Autobuzul electric Mercedes-Benz eCitaro a ajuns în România. Va fi prezentat la București, Cluj-Napoca și Iași
Mercedes-Benz România a anunțat că autobuzul electric eCitaro, dezvoltat și produs în Germania de Daimler AG, se află în România și va fi prezentat în trei mari orașe.
Conform oficialilor reprezentanței Mercedes-Benz în România, autobuzul lansat anul trecut în cadrul Salonului de Autovehicule Comerciale de la Hanovra (IAA) va fi prezentat în cadrul unor evenimente locale, organizate în trei orașe din România: București, Cluj-Napoca și Iași.
„Suntem mândri să prezentăm autobuzul eCitaro în România și să facem astfel încă un pas spre electromobilitatea urbană, după semnarea recentă a contractului cu Primăria Capitalei pentru 130 de autobuze Citaro Hybrid. eCitaro redefinește transportul public convențional, combinând siguranța în exploatare, disponibilitatea în operarea zilnică și siguranța de conducere a unui vehicul de serie cu noile cerințe privind emisiile. Mai mult, pe termen mediu și lung, autobuzele electrice precum eCitaro implică costuri de operare mai reduse, datorită tehnologiilor inovatoare de care dispun”, a declarat Bogdan Aldea, Sales & Marketing Buses, Mercedes-Benz România.
Mercedes-Benz eCitaro este produs pe linia de asamblare a uzinei Daimler din Mannheim, având aceleaşi standarde de producție şi calitate ca și celelalte autobuze ale mărcii germane. Pentru a veni în întâmpinarea diferitelor nevoi ale operatorilor de transport, a fost dezvoltată special pentru eCitaro o structură modulară a bateriilor. Astfel, echiparea standard include patru baterii Litiu-ion amplasate în partea din spate a autobuzului. Pot fi adăugate module adiționale de până la zece baterii pe plafonul autovehiculului. Bateriile au o capacitate de până la 350 kWh şi sunt răcite la temperatura ideală pentru a maximiza durata de viață.
Managementul controlului termic optimizat până la ultimul detaliu, cu sistem de răcire a bateriilor și aerul condiționat cu pompă termică sunt elemente de referință ale modelului eCitaro. Aceste caracteristici asigură consum minim de energie și maximum de eficiență și autonomie. O provocare cunoscută doar de specialiștii în domeniu este faptul că pănă la 50% din consumul total de energie este folosit pentru sistemele de încălzire și răcire.
Cu cele zece baterii modulare, eCitaro are o masă proprie, în specificațiile standard, de aproximativ 13,5 tone. Astfel, unei mase maxime admise de 19,5 tone, îi corespunde o încărcare de până la 6 tone, respectiv în jur de 88 de pasageri.
Autobuzul urban cu motor electric are la bază Mercedes-Benz Citaro, un best-seller la nivel internațional, care a înregistrat vânzări de peste 50.000 de unități pe parcursul a două generații, prezent în aproape toate marile orașe din vestul și centrul Europei, inlcusiv la București.
Primele autobuze electrice Mercedes-Benz eCitaro circulă deja de câteva luni în mai multe orașe din Germania (Berlin, Hamburg, Heidelberg, Hanovra).