Share
Ce înseamnă „Renaultion” și de ce vorbește noul șef Renault de noi tăieri de costuri

Ce înseamnă „Renaultion” și de ce vorbește noul șef Renault de noi tăieri de costuri

Într-un document adresat angajaților Renault, Luca de Meo a menționat că generarea de lichidități și restabilirea profitabilității sunt o prioritate imediată.

Aflat în poziția de CEO al grupului Renault, companie care deține și Automobile Dacia, Luca de Meo a trimis un mesaj sindicatelor în care evidențiază posibile tăieri de costuri suplimentare. Conform Reuters, oficialul a explicat în nota internă că „scopul este să revenim pe drumul cel bun și să rezolvăm problemele noastre cele mai presante cât mai repede posibil: lichiditățile și costurile. Acest lucru înseamnă că va trebui, probabil, să mergem mai departe decât era planificat cu eforturile noastre de reducere a costurilor”.

Acest mesaj vine în contextul în care grupul francez a anunțat încă din mai reduceri de costuri care pot duce chiar la eliminarea a 15.000 de locuri de muncă și restructurarea activității din unele uzine, în special franceze. Totul pentru a obține economii de circa două miliarde de euro.

Profitul Renault, mai important decât vânzările

Fără a menționa în noul său mesaj ce înseamnă a merge „mai departe decât era planificat cu eforturile noastre de reducere a costurilor”, Luca de Meo pare mult mai interesat de echilibrarea bugetului companiei decât de creșterea vânzărilor.

La solicitarea Reuters de a comenta informația, un purtător de cuvânt al Renault a confirmat că Luca de Meo lucrează la un plan de transformare a companiei, concentrându-se mai mult pe profitabilitate decât pe volumele de vânzări.

Aceeași agenție de presă notează și că noul șef Renault a explicat că „proiecțiile noastre privind fluxul de numerar sunt alarmante. Mai mult ca oricând trebuie să ne dublăm eforturile pentru a atinge o rentabilitate durabilă și a genera fluxuri de numerar”.

Mai mult chiar, subliniind întârzierea restructurării care ar fi trebuit să aibă loc cu ani în urmă, Luca de Meo a menționat că „în următorii cinci ani vom face ceea ce PSA a făcut în ultimii cinci”.

Pe lângă reducerea de costuri, planul noului șef al grupului francez include, conform Reuters, o reducere a numărului de produse din diferite game cu aproximativ 30% și o creștere a prețurilor pentru anumite produse.

„Va trebui să luăm decizii uneori dificile, dar care sunt necesare și pozitive pentru companie. Aș descrie-o ca pe o revoluție. Această revoluție, care trebuie dusă înainte de toți bărbații și femeile companiei, o numesc «Renaultion»”, a scris Luca de Meo, șeful Renault, în documentul trimis angajaților.

Citește și:

Leave a Comment