Share

An dificil pentru mărcile de lux în Interbrand – Best Global Brands 2020

Domeniu de obicei rezistent la crizele economice, luxul a fost puternic lovit de efectele pandemiei. În afara Hermes, toate mărcile de lux din Top 100 au pierdut din valoare.

În ultimii doi ani, clasamentul Interbrand a avut printre vedetele sale companiile din industria luxului. Asta fără ca vreuna dintre mărcile de lux să ajungă în Top 10. Din nefericire, în 2020, în afara Hermes, toate brandurile de lux au înregistrat scăderi cuprinse între 1% și 9%.

Cea mai puternică marcă de lux din clasamentul Interbrands al celor mai valoroase mărci din lume, Louis Vuitton a păstrat poziția a 17-a ca și anul trecut. Doar că, după creșterea cu 14% din 2019, acum marca a înregistrat un recul cu 2% până la 31,72 miliarde de dolari.

A doua marcă din zona luxului a reușit chiar să urce de pe poziția 22 pe 21, însă asta doar pentru că mărcile din alte domenii aflate mai sus au avut scăderi mai puternice. În 2020, valoarea Chanel a scăzut cu 4% până la 21,20 mld. USD.

Aflată pe locul trei între mărcile de lux, Hermes este singura care nu a înregistrat un recul nici în privința poziției din clasament și nici în cea a valorii. Astfel, în acest an Hermes ocupă locul 28, ca și în 2019, cu o valoare identică: 17,96 mld. USD.

Clasamentul Interbrand al mărcilor de lux continuă cu Gucci (15,67 mld. USD) pe poziția 32, Cartier (7,49 mld. USD) pe locul 73, Dior (5,98 mld. USD) pe locul 83, Tiffany & Co. (4,96 mld. USD) pe 94, Burberry (4,80 mld. USD) pe 97 și Prada (4,49 mld. USD) pe 99.

Citește și:

Leave a Comment