Share
Scădere cu 32,19% a pieței românești de autoturisme. Recul mult mai mic decât cele din Germania, Italia, Franța sau Spania

Scădere cu 32,19% a pieței românești de autoturisme. Recul mult mai mic decât cele din Germania, Italia, Franța sau Spania

Înmatriculările de autoturisme noi din România au scăzut în luna martie cu 32,19%, în timp ce în marile piețe europene reculul a fost mult mai accentuat.

Raportul Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) pentru luna martie, prima în care România a fost afectată de pandemia cauzată de coronavirus, arată o scădere cu 32,19% a pieței autoturismelor până la 6.654 de unități.

În același timp, cele cinci mari piețe auto europene, care corespund statelor grav lovite de pandemie, au raportat scăderi mai accentuate. Astfel, în Italia, piața s-a redus în martie cu 85%, în Spania cu 69%, în Franța cu 72%, în Marea Britanie cu 44%, iar în Germania cu 38%. Trebuie luat în calcul și faptul că în unele dintre aceste state comerțul cu autoturisme a fost complet paralizat de deciziile guvernelor de a solicita închiderea showroom-urilor. Pe de altă parte, România a beneficiat de debutul, timid, e drept, al programelor Rabla și Rabla Plus.

Conform DRPCIV, dintre cele doar 6.654 de autoturisme înmatriculate la noi, cvele mai multe au aparținut mărcii Dacia, 1.693 de unități. Marca națională a raportat însă un recul 39,49% față de aceeași lună din 2019. Pe locul secund în clasamentul înmatriculărilor s-a clasat Skoda, cu 632 unități (-19,39%), iar pe trei Volkswagen cu 548 unități (-11,47%).

Citește și:

Leave a Comment