Share
UPDATE: Surpriză în industria auto: Hyundai ar putea fi constructorul mașinii Apple

UPDATE: Surpriză în industria auto: Hyundai ar putea fi constructorul mașinii Apple

Un anunț al Hyundai a stârnit rumoare în întreaga industrie auto, dar și în cea IT. Hyundai ar putea fi constructorul ales de Apple pentru a îi construi mașina despre care se vorbește de ani buni.

Coreenii de la Hyundai Motor au anunțat azi-noapte că sunt în discuții cu gigantul american Apple pentru a construi mașina cu care compania din Cupertino se pregătește să debuteze pe piața vehiculelor autonome. Grație acestui anunț acțiunile Hyndai au urcat brusc cu nu mai puțin de 24%.

„Apple și Hyundai sunt în discuții, dar într-un stadiu incipient, și nu s-a decis încă nimic”, au anunțat oficialii Hyundai fără a spune cât de detaliate sunt negocierile. În același timp, conform Reuters, Apple a refuzat să comenteze subiectul.

Citește și:
– Grupul Hyundai – Kia mizează pe vânzări mai mari cu 11,5% în 2021 și cumpără o uzină

Mai mult, într-un document trimis unei autorități de reglementare din Coreea, cei de la Hyundai au menționat că producătorul auto „primește cereri de cooperare pentru dezvoltarea comună a vehiculelor electrice autonome de la diverse companii”, fără a specifica despre ce firme este vorba.

Informațiile despre posibila cooperare dintre Hyundai și Apple pentru dezvoltarea unui nou automobil au apărut în urma unui raport al Korea Economic Daily TV, post care are printre acționari și concernul Hyundai, conform căruia gigantul tehnologic american și constructorul coreean se află în negocieri și este de așteptat ca, fie Hyundai să se implice în dezvoltarea unei fabrici de baterii în SUA, fie ca proiectul să fie preluat de subsidiara grupului asiatic, Kia Motors.

Este interesant de menționat că aceste detalii apar cu doar câteva zile înainte ca brandul Kia să prezinte un „îndrăzneț” plan de afaceri, pe 15 ianuarie 2021. De altfel, așa cum LifeNews.ro nota cu două zile în urmă, înainte de a își prezenta noul plan de afaceri, Kia a dezvăluit zilele trecute un nou logo și un nou slogan global, „Movement that inspires”. Hyundai și Apple lucrează deja împreună la CarPlay, software-ul Apple pentru conectarea telefoanelor iPhone la vehicule.

Noi zvonuri despre Apple Car

După ani buni în care presa a primit tot felul de informații, mai mult sau mai puțin clare, pe surse, despre Apple Car, la jumătatea lunii decembrie a anului trecut au apărut noi detalii despre mașina pe care analiștii de la Morgan Stanley o consideră „unul dintre cele mai importante momente din industria auto și a mobilității. Nu vorbim doar despre orice «nou-intrat» în lumea automobilelor. Vorbim despre Apple. În afară de avansul tehnologic al platformei Apple, compania are disponibil un numerar de aproape 200 de miliarde de dolari și este așteptată să genereze mai mult de 70 de miliarde de dolari în viitor”.

De asemenea, Jeong Yun-woo, fost designer la Hyundai, a declarat pentru Reuters că „externalizarea producției de mașini către Hyundai are sens, deoarece (n.n. – firma coreeană) este cunoscută pentru calitate. Dar nu sunt sigur că este o strategie bună pentru producătorii de automobile să devină noii Foxconn ai Apple (n.n. – Foxxcon este un contractor taiwanez al Apple), deoarece ei riscă să piardă controlul în fața firmelor de tehnologie”.

Totuși este limpede că Apple are nevoie de colaborarea cu un producător auto pentru a își duce planul la bun sfârșit. Asta pentru că realizarea unui vehicul reprezintă o provocare chiar și pentru o companie cu buzunare adânci ca Apple. În ciuda faptului că poate produce anual, fără probleme, sute de milioane de aparate electronice utilizând piese din întreaga lume, lanțul de aprovizionare și producție pentru mașini este cu totul diferit și greu de pus la punct. Să nu uităm că Elon Musk a avut nevoie de 17 ani pentru a obține profit din vânzarea mașinilor Tesla. Iar marile companii cu vechime în industria auto fac modificări ale furnizorilor în fiecare an pentru a ține costurile sub control și a obține profit.

Analiștii de la eBEST Investment & Securities consideră că un parteneriat Hyundai-Apple ar ajuta gigantul din Cupertino să reducă major costurile de dezvoltare și fabricare a vehiculelor deoarece ar putea utiliza platforma și facilitățile mașinilor electrice Hyundai. „Apple ar putea vedea Hyundai ca un partener ideal deoarece atunci când vine vorba despre producătorii de automobile americani, toți au sindicate puternice pe care Apple ar dori să le evite. Mai mult, costul forței de muncă al companiilor din SUA este mult mai mare decât cel al Hyundai și asta joacă adesea un rol important în producția de mașini”, este de părere Kevin Yoo, analist la eBEST Investment & Securities.

Având în vedere momentul și modul în care coreenii au făcut anunțul privind posibila colaborare cu Apple pentru producția mașinii, informația trebuie privită cu o doză scepticism. În plus, există zvonuri care arată că americanii negociază și cu alte companii în același scop.

UPDATE: Hyundai își retrage, parțial, anunțul

Oricât de ciudat și lipsit de profesionalism ar părea, la câteva ore după ce presa din întreaga lume a preluat anunțul Hyundai privind potențiala colaborare cu Apple, coreenii au revenit asupra propriilor declarații. Astfel, ei au scos din anunț numele Apple lăsând ideea că sunt în discuții de colaborare cu mai multe companii.

Cum un anunț de acest gen făcut în timpul negocierilor este de neconceput în orice afacere, devine limpede că oficialii Hyundai fie s-au trezit vorbind fără să aibă idee de implicații, fie au vrut să speculeze momentul propice pentru a își majora valoarea acțiunilor. O „materie” la care par să fi luat lecții de la Elon Musk.

Cert este că bursele au reacționat rapid după anunțul inițial, iar Hyundai s-a bucurat de o valoare de piață mult mai mare.

Citește și:

Leave a Comment