UPDATE: Uzina Ford din Craiova suspendă temporar activitatea
La câteva ore după ce liderul de sindicat al Ford Craiova a anunțat că angajații vor intra în șomaj tehnic, oficialii Ford Români au confirmat informația și au venit cu noi detalii.
Astăzi după prânz, Maria Manea, liderul sindicatului de la Ford Craiova a declarat că, din informațiile sale, „în perioada 19 martie – 5 aprilie angajații Ford intră în șomaj tehnic. Vor fi plătiți cu 78% din salariu. Deocamdată nu știm metodologia de aplicare. Ne-au spus doar că se întrerupe activitatea. Din cazua coronavirusului a fost luată această măsură”.
La câteva ore după această declarație oficialii Ford România au confirmat informația menționând că începand de joi, 19 martie, compania suspendă activitatea la principalele sale fabrici de producție din Europa, printre care și cea de la Craiova.
Doar că, odată cu confirmarea, au venit și informații suplimentare care arată că perioada de închidere a uzinei ar putea fi mai scurtă sau mai lungă decât cea menționată de Maria Manea. „Este de așteptat ca suspendarea temporară să dureze câteva săptămâni, în functie de evoluția acestei pandemii, de restricțiile impuse la nivel național, de constrângerile legate de lucrul cu furnizorii, dar și de nevoile de stoc ale dealerilor”, au explicat cei de la Ford România
„Aceasta măsura este luată in contextul restricțiilor impuse de guvernele naționale în privința transportului și contactelor personale, astfel că vânzările de mașini și componentele sunt afectate la nivelul întregului continent”, au continuat oficialii companiei.
Pe durata opririi temporare a producției, angajații Ford Craiova se vor afla în somaj tehnic și beneficiază de o indemnizație de 78% din salariul de bază, precum și de celelalte drepturi prevăzute de lege pentru astfel de situații.
Ford a anunțat tot astăzi că închide pentru o săptămână fabrica din Valencia, Spania, dar și pe cele din Germania, de la Koln şi Saarlouis.
Referindu-se la situația din uzinele Ford europene, Stuart Rowley, președinte Ford Europa, a declarat că „deși impactul coronavirusului în fabricile noastre a fost, din fericire, unul limitat până acum, efectele sale asupra angajaților, dealerilor, furnizorilor și clienților noștri, precum și asupra societății europene în ansamblu, sunt fără precedent. Din cauza impactului dramatic pe care îl are această criză il are asupra pieței auto europene și asupra industriei furnizorilor – și ținând cont de de acțiunile recente ale țărilor pentru a restricționa toate călătoriile și contactele personale, în afară de cele esențiale – vom opri temporar producția în principalele noastre fabrici din Europa continentală”.
Din nefericire, problemele întâmpinate de Ford vin într-un moment cât se poate de nefericit pentru uzina din România. Aceasta se afla în plină accelerare a ritmului de producție generată de lansarea modelului Ford Puma pe tot mai multe piețe. Trebuie menționat că în luna februarie de pe poarta uzinei din Craiova au ieșit 20.155 de unități Puma și EcoSport, la acestea adăugânduse câteva mii de motoare.
Trebuie avut în vedere faptul că, în ultimele zile, mulți mari producători europeni de automobile precum grupurile FCA, Renault, PSA Peugeot Citroen sau Volkswagen au anunțat stopări temporare ale producției la unele dintre uzinele proprii. Motivele acestor opriri sunt legate atât de lipsa de componente, cât și de protecția angajaților în fața pandemiei sau de scăderea dramatică a comenzilor venite de la dealeri.
De altfel, LifeNews.ro a scris deja atât despre închiderile temporare de uzine cât și despre criza prin care trec dealerii europeni.