Share
Industria auto europeană, în corzi. Italia și Spania, sub presiune enormă

Industria auto europeană, în corzi. Italia și Spania, sub presiune enormă

Întreaga industrie auto europeană suferă din cauza problemelor generate de epidemia de coronavirus. În Italia și Spania uzinele se închid unele după altele.

Încă din primele săptămâni ale anului 2020 companiile producătoare de mașini din Europa s-au aflat în prima linie de impact a epidemiei de coronavirus. Deși în ianuarie și chiar februarie pe Bătrânul Continent cazurile de infectări erau sporadice, livrările de componente din China se desfășurau tot mai greu.

Pe măsură ce virusul s-a răspândit afectând tot mai multe state europene problemele s-au accentuat. Astfel, la finalul lui februarie și, mai ales, în martie, lucrurile au luat-o cu totul razna, tot mai multe companii anunțând dificultăți atât în privința producției cât și a vânzărilor.

Aflată deja pe un trend descendent cauzat de restricțiile tot mai dure în privința poluării, industria auto a recepționat un adevărat pumn în plex odată cu epidemia de coronavirus. „Așteptăm să vedem cum va evolua situația epidemiei”, a declarat François Roudier, purtătorul de cuvânt al CCFA (Asociația Constructorilor Auto Francezi). Iar directorul Cetelem Automotive Observatory, Flavien Neuvy, se așteaptă la probleme tot mai mari în zona vânzărilor. „Pentru că nu sunt vitale și necesită un buget personal important, achiziționarea de mașini este de multe ori prima care este abandonată de potențialii cumpărători”, a declarat acesta.

Producătorii auto din Italia opresc temporar lucrul

Statul cu cea mai puternică manifestare a epidemiei de coronavirus, Italia, a fost nevoit să impună măsuri drastice care au mers până la închiderea unor uzine. Grupul FCA a fost primul care a fost nevoit să pună producția „on hold”.

Vineri, producătorul de sisteme de frânare Brembo a anunțat că va opri toate cele patru uzine ale sale dând fiori reci unor clienți precum Ferrari, BMW sau Mercedes-Benz. Și o uzină italiană a producătorului de anvelope Pirelli a reacționat după ce la Settimo Torinese a fost găsit un prim angajat infectat cu coronavirus.

Sâmbătă a urmat anunțul celor de la Ferrari care au oprit două uzine până pe 27 martie cu posibilitatea ca această stopare temporară a activității să fie prelungită. Pe lângă teama de a nu avea angajați infectați cu Covid-19, cei de la Ferrari au menționat că, oricum, producția trebuie oprită din cauza lipsei de componente. Compania a luat astfel decizia de a trimite angajații acasă asigurându-le însă plata salariilor.

Nici Lamborghini nu a scăpat de epidemie, anunțând, tot sâmbătă, că va opri producția de uzina italiană de lângă Bologna până pe 25 martie.

Renault și Seat stopează activitatea la uzinele din Spania

Deși în Franța uzinele producătoare de mașini încă funcționează, grupul Renault a fost nevoit să anunțe oprirea temporară a lucrului la uzinelespaniole din Palencia și Valladolid. Deși măsura este cauzată mai degrabă de lipsa de componente decât de extinderea epidemiei în Spania și ar trebui să dureze doar două zile, nimeni nu știe în prezent dacă nu cumva problemele se vor extinde.

Odată cu colegii de Alianță de la Renault, și japonezii de la Nissan au oprit producția de la uzinele de lângă Barcelona.

Mult mai gravă este însă situația la uzinele Seat. Începând de luni, cei 7.000 de angajați ai fabricii de la Martorell vor suspenda lucrul pentru o perioadă nedeterminată de timp. Unul dintre liderii de sindicat ai uzinei, Matias Carnero, consideră că angajații vor rămâne acasă circa șase săptămâni.

Deși nu au anunțat încă măsuri radicale, și uzinele auto din Germania, Belgia sau Cehia se află în pericol de a opri producția. Pe măsură ce epidemia de coronavirus se extinde în Europa, iar furnizorii închid fabrici, este de așteptat ca tot mai multe uzine producătoare de vehicule să anunțe stopări temporare ale lucrului. Pe lângă dificultățile de aprovizionare și teama de a avea angajați infectați, mărcile se confruntă și cu o puternică scădere a cererii.

Leave a Comment