Share
Bilanț final Black Friday: Ce au cumpărat românii și care au fost cele mai importante tranzacții

Bilanț final Black Friday: Ce au cumpărat românii și care au fost cele mai importante tranzacții

Raportările comercianților care au intrat în campania Black Friday din acest an sunt cât se poate de diferite și, unele, cu detalii ciudate. Astfel, dintre produsele achiziționate se remarcă echipamente foto de aproape 30.000 de lei, cazane de țuică, mașini și televizoare cu diagonala de 208 cm.

Un studiu realizat de compania de marketing 2Performance în perioada de Black Friday (14-17 noiembrie 2019) arată că în cele peste 700 magazine online afiliate au fost înregistrate creşteri la toţi indicatorii importanţi: 41.000 vânzări online (în creștere cu 15,3% faţă de 2018) în valoare totală de 2,56 milioane euro (în creştere de 20,4% faţă de 2018). În urma acestor vânzări, afiliaţii au primit comisioane de 158.240 euro, cu 30,3% mai mult decât anul trecut.

Cele mai multe vânzări s-au înregistrat în categoriile Cărţi, Filme & Muzică, Fashion şi Electro IT&C. Însă a crescut foarte mult numărul comenzilor din categoriile Beauty (108%), Casă & Grădină (69,5%) şi Produse pentru Animale (47%) comparativ cu anul trecut.

Cea mai mare vânzare online, în valoare de 29.198,5 lei, a constat din 4 obiective foto şi 3 blitzuri Nikon, comandă plasată pe site-ul shop.yellowstore.ro. Pe locurile 2 şi 3 se situează tot coşuri multiple de camere şi accesorii foto (21.820,5 lei plus TVA, respectiv 20.862,3 lei plus TVA), vânzări generate pentru f64.

Cel mai scump televizor cumpărat a fost un QLED Samsung de 208 cm, în valoare de 12.176 lei plus TVA, vândut de Evomag, care a beneficiat de o reducere de 40%.

Coşul mediu de cumpărături al românilor de Black Friday s-a ridicat la aproximativ 300 de lei. Vârful de cumpărături online de Black Friday a fost vineri între 09:00 şi 11:00 şi seara între 21:00 şi 23:00

Peste 5000 de magazine online au avut oferte de Black Friday

Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) a anunțat că evenimentul Black Friday s-a încheiat cu o creștere de 30% a vânzărilor. Promoții de Black Friday au avut peste 5000 de magazine online.

Cele mai multe vânzări au fost realizate din categoriile de produse pentru casă și îngrijirea casei, electrocasnice mici, îngrijire personală, fashion, televizoare, telefoane, anvelope și jucării. Anul acesta modalitățile de livrare au fost diversificate, astfel peste 70% dintre cumpărători au optat pentru livrare prin curier si 30% în showroom sau oficii poștale. Aproape 35% dintre cumpărători au plătit cu cardul procent în creștere comparativ cu anul trecut când o treime dintre comenzile făcute au fost achitate cu cardul. Peste 74% dintre români au vizualizat și cumpărat produsele de pe dispozitivele mobile. 26% dintre comenzile plasate de Black Friday au fost din mediul rural, procent în creștere comparativ cu anul trecut.

„Comerțul online este pentru toată lumea. Ne dorim ca cei din mediul rural, din orașele mici și persoane din zone defavorizate să beneficieze de avantajele comerțului online și anume de varietatea mare de produse, prețuri și servicii mai bune, pe care le pot compara în mod transparent. Black Friday este cel mai așteptat moment pentru cumpărături, un eveniment pentru care companiile au investit atât înainte, în timpul, cât și după, mobilizând forță de muncă pe parcursul weekendului dar și pe parcursul nopții. Conform datelor noastre, luni 19 octombrie, peste 50% dintre comenzi au fost livrate sau erau în curs de livrare. Valoarea medie a unei comenzi a variat între 800 lei și 1600 lei”, a declarat Florinel Chiș, director executiv al ARMO și Chief Technology Advisor în cadrul EMOTA (European eCommerce and Omni-Channel Trade Association).

„Am intuit că oamenii vor folosi mobilul mai mult ca în orice alt Black Friday pentru a căuta cele mai bune dealuri și a face cumpărături. Astfel, aproximativ 83% dintre vizitatorii site-ului fashionup.ro au venit de pe mobil, în creștere cu 20% față de anul trecut. În ceea ce privește numărul tranzacțiilor din mobil, acestea au avut o pondere de 75% comparativ cu 63% în 2017. Așa că lansarea aplicației mobile FashionUP fix înaintea acestui Black Friday a fost cea mai bună decizie pentru a veni în preîntâmpinarea nevoilor clienților noștri. Cele peste 100.000 de produse în campanie limitată de Black Friday au fost astfel mai ușor de accesat, iar brandurile preferate precum Guess, Michael Kors, Love Moschino, U.S. Polo Assn., La Redoute și Heine s-au bucurat de o popularitate și mai mare, datorită celor mai mici prețuri din an”, a declarat Mira Anghelescu, Chief Operating Officer, FashionUp.

