Share
Mercedes-Benz și Bosch oferă vehicule clasa S automatizate pentru un serviciu de transport pe bază de aplicație

Mercedes-Benz și Bosch oferă vehicule clasa S automatizate pentru un serviciu de transport pe bază de aplicație

Proiectul comun Bosch – Mercedes-Benz pentru dezvoltarea conducerii automatizate în zonele urbane a trecut într-o nouă etapă care implică punerea la dispoziția clienților a unor modele Clasa S automatizate.

Proiectul pilot pentru un serviciu de transport la cerere pe bază de aplicație, care folosește autovehicule Mercedes-Benz din clasa S, automatizate, a fost lansat în orașul San José din Silicon Valley. Aflate sub supravegherea unui șofer de siguranță, mașinile autonome circulă între zona de vest a orașului San José și centru, de-a lungul arterelor principale dintre strada San Carlos și bulevardul Stevens Creek. Inițial, serviciul va fi disponibil unui grup restrâns de utilizatori. Aceștia vor folosi o aplicație dezvoltată de Daimler Mobility AG pentru a rezerva o călătorie cu autovehiculele automatizate din clasa S, dintr-un punct de preluare determinat și până la destinație. Bosch și Mercedes-Benz speră ca acest test să ofere informații valoroase cu privire la dezvoltarea ulterioară a sistemului de conducere automatizată de Nivel 4/5 SAE. Partenerii se așteaptă și să obțină informații suplimentare cu privire la modul în care mașinile autonome pot fi integrate într-un sistem de mobilitate intermodal care include servicii de transport în comun și car-sharing.

Primul oraș american care a permis teste efectuate pe stradă

La mijlocul anului 2017, San José a devenit primul oraș din SUA care a invitat companii private să desfășoare teste pe teren pentru conducerea automatizată și să analizeze provocările tot mai mari ale traficului rutier. În special în traficul congestionat din oraș, senzorii autovehiculelor autonome, care monitorizează o acoperire de 360 de grade, pot îmbunătăți siguranța, iar stilul de condus lin poate îmbunătăți fluxul traficului. „Dorim să aflăm mai multe despre modul în care autovehiculele automatizate pot duce la un trafic mai lin și mai sigur pentru orașe, precum și modul în care putem ajunge la o mobilitate mai disponibilă, sustenabilă și cuprinzătoare. San José dorește să devină un oraș inteligent și să aibă un sistem de trafic pregătit pentru viitor, cu tehnologii moderne și inovatoare. În acest sens, proiectul derulat alături de Bosch și Mercedes-Benz este perfect”, declară Dolan Beckel, director departamentului pentru inovații civice al San José. „În cazul în care conducerea automatizată va deveni o realitate cotidiană, tehnologia trebuie să fie fiabilă și sigură. Iar în acest sens avem nevoie de teste precum proiectul nostru pilot din San José”, afirmă Dr. Michael Fausten, directorul departamentului de proiectare pentru conducerea automatizată în zone urbane, din cadrul Robert Bosch GmbH. „Nu este de ajuns ca vehiculele automatizate să își demonstreze valoarea. Trebuie să demonstrăm și că acestea pot face parte din jocul mobilității urbane. Și putem testa aceste două lucruri în San José”, spune Dr. Uwe Keller, directorul departamentului pentru conducere autonomă din cadrul Mercedes-Benz AG.

Teste vor avea loc și în Europa

Bosch și Mercedes-Benz lucrează împreună, deja de doi ani și jumătate, la soluții pentru conducerea automatizată în orașe. Obiectivul lor comun este un sistem de conducere automatizată, de Nivel 4/5 SAE, pentru autovehicule complet automatizate și fără șofer, inclusiv software-ul necesar administrării autovehiculului. Cu toate acestea, nu sunt interesați de prototipuri, ci caută să dezvolte un sistem pregătit pentru producție care poate fi încorporat în diferite tipuri și modele de autovehicule. În activitatea lor de dezvoltare a unui software pentru controlul mișcărilor autovehiculului, partenerii au ales în mod intenționat să nu se bazeze exclusiv pe inteligența artificială și pe cumularea de kilometri parcurși în cadrul testelor. Inginerii lor au utilizat și simulări și terenuri de testare concepute special pentru a analiza tipul de situații ce pot avea loc foarte rar în trafic. În acest scop, inginerii de la centrul pentru testare și tehnologie Immendingen din Germania pot folosi și un teren de 100.000 de metri pătrați, proiectat pentru conducerea automatizată. Aici, situațiile de trafic complexe pot fi reproduse cu o precizie extrem de mare și ori de câte ori este nevoie. Pentru Bosch și Mercedes-Benz, meticulozitatea și siguranța reprezintă prioritățile principale. Mai mult, asocierea lor nu vizează exclusiv condițiile de drum și meteorologice din SUA. În timp ce o parte a echipei se află în Sunnyvale, un oraș din Silicon Valley aflat între San José și San Francisco, o altă parte formată din ingineri ce aparțin ambelor companii lucrează în zona Stuttgart.

Principala țintă, flotele de taxiuri

Special pentru proiectul lor pilot pentru serviciul de transport la cerere automatizat, Bosch și Mercedes-Benz s-au aliat cu încă un partener: Daimler Mobility AG dezvoltă și testează o platformă pentru flote în scopul asistării etapei operaționale pilot. Acest lucru permite potențialilor partenerilor din domeniul serviciilor de transport la cerere să integreze perfect autovehiculele autonome (Mercedes-Benz) în propriul portofoliu de servicii. Platforma gestionează autovehicule atât autonome, cât și convenționale, inclusiv funcționarea și întreținerea acestora. Un serviciu de mobilitate pe bază de aplicație pentru autovehicule Mercedes-Benz cu sistem de conducere convențională a fost pus în funcțiune în Regiunea Golfului, în toamna anului 2019. Serviciul este disponibil și în capitala Germaniei, Berlin.

Leave a Comment