Share
Dacia pregătește un 2020 plin de surprize. Logan și Sandero vor ajunge la a treia generație

Dacia pregătește un 2020 plin de surprize. Logan și Sandero vor ajunge la a treia generație

Anul viitor marca românească Dacia, deținută de grupul francez Renault, va lansa pe piață cea de-a treia generație a modelelor Logan și Sandero, ba chiar și utilitara Dokker pare gata de înnoire. Iar potențiala sosire în Europa a crossoverului electric K-ZE dă speranța unui prim model Dacia 100% electric.

Sunt luni bune, dacă nu ani, de când se tot vorbește despre iminenta apariție a unei noi generații ale modelelor Dacia, Logan și Sandero. Și, de această dată, nu este vorba doar despre schimbări minore de design și echipamente, ci despre o modificare radicală care pornește chiar de la platforma vehiculelor.

Ei bine, în acest context, presa din vestul Europei – tot mai interesată de Dacia pe măsură ce succesul mărcii devine deranjant pentru concurenți – pare să fi aflat noi detalii despre viitorele generații Logan și Sandero. În primul rând, atât jurnaliștii francezi de la l`Argus, cât și cei de la AutoPlus notează că a treia generație a modelelor Logan și Sandero va fi dezvăluită publicului în cursul anului viitor. Este chiar menționat faptul că ele vor ajunge pe piață în cursul toamnei lui 2020.

Dincolo de simpla dezvăluire a perioadei aleasă de grupul Renault pentru lansarea noilor modele Dacia, este important de menționat că acestea vor lăsa în urmă cunoscuta platformă B0, atât de apreciată în special pentru costurile sale reduse de producție, și vor trece la CMF – B, o bază tehnică total nouă pentru Dacia, dar existentă deja pe Renault Clio V și Captur II. Deși, conform ADN-ului său, trebuie să se mențină în palierul de jos al prețurilor de pe piața europeană, Dacia este nevoită să utilizeze tehnologie cât mai nouă pentru a putea îndeplini normele de depoluare.

Prin urmare, viitoarele modele Dacia, Logan și Sandero, vor avea din toamna lui 2020 atât motoare convenționale alimentate cu benzină și GPL, cât și variante „mild-hybrid”, mai scumpe dar absolut necesare pentru ca producătorul să nu fie penalizat pentru neîndeplinirea normelor de depoluare impuse în Europa.

Spre deosebire de Logan și Sandero, Dokker rămâne la platforma B0

Asamblat la uzina din Maroc a grupului Renault, modelul Dokker pare a fi primul care va deschide, anul viitor, balul lansărilor mărcii Dacia. Presa franceză și cea spaniolă anunță lansarea acestui model în primăvara lui 2020.

Spre deosebire de Logan și Sandero, viitorul Dokker nu va trece însă la platforma CMF-B, ci va utiliza o versiune îmbunătățită a celei B0, denumită B0+. Prin urmare, în ciuda unor mici îmbunătățiri estetice și la nivelul echipamentelor de comandă și control, Dokker nu va evolua la un nivel similar cu frații săi produși în România.

SUV electric Dacia?

Așa cum LifeNews.ro a scris deja, oficialii Renault se pregătesc să aducă pe piața europeană o versiune îmbunătățită a crossoverului electric K-ZE produs și comercializat din acest an în China. La finalul lui octombrie, Gilles Normand, șeful diviziei de vehicule electrice a grupului Renault a declarat că „o versiune specială a lui K-ZE va veni în Europa”. Totodată, un alt oficial al francezilor, Olivier Murguet, a subliniat că „modelul este ideal pentru sistemele car sharing”. Deocamdată nu a fost luată decizia dacă varianta europeană a lui K-ZE va purta marca Dacia sau Renault.

Chiar dacă vor mai trece câțiva ani până la primul model Dacia 100% electric, detalii despre chinezescul Renault K-ZE puteți citi în articolul nostru „Renault lucrează la un automobil electric cu un preț de 10.000 de euro. Ar putea purta sigla Dacia?”.

Citește și:

Leave a Comment