Share
Acesta este noul BMW Seria 4, o interpretare orientată spre viitor a identităţii mărcii bavareze

Acesta este noul BMW Seria 4, o interpretare orientată spre viitor a identităţii mărcii bavareze

Noul BMW Seria 4 Coupé, care a avut în această seară premiera mondială digitală, este, conform mărcii bavareze, o mașină care redefinește esența plăcerii de a conduce în segmentul premium.

Prezentarea online a modelului sportiv cu două uși BMW Seria 4 a oferit o perspectivă asupra noutăţilor pe care le aduce noul model, a istoriei sale fascinante a coupe-urilor mărcii, precum și designul distinctiv al modelului. O înregistrare a întregului eveniment găzduit de Pieter Nota (membru al Consiliului de administrație al BMW AG, responsabil pentru Client, Brans și Sales), Klaus Fröhlich (membru al Consiliului de administrație al BMW AG, responsabil pentru Cercetare şi Dezvoltare) și Domagoj Dukec (șeful BMW Design) este acum disponibil pentru a fi descărcat, împreună cu fotografiile prezentării.

BMW Seria 4 Coupe

Studioul de design al BMW Group din Munchen, halele istorice ale BMW Group Classic și centrul de teste BMW Group din Aschheim au găzduit premiera mondială a noului BMW Seria 4 Coupé. Evoluția esteticii modelului cu două uși, în concordanță cu noul limbaj de design al BMW, este deosebit de evidentă în lumina reflectoarelor studioului de design. Aici, Domagoj Dukec a explicat procesul de design care a dus la crearea aurei sportive, grațioase și exclusive a noului BMW Seria 4 Coupé. Prezentarea s-a concentrat pe caracteristicile care scot modelul în evidenţă, în special pe grila BMW ridicată, verticală, înclinată în față în partea din față,umerii sculptaţi atletic deasupra arcadelor roților din spate, proporțiile întinse dinamic și ecartamentul mare Aceste elemente crează o diferenţiere clară între noul model și cel mai recent BMW Seria 3 Sedan, construind o identitate puternică, mai clar definită decât predecesorul său. „Noul BMW Seria 4 afișează proporțiile definitori BMW în forma lor modernă încă”, a spus Dukec. „Partea frontală se distinge clar pe şosea. Ieşită din comun, grila verticală, alături de farurile iconice duble, creează o identitate curajoasă și încrezătoare. ”

Pieter Nota a oferit o perspectivă în trecut, alfându-se chiar în centrul BMW Group Classic, şi a ilustrat legăturile profunde ale nouluiBMW Seria 4 Coupé cu tradiția mărcii. Legende precum BMW 328 Coupé din anii 1930 și BMW 3.0 CS din anii ’70 au scris capitole importante în istoria fascinantă a cupeurilor BMW. Acum un nou capitol poate fi adăugat acestei povești de prestigiu, definit prin plăcere de conducere și succes în motorsport. „Noul BMW Seria 4 Coupé surprinde esența BMW”, a spus Nota. „Este o interpretare orientată spre viitor a identităţii puternice a mărcii.”

BMW Seria 4, esenţa plăcerii condusului

Noul BMW Seria 4 Coupé alătură o configuraţie deosebit de sportivă cu un design marcant. Accentul pus pe plăcerea condusului marchează diferenţa dintre noul BMW Seria 4 Coupé şi cel mai recent BMW Seria 3 Sedan şi îi poziţionează deosebit de clar în segment.

Noul BMW Seria 4 Coupé a fost dezvoltat cu obiectivul de a redefini esenţa plăcerii condusului în segmentul premiu mediu. Aura sa de sportivitate şi exclusivitate este susţinută prin continuarea tradiţiei coupé-urilor mărcii BMW, modelată printr-o succesiune de maşini sportive legendare care se întinde pe aproape 90 de ani.

La lansarea pe piaţă în octombrie 2020, BMW M440i xDrive Coupé – propulsat de un motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, ce dezvoltă 275 kW/374 CP – va reprezenta vârful de gamă. Iniţial, acesta va fi acompaniat de o pereche de motoare pe benzină, cu patru cilindri, şi de un diesel cu patru cilindri. Planul prevede ca alte două motoare diesel, cu şase cilindri dispuşi în linie, să fie adăugate în portofoliu din martie 2021, iar cel mai puternic dintre aceste două propulsoare va fi noul BMW M440d xDrive. Noul BMW Seria 4 Coupé va fi produs la uzina BMW din Dingolfing.