„La AVstore am înregistrat vânzări considerabil mai mari în acest an în comparație cu luna noiembrie 2017, respectiv comenzi în valoare de 6.5 milioane de lei, o creștere de aproximativ 70% atât în numărul de vizitatori cât și în valoarea comenzilor. Am reușit acest lucru datorită extinderii portofoliului cu nume importante din industria Hi-Fi – NAIM, Monitor Audio, KEF sau Pro-Ject, datorită vânzărilor foarte bune înregistrate împreună cu partenerii noștri tradiționali – SENNHEISER, SONY, Audio-Technica, SVS, DEVIALET, DENON sau Cambridge Audio, dar și ca urmare a creșterii notorietății magazinului nostru în lumea pasionaților de muzică, filme și jocuri. În topul vânzărilor s-au aflat căști, boxe, amplificatoare integrate, boxe active, subwoofere și televizoare”, a menționat și Bogdan Ștefan, Managing Partner AVstore.

Iar George Șerban, director general Best Kids, a explicat că firma sa „a respectat și anul acesta conceptul original de Black Friday și a pus în vânzare peste 10.000 de produse pentru copii cu preț redus, majoritatea modele de anul trecut, produse cu reclamă TV care au putut fi achiziționate cu prețuri de până la 90% mai mici, spre bucuria atât a părinților, cât mai ales a copiilor. Folosim totodată, momentul pentru a măsura penetrarea și notorietatea în piață a jucăriilor și produselor pentru copii lansate anul acesta. Stocul pus în vânzare de Black Friday este mult mai mic la aceste produse și urmărește impulsul de cumpărare al clienților în primele minute de la startul campaniei de Black Friday. Rata de conversie a fost cu 20% mai mare, înregistrând cu 25% mai multe produse vândute față de anul trecut, semn că oferta de produse a fost mai apreciată anul acesta. Traficul de pe dispozitivele mobile a fost de 77%, generând 63% din vânzări”.

Comenzi de peste 499 de milioane de lei la eMag

Cel mai marfe retailer onilne din România, eMag a înregistrat, de Black Friday, comenzi în valoare de peste 499 de milioane de lei şi mai mult de 10,8 milioane de vizite online.

La ediţia din acest an a campaniei reducerilor peste 56.000 de clienţi au comandat pentru prima dată de la eMag, iar mai mult de 42% dintre comenzi au fost plătite online cu cardul bancar, în creştere de la 34%, comparativ cu anul 2018.

Potrivit oficialilor eMag, valoarea totală a produselor comandate de Black Friday din magazinul lor online a depăşit 499 de milioane de lei, în timp ce numărul vizitelor online a ajuns la 10,8 milioane, cu aproape un milion peste datele din anul anterior. În acest context, peste 76% dintre vizite au fost de pe dispozitivele mobile.

„În Black Friday 2019, am marcat mai multe premiere: livrări în peste 250 de lockere easybox, creşterea plăţilor online la peste 42% din total şi un trafic de peste 10 milioane de vizite într-o singură zi. Aceste lucruri ne arată că evenimentul a ajuns la maturitate, iar numărul impresionant de oameni care au fost alături de noi arată o încredere crescută şi orientarea către cumpărăturile făcute din confortul casei”, declară Iulian Stanciu, CEO al eMag.

În coşul de cumpărături al românilor, cu ocazia Black Friday, şi-au făcut loc: 147.000 de produse pentru casă, 100.000 de electrocasnice mici, 79.000 de produse pentru îngrijire personală, 67.000 de articole de fashion, 60.000 de televizoare, 49.000 de jucării, 48.000 de telefoane, 39.000 de anvelope, 24.000 de laptopuri şi 14.000 de aparate frigorifice.

Topul localităţilor reşedinţă de judeţ, după numărul de produse comandate, este condus de Cluj-Napoca, urmat de Bucureşti, Iaşi, Alba Iulia, Miercurea Ciuc, Sibiu, Braşov, Zalău, Timişoara şi Târgu-Mureş.

Conform eMag, comanda cu cele mai multe produse a fost plătită online cu cardul şi a conţinut 53 de articole, în timp ce comanda cea mai complexă a fost plătită tot online, prin card, şi a conţinut produse din 31 de categorii diferite, printre care articole de îngrijire locuinţă, electrocasnice mici, ustensile pentru bucătărie şi articole de voiaj.

Produsele comandate cel mai rapid la deschiderea ofertei au fost: telefon mobil Samsung Galaxy A10, Dual Sim, 32GB (1.000 de bucăţi în 28 de secunde), televizor LED Smart Samsung, 108 cm, 43RU7172, 4K Ultra HD (1.000 de produse în 42 de secunde), laptop Lenovo Ideapad S145-15AST cu procesor AMDÂŽ A4 9125 până la 2.60 GHz, 15.6″, HD, 4GB, 128GB (527 de produse în 45 secunde), anvelopă de iarnă Tigar WINTER 185/65R15 88T (1.000 de produse în 55 secunde) şi televizor OLED Smart LG, 139 cm, 4K Ultra HD (251 produse în 62 secunde).

Reprezentanţii eMag estimau, înaintea demarării campaniei Black Friday din acest an, vânzări de peste 500 de milioane de lei, numărul produselor aflate în promoţie fiind de 3,5 milioane.

Citește și:

Leave a Comment