Share
Industria auto europeană se trezește la viață. Producția va depinde de piețe

Industria auto europeană se trezește la viață. Producția va depinde de piețe

Volkswagen AG, cel mai mare producător auto global, a reluat astăzi, 27 aprilie, producția la fabrica sa din Wolfsburg. Este cel mai recent exemplu al revenirii la activitate a uzinelor din industria auto europeană. Dar provocările din fața companiilor sunt enorme, iar activitatea va fi gestionată în strânsă legătură cu piețele de desfacere.

Volkswagen va marca redeschiderea uzinei sale din Wolfsburg proiectând pe ziduri o caricatură cu logo-ul VW, care striveşte coronavirusul.

După impunerea măsurilor de izolare la mijlocul lunii martie, Germania a început în 20 aprilie o ridicare parţială a restricţiilor, printre care redeschiderea magazinelor cu mai puţin de 800 de metri pătraţi. Cu toate acestea, rămân în vigoare regulile privind distanţarea socială.

Industria auto din cea mai mare economie europeană, cu exponenții săi de frunte, BMW, Daimler şi Volkswagen, se bazează pe capacitatea Germaniei de a ţine sub control epidemia şi pe un sistem de sănătate capabil să facă testări extinse pentru a identifica persoanele infectate.

Această realitate contrastează cu cea din SUA, unde şeful sindicatului United Auto Workers a declarat că „este prea devreme şi prea riscant” să fie redeschise fabricile la începutul lunii mai, din cauza testării insuficiente.

Uzinele europene impun măsuri de igienă mai riguroase şi spaţii mai mari între angajaţi, pentru a preveni îmbolnăvirile.

„Luni, industria auto din Germania se restabileşte. Noi la Volkswagen am folosit pauza de cinci săptămâni pentru a ne pregăti în vederea reluării producţiei”, a afirmat Bernd Osterloh, şeful sindicatului VW şi membru în Consiliul de Supervizare al producătorului auto.

Şi Fiat Chrysler redeschide luni fabrica sa din Sevel, în centralul Italiei, iar în Franţa Toyota îşi va relua operaţiunile la unitatea sa din Valenciennes săptămâna aceasta, în timp ce Renault reia producţia de motoare la fabrica sa din Cleon, apoi la uzina din Flins.

În Suedia, Volvo redeschide săptămâna aceasta unitatea sa din Torslanda.

„Economia s-a oprit în Europa. Lansarea unui vaccin va dura. Este important ca activiatea să fie reluată în condiţii de siguranţă. Sperăm să putem contribui la o normalizare”, a afirmat şeful diviziei auto a Volvo, Hakan Samuelsson.

Renault are probleme în Franța

Deși a anunțat reluarea producției în majoritatea uzinelor sale la sfârșitul acestei luni, grupul Renault întâmpină probleme chiar în țara de origine.

Conform Reuters, SUD, un sindicat care-i reprezintă pe angajaţii Renault de la fabrica Flins a cerut personalului să nu revină la muncă înainte de 11 mai, apreciind că este prea riscant pentru sănătatea muncitorilor, ţinând cont de criza provocată de pandemia de coronavirus.

Conducerea Renault a cerut angajaţilor să reînceapă activitatea la Flins din 28 aprilie, înaintea atenuării restricţiilor în Franţa, prevăzute pentru data de 11 mai. Deocamdată, oficialii Renault nu au dorit să comenteze informaţia.

Leave a Comment