Firme din Turcia și Polonia se luptă pentru livrarea de autobuze electrice la Craiova
Primăria Craiova a scos la lictație achiziția a 16 autobuze electrice, iar firmele Bozankaya Otomotiv din Turcia şi Solaris Bus & Coach din Polonia au depus oferte. Doar 2% din valoarea contractului va fi plătită de la bugetul local, restul fiind acoperit din fonduri europene.
Primăria Craiova a anunțat că valoarea totală a proiectului de achiziționare a 16 autobuze elecvtrice și a stațiilor de încărcare aferente se ridică la 76.004.854,72 lei, inclusiv TVA (circa 15,7 mil. euro). Deși, inițial, 75% din sumă trebuie plătită de municipalitate, contribuția acesteia a fost redusă la doar 300.000 de euro.
„Craiova a depus proiecte cu o valoare totală mult mai mare decât plafonul stabilit iniţial şi iată că rezultatele încep să apară. Iniţial, contractul de finanţare pentru achiziţia a 16 autobuze electrice, extinderea sistemului de management al traficului şi reorganizarea circulaţiei în zona centrală (MOTRIC A) a fost semnat cu o cotă de finanţare de doar 25% din partea Comisiei Europene. Acum am semnat un act adiţional la contractul de finanţare prin care se modifică acest procente de 75% cofinanţare în doar 2%. Astfel, în loc de peste 12 milioane de euro, vom plăti, pentru cele 16 autobuze şi celelalte componente ale proiectului, doar 300.000 euro”, a declarat primarul Craiovei, Mihail Genoiu.
Cele două firme care au depus oferte în cadrul licitaţiei pentru furnizarea a 16 autobuze electrice şi pentru staţii de încărcare sunt Solaris Bus & Coach din Polonia și Bozankaya Otomotiv din Turcia. Firma turcă este aceeași care, în vara anului trecut, a încercat să câștige și licitația de la București pentru 100 de autobuze electrice în fața reprezentatului companiei chineze BYD, New Kopel Car Import. În cazul lictației organizată de primăria Capitalei, ofertele au fost refuzate fiind considerate „inacceptabile şi/sau neconforme”.
În cazul licitației de la Craiova, autobuzele trebuie să aibă o lungime de minim 17,5 metri şi maximum 18,75 metri, o capacitate de minimum 100 de călători, o viteză maximă de 70 km/h, trebuie să fie dotate cu sistem încălzire şi de răcire cu aer condiţionat, echipament Wi-Fi, sistem management trafic CGMT, sistem audio-video informare călători, sistem numărare călători, sistem supraveghere video cu minim șapte camere, prize USB pentru încărcare device-uri pasageri.
Conform proiectului, în primele nouă luni de la semnarea contractului se va livra un prototip care va îndeplini toate condiţiile impuse în caietul de sarcini. Restul autobuzelor vor fi livrate într-un interval de șase luni, începând cu a zecea lună de la semnarea contractului.
Proiectul presupune livrarea a 16 autobuze electrice şi instalarea a 16 staţii de încărcare lentă şi 4 staţii de încărcare rapidă pentru acestea, precum şi semaforizarea şi includerea în sistemul actual de management al traficului a 5 intersecţii de pe traseele de autobuz, respectiv intersecţia 1 – str. Amaradia, str. Adolf Waidman, str. George Enescu; intersecţia 2 – str. Caracal tronson 1, str. Caracal tronson 2, str. Gheorghe Chiţu tronson 1, str. Gheorghe Chiţu tronson 2; intersecţia 3 – str. Fratii Buzeşti, str. Al. Macedonski tronson 2, str. Caracal tronson 1; intersecţia 4 – str. Al. Macedonski tronson 2, str. Arieş tronson 2, str. Arieş tronson 1 şi intersecţia 5 – str. Al. Macedonski tronson 1, str. Bujorului tronson 2, str. Bujorului tronson 3.
Citește și:
- Primăria condusă de Gabriela Firea reia licitația pentru 100 de autobuze electrice
- Ofertele pentru autobuze electrice depuse de Bozankaya – SILEO și New Kopel Car Import, considerate inacceptabile. Licitația a fost anulată
- Jumătate dintre mijloacele de transport din Cluj-Napoca sunt electrice. Astăzi au intrat în circulație 25 de noi troleibuze
- Sinaia își dezvoltă transportul public prin achiziționarea a 11 autobuze hibride Mercedes-Benz Citaro
- Mercedes-Benz a câștigat licitația organizată de Primăria București pentru 130 de autobuze hibrid