Share
Șeful Renault: Dacia va crește ca un brand cu drepturi depline mai degrabă decât ca un derivat al mărcii franceze

Șeful Renault: Dacia va crește ca un brand cu drepturi depline mai degrabă decât ca un derivat al mărcii franceze

Luca de Meo, CEO-ul Renault, susține că mașinile Dacia vor evolua ca produse de sine stătătoare, marca având un potențial foarte mare și fiind foarte profitabilă.

Cu câteva săptămâni inainte de a dezvălui întregul său plan de redresare a grupului Renault, Luca de Meo, CEO-ul grupului francez din care face parte și Dacia, a dezvăluit câteva dintre componentele acestuia. Pe lângă nevoia de a duce Renault în zona cu profituri mai mari a pieței, oficialul sosit de doar câteva luni de la grupul rival, Volkswagen, a lăsat să se întrevadă și câteva dintre măsurile gândite pentru marca românească.

În acest context, de Meo a explicat că deja cunoscutul plan Renaultion despre care LifeNews.ro a scris încă de la începutul lui septembrie, implică trei faze – renașterea, reînnoirea și revoluția. „Trebuie să începem toate cele trei faze chiar acum. Dar gradul de intensitate al proiectului va crește pe parcurs. Revoluția va lua ceva mai mult timp decât renașterea, de exemplu. Trebuie să mă asigur că banii sunt acolo, că ne mărim imediat marjele”, a explicat directorul executiv al Renault înr-un interviu acordat Automotive News.

Reînnoirea grupului va veni „odată cu lansarea de noi produse. Unul dintre lucrurile pe care le-am făcut, în primele mele șase săptămâni, a fost remanierea întregului plan de produs. Am decis să oprim șapte – opt proiecte și să reinventăm cinci sau șase, dar centrate pe segmentele și piețele unde cred că există profit. Filozofia generală este de a face mai multă diferențiere între Dacia și Renault. Aș vrea să ridic Renault puțin (în poziția pe piață), urmând practic ceea ce a fpcut grupul PSA în ultimii cinci ani. Au fost mult mai puternici în segmentul C (compact), unde există și volum și marje de profit în același timp”.

„Dacia are un potențial foarte mare”

În privința mărcii Dacia, Luca de Meo consideră că marcii trebuie să i se permită „să înflorească ca un brand cu drepturi depline, mai degrabă decât ca un subbrand al Renault. Marca are un potențial foarte mare și câștigă mulți bani. Este relativ ușor de vândut, deoarece are o propunere foarte clară: prețuri de intrare (n.n. – reduse) în fiecare segment al pieței”.

Pentru a menține paralela cu grupul PSA Peugeot – Citroen, oficialul Renault a arătat și că șeful acestuia, Carlos Tavarez – fost număr 2 în grupul Renault -, a stabilit mărci concurente de referință pentru fiecare barnd propriu. Astfel, în viziunea lui Luca de Meo, marca Renault va avea ca referință Peugeot, în timp ce Dacia brandul Citroen.

Marca Renault e principala problemă a grupului

Pentru a defini mai exact cât de mult va interveni în cazul fiecărui brand din grup, CEO-ul Renault a menționat că „Dacia este o propunere foarte, foarte clară. Alpine are potențial, poate că nu concurează cu brandurile premium germane, dar este o oportunitate. Ați putea susține că Alpine este un brand relativ necunoscut, dar cu siguranță are pedigree și istorie. Marea problemă este, evident, Renault. Împărtășește aceeași problemă cu toate mărcile de volum – este la mijloc între vehiculele premium și cele de buget. Așa este în toate segmentele de piață. Deci, cred că trebuie să reinventăm Renault și să-l transformăm într-un brand modern care are o propunere mai distinctă pentru piață”.

Odată cu ridicarea valorii mărcii Renault, Luca de Meo consideră că va fi mai mult loc pentru Dacia pe anumite piețe. „Este logic să lansăm Dacia în unele piețe în care există spațiu sub oferta mărcii franceze. Deci, dacă suntem capabili să creștem Renault mai mult în segmentul C, avem spațiu pentru Dacia”, a explicat șeful Renault.

Citește și:
– Dacia a dat publicității noile prețuri pentru Logan, Sandero și Sandero Stepway

Totodată, el a menționat că noua generație a modelelor Sandero și Logan este foarte bună. „Ați fi surprins de avantajul pe care îl avem, în ceea ce privește costul (…) Putem ataca o mulțime de piețe cu specificații reduse ale modelelor Renault. Pentru următoarea generație a Dacia avem însă nevoie de o abordare modulară în care clienții să poată începe de la specificațiile reduse și să poată avansa către specificații superioare”, a dezvăluit Luca de Meo.

În plus, CEO-ul grupului francez a ținut să menționeze că marca Renault nu va lupta mai sus de segmentul compact (C) pentru că acolo domină mărcile premium germane. „Nu voi arde bani cu asta. Problema este că nu performăm foarte bine în segmentul C. Cred că Renault poate fi credibil în segmentul C. Am făcut asta în anii ’90, când a fost inventată familia Megane. O platformă, șase sau șapte stiluri de caroserie. Trebuie să reinventăm astfel de lucruri”, consideră oficialul care a explicat și că modelele Renault vor fi dezvoltate „în Y sau ca un turn Eiffel cu picioarele în sus” astfel încât să ofere un produs de bază din care vor deriva o versiune sportivă și una clasică, elegantă.

Citește și:

Leave a Comment