Share

Grupul Continental s-ar putea reorganiza în patru divizii separate

Presa germană scrie că grupul Continental, după ce a renunțat la divizia Powertrain, discută separarea în patru entități independente.

Șefii grupului Continental încearcă să convingă acționarul majoritar Schaeffler că separarea afacerilor în patru divizii independente ar putea duce la creștere puternică a valorii.

Conform publicației germane Manager Magazin, cele patru potențiale divizii independente – anvelope, conducere autonomă, automotive și ContiTech – ar putea fi ulterior vândute sau introduse într-o procedură de IPO pentru a atrage noi fonduri de pe piață.

În opinia surselor Manager Magazin, o astfel de mișcare ar putea crește valoarea grupului Continental de la nivelul actual de aproximativ 17,5 miliarde de euro la 40 – 45 de miliarde de euro.

Deocamdată, atât Continental, cât și Schaeffler au refuzat să comenteze informațiile menționând că, în prezent, nu există planuri de a modifica structura companiei.

Grupul Continental a făcut deja o serie de pași în direcția unei restructurări menite să sporească profitabilitatea și veniturile acționarilor, inclusiv renunțarea la divizia Powertrain care a devenit independentă sub numele Vitesco Technologies.

Ca și Manager Magazin, publicația germană Handelsblatt a scris cu câteva zile în urmă că divizia de conducere autonomă a grupului german ar urma să devină o entitate juridică de sine stătătoare de la 1 ianuarie 2023 și că, ulterior, este luată în considerare o o ofertă publică inițială (IPO) pentru o parte dintre acțiuni.

Oferta Publică Inițială (IPO) este cea mai populară metodă prin care o companie poate strânge capital, fiind un proces multidimensional ce se adresează tuturor investitorilor – individuali și instituționali – dispuși să cumpere o participație.

Citește și:
– Christian von Albrichsfeld, Continental România: Ne concentrăm pe dezvoltarea de mașini autonome definite prin software

Grup cu sediul la Hanovra, Continental ocupă locul 6 în clasamentul celor mai mari frurnizori auto, cu vânzări către producătorii de automobile de 29,7 miliarde de dolari în 2020.

Continental are în România cinci divizii, șapte unităţi de producţie și patru centre de inginerie din Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov şi Iaşi. Până în 2021 compania germană a investit aici circa două miliarde de euro.

Citește și:

Leave a Comment