Diamant de 80 de carate pentru ca Tiffany să realizeze cea mai scumpă bijuterie din istoria sa
Celebrul magazin de bijuterii Tiffany din New York a achiziţionat un diamant de 80 de carate pentru a realiza o reeditare a unui coolier istoric prezentat la Expoziţia Mondială de la New York din 1939.
Aflată în plină derulare a procesului de preluare de către gigantul francez LVMH al lui Bernard Arnault, cunoscuta casă Tiffany încearcă să atragă atenția cu orice preț. Iar soluția pare a fi reeditarea unui colier pe care compania îl consideră istoric.
Conform agențieie EFE, surse din interiorul Tiffany susțin că „noul colier cu diamant încastrat este cea mai scumpă bijuterie pe care o pune în vânzare Tiffany în întreaga sa istorie”.
Colierul va fi expus publicului în 2022, când se vor redeschide porţile legendarului magazin de pe Fifth Avenue, după doi ani ani de renovare.
Aquamarinul, care trona în centrul colierului original va fi înlocuit în această reeditare cu un „extraordinar” diamant oval de 80 de carate, cel mai mare diamant pus vreodată în vânzare de firma Tiffany în cei 183 de ani de istorie, depăşit doar de emblematicul Tiffany Diamond, de valoare inestimabilă şi care nu este de vânzare.
„Ce mod mai bun de a sărbători în 2022 redeschiderea sediului nostru renovat, decât acest incredibil colier prezentat cu prilejul Expoziţiei Mondiale din 1939 şi care a fost una dintre bijuteriile cele mai impresionante prezentate la deschiderea sediului Tiffany de pe 5th Avenue în 1940”, notează Victoria Reynolds, expertă în pietre preţioase la Tiffany & Co.
Citește și:
– Pierre Cardin: „Nu am visat niciodată la bani, dar, în timp ce visez, câștig bani”
Potrivit acesteia, colierul reflectă istoria şi moştenirea acestei case celebre din New York, al cărei fondator, Charles L. Tiffany, a fost supranumit „regele diamantelor”. Acest diamant de categorie IF, (fără imperfecţiuni interne sau externe) şi de culoare D (claritate maximă), este „unic” şi a fost extras dintr-o mină din Botswana.
De-a lungul existenţei sale, Tiffany a achiziţionat numeroase pietre excepţionale pentru creaţiile sale, inclusiv legendarul Tiffany Diamond, unul dintre cele mai pure şi mai mari diamante galbene din lume, alături de Smaraldul Hooker, sau de diamantele Mazarin cumpărate de la licitaţia de bijuterii ale Coroanei Franţei din 1887.
Tiffany, parte a gigantului LVMH
La începuutul acestui an grupul francez LVMH a anunțat încheierea achiziției casei americane de bijuterii Tiffany, o afacere de 15,8 miliarde de dolari.
Demarată în urmă cu mai bine de un an și trecută prin multe suișuri și coborâșuri, tranzacția va ajuta LVMH, proprietarul unor mărci precum Louis Vuitton și Bulgari, să se extindă în comerțul cu bijuterii, unul dintre domeniile cu cea mai rapidă creștere din piața produselor de lux.
Împărțit în șase divizii, grupul francez se bazează enorm pe cea de „bijuterii și ceasuri”. Asta pentru că în 2019 aceasta a realizat vânzări de 4,4 miliarde de euro și include mărci extrem de puternice precum Chaumet, TAG Heuer, Fred, Hublot sau Zenith.
În ciuda faptului că divizia în care a intrat Tiffany este mult mai mică decât cea de „modă și articole din piele” – care include branduri ca Givenchy, Christian Dior, Fendi sau Louis Vuitton – ea se află într-o creștere mult mai puternică decât toate celelalte.