Apariţia noului BMW Seria 4 Coupé aduce în prim-plan atât proporţiile familiare ale modelelor sportive cu două uşi BMW, cât şi noul limbaj de design al mărcii. Proporţiile extinse dinamic ale noului BMW Seria 4 Coupé sunt rezultatul unor dimensiuni exterioare mai mari decât ale generaţiei anterioare. Lungimea a crescut cu 128 milimetri la 4.768 mm, lăţimea cu 27 mm la 1.852 mm, iar ampatamentul cu 41 mm la 2.851 mm. Înălţimea automobilului este mai mare cu doar 6 mm, până la 1.383 mm, dar cu 57 mm mai mică faţă de BMW Seria 3 Sedan. Ecartamentul a crescut în lăţime faţă de modelul anterior – cu 28 mm în faţă şi cu 18 mm în spate. Noul model este cu 23 mm mai lat faţă de BMW Seria 3 Sedan.

Partea frontală atractivă a noului BMW Seria 4 Coupé conferă noului model o prezenţă distinctă. Grila BMW a radiatorului – mare şi accentuată vertical – se înclină spre înainte şi se extinde până aproape de marginea inferioară a spoilerului faţă. Prizele de aer standard au o structură mesh, care până acum era disponibilă doar la modelele M340i şi M340d. Cu “rinichii” drepţi conectaţi în centru, este reluat într-o interpretare modernă un element de design din trecutul companiei, unul împărtăşit cu clasicii legendari ai mărcii, precum BMW 328 şi BMW 3.0 CSi.

Farurile subţiri ale noului BMW Seria 4 Coupé sunt extinse mult în pasajele roţilor faţă. Farurile LED integrale sunt disponibile standard, în timp ce farurile LED adaptive cu BMW Laserlight sunt echipare opţională. Linia laterală a noului BMW Seria 4 Coupé este definită de suprafeţe precise şi bine sculptate. Consolele scurte, montanţii supli, uşile lungi cu ferestre fără ramă şi linia cursivă a acoperişului accentuează aspectul elegant. Imaginea dinamică este întărită de linia habitaclului are se îngustează spre spate pentru a face loc umerilor puternici.

Steptronic cu opt trepte standard

Noul BMW M440i xDrive Coupé şi toate modelele diesel dispun de tehnologie mild hybrid. Montarea unui generator-starter 48V puternic şi a unei a doua baterii litiu ion de capacitate mare permite generarea şi stocarea unei cantităţi mai mari de energie la frânare. Această energie este folosită nu numai pentru alimentarea sistemului electric, dar şi pentru a uşura sarcina motorului termic şi pentru a-i mări puterea.

Generatorul-starter produce un efect de impuls electric care oferă instantaneu un plus de 8 kW/11 CP pentru accelerări sau demaraje mai dinamice. Mai mult, puternicul generator-starter creşte şi eficienţa prin asistarea motorului în timp ce se rulează la viteză constantă şi îmbunătăţeşte confortul atunci când funcţiile Auto Start Stop şi coasting sunt utilizate. Funcţia de coasting, cu decuplarea şi oprirea motorului, este activată automat la ridicarea pedalei de acceleraţie, în modul COMFORT şi ECO PRO, la viteze între 25 km/h şi 160 km/h.

Asemenea motorului cu şase cilindri dispuşi în linie, ce furnizează 275 kW/374 CP, aflat sub capota vârfului de gamă, există şi două propulsoare pe benzină, cu patru cilindri, ce oferă 135 kW/184 CP la noul BMW 420i Coupé, respectiv 190 kW/258 CP la noul BMW 430i Coupé. Un motor diesel cu patru cilindri, ce dezvoltă 140 kW/190 CP, propulsează BMW 420d Coupé şi BMW 420d xDrive Coupé. Toate motoarele diesel dispun acum de sistem turbo cu două turbine şi sistem catalitic BMW BluePerformance care include catalizator SCR cu Adblue.

Este prima dată când toate variantele de model din gama BMW Seria 4 Coupé au fost dotate standard cu o transmisie Steptronic cu opt trepte.

Citește și:

Leave a Comment