Grupurile Fiat Chrysler și Peugeot – Citroen, în negocieri pentru crearea unui gigant auto transatlantic de 50 de miliarde de dolari
După ce au fost foarte aprope de încheierea unui parteneriat cu grupul Renault, italo-americanii de la Fiat Chrysler Automobiles (FCA) par să fi schimbat direcția către o fuziune cu alți francezi, cei de la PSA Peugeot- Citroen, grup care, recent, a preluat și Opel.
Mai multe publicații americane și vest-europene susțin că sursele lor le-au dezvăluit că Fiat Chrysler Automobiles și PSA Peugeot – Citroen se află în discuții avansate cu privire la o eventuală fuziune.
Citând persoane apropiate negocierilor, publicația Wall Street Jurnal scrie că un acord între FCA și PSA ar putea crea un „gigant auto transatlantic de 50 de miliarde de dolari”.
Jurnaliștii WSJ susțin că o fuziune cu părți egale în compania creată este una dintre posibilitățile luate în considerare. Directorul general al PSA, Carlos Tavares, ar conduce noul grup în calitate de CEO, în timp ce președintele FCA, John Elkann, și-ar putea asuma un rol similar cu cel deținut acum la Fiat Chrysler menționează publicația.
Totodată, agenția Bloomberg consideră că PSA Peugeot – Citroen ar fi entitatea principală în tranzacție și, chiar dacă cele două grupuri ar avea părți egale în noua companie, partea franceză ar avea un avantaj în ceea ce privește numărul de membri din consiliul de conducere.
O fuziune a producătorului auto italo-american cu PSA, al doilea cel mai mare producător auto din Europa, ar crea o companie globală cu o valoare de peste 47 de miliarde de dolari.
Tot Bloomberg anunță o ședință extraordinară a consiliul de administrație al PSA convocată pentru astăzi după-amiază. Exor NV, holdingul condus de Elkann și prin care familia Agnelli deține o participație de 29 la sută în Fiat Chrysler are, de asemenea, planificată pentru astăzi o ședință a consiliului de conducere.
Jurnaliștii WSJ au aflat și că „discuțiile sunt fluide” și că „alte opțiuni sau termeni ar putea fi luați în considerare”. Publicația menționează totuși și că „nu există nicio garanție că se va ajunge la vreun acord final”.
„Nu comentăm zvonurile pieței”, a declarat aseară un purtător de cuvânt al PSA.
FCA „vânează” un partener de fuziune
Investitorii au speculat de câțiva ani că grupul Fiat Chrysler „vâneză” un partener de fuziune, încurajat de retorica fostului său director general, Sergio Marchionne. În 2015, Marchionne nota importanța consolidării în industria auto și încerca fără succes să încheie un parteneriat cu americanii de la General Motors (GM).
După eșuarea discuțiilor cu GM, oficialii FCA și-au îndreptat atenția către o potențială fuziune cu grupul auto francez Renault SA din care face parte și Automobile Dacia. Dacă negocierile ar fi fost încununate de succes s-ar fi creat un gigant cu o valoare de circa 35 de miliarde de dolari.
Un parteneriat între FCA și PSA, „dintr-o perspectivă de volum, ar avea sens”, a scris Richard Hilgert, analist senior la Morningstar Inc., la începutul acestui an. Împreună, ar produce aproape 9 milioane de vehicule pe an, volum care le-ar permite să concureze mai bine cu grupurile Volkswagen, Toyota Motor Corp. și Renault-Nissan-Mitsubishi, a spus el.
Și pentru marca Peugeot a celor de la PSA, care intenționează să revină în America de Nord din 2023, rețeaua de vânzare a FCA din SUA „ar oferi posibilitatea de lucra cu un grup de dealeri consacrat”, a spus Hilgert.
Analistul Evercore, Arndt Ellinghorst, a arătat într-o informare că o combinație între Fiat Chrysler și PSA „are sens mai mult decât o potențială fuziune FCA-Renault”.