Share
APIA: 372 de rezervări pentru mașini electrice și plug-in hybrid de la debutul programului Rabla Plus

APIA: 372 de rezervări pentru mașini electrice și plug-in hybrid de la debutul programului Rabla Plus

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) a dat astăzi publicității o analiză din care rezultă că autoturismele electrificate au atins o cotă de piață de 5,7%, cu 1,6 puncte procentuale mai mare decât în 2019.

Analiza Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) arată că „în contextul pandemiei achizițiile de autoturisme «verzi» (electrice și hibride) în Europa, dar și în România, au cunoscut o creștere importantă în primul trimestru din 2020, deși evoluția generală a pieței auto a fost una negativă”. De altfel, în urmă cu o lună LifeNews.ro scria despre surprinzătoarea creștere a achizițiilor de vehicule electrice din trimestrul I la nivelul Europei în ciuda pandemiei.

Datele Asociației indică o cotă de 5,7% din piața auto atinsă în primul trimestru din 2020 de mașinile electrice (BEV), hibride (HEV) și hibride cu încărcare la priză (plug-in hybrid – PHEV), în creștere de la 4,1% în aceeași perioadă a anului trecut. Mai exact, în perioada ianuarie – martie 2020 au fost vândute în România 1.575 de vehicule electrificate (electrice, hibride și hibride cu încărcare la priză), cu 106 mai multe decât în primul trimestru din 2019.

Creșterea cotei de piață a mașiniloe electrificate este pusă de oficialii APIA mai întâi pe seama „scăderii volumelor autoturismelor cu motoare termice (benzina, diesel)” și, mai apoi, pe un volum al vânzărilor superior celui înregistrat în 2019.

Piata mașini electrice - trim 1 2020

APIA menționează și că în primele două luni autoturismele electrificate au înregistrat o evoluție pozitivă, contrar celei a pieței de autoturisme cu motoare termice clasice, iar în luna martie, când impactul pandemiei a început să se resimtă, coroborat cu așteptarea demarării programului Rabla Plus, scăderile, deși au fost importante (-26,3% la EV și -15,6% la HEV) au fost mai mici decât cele înregistrate de cele cu motoare clasice (-35% benzina și -29,8% diesel).

Creșteri așteptate pe piața de mașini electrice și în lunile următoare

În ciuda restricțiilor și a așteptatei crize economice, oficialii APIA estimează că, în lunile următoare, achizițiile de autoturisme electrificate vor crește grație imboldului dat de programul Rabla Plus.

„Această estimare este rezultatul faptului că, în acceași perioadă de timp de la începutul programului (număr de zile), în acest an au fost deja realizate 372 de rezervări pentru achiziția de autoturisme BEV și PHEV, cu 72,2% mai multe decât în 2019, când, în același interval, erau doar 215 de rezervări”, explică APIA. Trebuie luat însă în calcul faptul că, în acest caz, APIA ia în calcul „rezervări” și nu achiziții certe. Prin urmare, este posibil ca unii dintre cei care au rezervat un vehicul să nu ajungă cu procedura până la achiziție.

Totuși, trebuie remarcat faptul că această creștere a interesului pentru mașini electrice, hibride și hibride cu încărcare la priză se manifestă în contextul dificultăților de a achiziționa un vehicul generate de restricțiile impuse de autorități, dar și a unei instabilități economice accentuate.

Renault și BMW domină segmentul electricelor, iar Toyota pe cel al hibridelor

Datele APIA pentru primele trei luni din 2020 arată că în segmentul mașinilor 100% electrice, liderul este Renault, cu 97 de unități vândute. Marca franceză este rumată de germanii de la BMW și Volkswagen cu 54, respectiv, 32 unități.

Segmentul hibridelor este dominat autoritar de marca Toyota, cu 931 de unități, urmată de Lexus, 54 de unități, și Honda, 48 de unități. Hibridele reîncărcabile la priză (PHEV) au ca principali exponenți în România mărcile BMW (38 unități), Volvo (28 unități) și Porsche (23 unități).

Citește și:

Leave a Comment