Share

Ce înseamnă „recall” pentru Bugatti: Un singur Chiron, chemat la service

Practica mărcilor auto de a chema la service seriile de vehicule la care sunt descoperite defecte unitare este deja cunoscută. În cazul hipermașinilor, „recall” înseamnă cu totul altceva.

Mii, zeci de mii sau chiar sute de mii de mașini sunt de obicei afectate anual de așa-numite „recall”-uri, măsuri prin care producătorii de vehicule cheamă în rețeaua service proprietarii mașinilor care au defecte de fabricație. În unele cazuri – așa cum s-a întâmplat recent cu air-bag-urile unui furnizor – ajung la service pentru reparații gratuite chiar milioane de mașini ale mai multor mărci.

Lucrurile stau însă cu totul altfel când este vorba despre hipermașini ale unor mărci precum Bugatti, Lamborghini sau Ferrari.

Un exemplu relevant este mesajul de „recall” transmis de Bugatti autorităților de reglementare a siguranței rutiere din SUA prin care anunțau chemarea la service a unui singur vehicul Chiron produs în 2018.

Nu doar cantitatea ci și obiectul acestui recall este demn de toată atenția. Astfel, conform NHTSA, vehiculul Bugatti Chiron produs în 2018 trebuie să ajungă la service pentru că inginerii companiei au descoperit o potențială desfacere a unor șuruburi din cauza vibrațiilor.

Mai exact, posesorul respectivului Bugatti Chiron trebuie să se prezinte al un atelier specializat pentru că unele șururburi care susțin grila frontală ar putea să fie slăbite și asta ar duce la creșterea risculului unor răni grave în cazul unui accident.

Surprinzătorul recall trebuie pus în contextul în care marca Bugatti vinde anula doar circa 80 de mașini, iar prețul în SUA al unui astfel de vehicul realizat în mare parte manual este de aproximativ trei milioane de dolari.

Pentru comparație NHTSA primește anual, în medie, 650 de scrisori ale unor producători care anunță chemări la service ale unor modele. Sunt vizate astfel, tot în medie, 25 de milioane de mașini în fiecare an.

Desiguir, așa cum se întâmplă în cazul acestui Bugatti Chiron, există și excepții. Un alt exemplu este cel al italienilor de la Lamborghini care au chemat la service un Aventador SVJ Roadster din 2021, pentru că niște șuruburi strânse necorespunzător ar fi putut cauza desprinderea unei conducte de ulei.

Chiar și în cazul mărcilor premium apar surprize. Astfel, Jaguar a chemat la service un singur model I-Pace produs în 2020 pentru că inginerii companiei au descoperit posibila lipsă a unor elementele de fixare pentru scaunele din față. O problemă similară s-a întâmplat și în cazul Mercedes-Benz, care a emis scrisoare de recall pentru un singur GLE 350 produs tot în 2020.

Citește și:

Leave a Comment