceea ce privește „venirea în România a altor investitori, parteneri ai acestei companii”. Tot atunci, primul ministru dezvăluia și că noul proprietar al uzinei românești a arătat că „este nevoie ca infrastructura să asigure aprovizionarea la timp cu piese şi componente şi distribuirea la timp a ceea ce se produce la Craiova”.

Ei bine, acum, Guven Ozyurt a dezvoltat subiectul mărturisind că tema infrastructurii din România îl ține treaz noaptea. „Am discutat problema infrastructurii din jurul Craiovei cu primul ministru al României și cu cel al economiei și ne-au asigurat că aceasta va fi îmbunătățită. Vă pot mărturisi că, fiind cu gândul la creșterea capacității de la uzina din România, problema infrastructurii mă ține treaz noaptea. Ne-am gândit inclusiv la folosirea Dunării pentru transportul componentelor și al mașinilor. Am aflat că fluviul se află la doar o oră de mers cu mașina de la fabrica din Craiova către sud. Este cu siguranță o alternativă. Nu am studiat-o în detaliu, dar sigur o vom analiza. Ați văzut că noi, în Turcia, la Kocaeli, ne bucurăm de luxul de a avea propriul port la mare. De aceea putem exporta peste 80% din producție. Vă imaginați cum ar fi fost să transportăm vehicule comerciale cu camioanele? Mai ales că, în Turcia, rețeaua de căi ferate este foarte slabă. În contextul ăsta, când am văzut calea ferată din curtea uzinei de la Craiova am fost puțin gelos”.

Directorul executiv al Ford Otosan a lămurit cu această ocazie și motivul pentru care compania turcă a preluat uzina din România. „Odată cu alianța cu Volkswagen (n.n. – colaborarea care include asamblarea unui vehicul Volkswagen în uzinele Ford Otosan din Turcia) a trebuit să găsim soluții pentru creșterea capacității de producție. La uzinele din Kacaeli (n.n. – Turcia) suntem foarte aproape de a o atinge”, a explicat Guven Ozyurt adăugând și că „sunt, desigur, și alte motive. Ford își dorea să folosească experiența noastră în domeniul vehiculelor comerciale. Courier este un produs care acoperă atât gama de pasageri cât și pe cea de marfă și este un vehicul imaginat, dezvoltat și produs de noi. În timp ce Ford se concentrează în special pe electrificare și pe serviciile adiacente vehiculelor, nouă ne revine sarcina de a dezvolta vehicule comerciale, inclusiv electrice. Am spus asta foarte clar și angajaților noștri de la Craiova”.

Oficialul turc a vorbit și despre majorarea producției. „Cred că putem majora producția de la Craiova dacă ne facem treaba bine. Mai bine decât concurența. Asta le spun mereu oamenilor mei. Că vreau să fie atenți la trei lucruri – siguranța, calitatea și eficiența. Dacă acestea sunt la cote înalte rezultatele vor veni. Trebuie să fim cu un pas înaintea competiției de câte ori se poate. Asta face diferența. Vom atinge 270.000 de unități la Craiova atunci când modelele noastre noi vor intra în producție. Atât cele cu motoare termice cât și cele electrice. Nu știu când sau dacă vom atinge 300.000 de unități, dar cred că 270.000 este un mare pas înainte”.

Ford Otosan și-a asumat o investiție de 490 de milioane de euro la fabrica de la Craiova, care va fi implementată în următorii trei ani. Astfel, capacitatea totală de producție a fabricii va crește de la 250.000 vehicule/an la 272.000 de vehicule/an.

În discuția purtată la Istanbul, Guven Ozyurt, a vorbit și despre provocarea ca un autoturism de talia Ford Puma să fie asamblat de un producător specializat în asamblarea de vehicule comerciale.

„E drept că Puma e cu totul alt tip de vehicul decât cele produse de noi până acum, dar, atât timp cât ne-am descurcat foarte bine să realizăm vehicule comerciale foarte complexe, cu ajutorul oamenilor de la Craiova putem face și autoturisme. E vorba de sinergii. În domeniul acesta totul se reduce la oameni. Dacă ai angajați pregătiți să livreze vehicule de calitate, să construiești ceva pe baza asta devine o muncă ușoară. Prin urmare, împreună cu Ford, ne-am decis să folosim atuurile de la Craiova, să le combinăm cu ceea ce Ford Otosan are mai bun și să dăm naștere unei noi povești de succes. Vom fi, împreună, martori la această poveste. Nu va fi simplu, dar poate fi făcut un lucru bun”, a declarat Ozyurt.

Totodată el a menționat că despre alocarea viitoarei generații Ford Puma uzinei de la Craiova va trebui vorbit mai târziu, atunci când noua companie va putea face dovada că poate asambla mașina la standardele Ford.

Conform directorului general Ford Otosan, „deocamdată e clar că modelul Puma Electric va fi produs la Craiova. În privința unei noi generații a acestui model va trebui să decidem împreună cu Ford. Nu e nimic stabilit încă. Dar eu cred că, dacă ai o afacere bună, ai viitorul garantat. Trebui să fii competitiv, să oferi o calitate bună, flexibilitate. Cred că avem calitățile necesare pentru a construi o viitoare generație Puma. Această oportunitate depinde de noi. Ceea ce vom face în următorii ani va arăta de ce suntem în stare”.

Acordul prin care Ford Otosan a preluat proprietatea fabricii Ford din Craiova prevede ca la uzina din România să fie asamblată noua generație a modelului Courier, atât în varianta Transit (transport marfă), cât și în varianta Tourneo (transport persoane), ce va intra în producție în 2023, cu o versiune complet electrică din 2024. De asemenea, Ford Puma va beneficia în 2024 de o versiune complet electrică, care va fi produsă la fabrica din România. Pentru industrializarea noilor modele și creșterea producției, proprietarul turc al uzinei de automobile din Bănie și-a asumat o investiție de 490 de milioane de euro în următorii trei ani.

Citește și:

Leave a Comment