Share

Salonul Auto de la Paris poate semnala revenirea mărcilor europene la expozițiile auto

Alături de grupul Renault, un obișnuit al ultimelor expoziții auto europene, grupurile BMW și Stellantis ar putea participa la ediția din acest an a salonului de la Paris.

În ciuda faptului că mai sunt luni bune până la debutul Mondial de l`Auto 2024 din Paris, eveniment care va avea loc între 14 și 20 octombrie, organizatorii au reușit să semneze contracte cu expozanți sau, măcar, să obțină un acord de principiu în privința participării.

Astfel, la cea de-a 90-a ediție a evenimentului din capitala Franței, grupurile Renault, BMW și Stellantis vor ține capul de afiș. Alături de ele se va afla, conform datelor actuale, grupul chinez Seres (fost SF Motors), controlat de Dongfeng și Jinkang.

Surprinzător, până acum doar acest grup din China a confirmat participarea la expoziția de la Paris, deși în anii trecuți saloanele auto europene au beneficiat de o prezență mult mai puternică a mărcilor din marele stat asiatic.

Prin urmare, după ce a împărțit lumina reflectoarelor cu mărcile chinezești la recentele saloane auto, grupul Renault, din care face parte și Dacia, va fi din nou în centrul atenției, dar însoțit de BMW și Stellantis.

Până la jumătatea lunii aprilie, 10 mărci s-au angajat să participe la Mondial de l`Auto 2024 care va avea loc la Paris Expo. Printre acestea se numără cele trei mărci ale grupului Renault – Renault, Dacia și Alpine, și cele trei mărci franceze ale Stellantis – Citroen, DS și Peugeot. Grupul BMW, cu mărcile sale BMW și Mini, va fi de asemenea prezent.

Tot o marcă noneuropeană, dar deja cu tradiție pe continent, Kia, va avea și ea stand propriu la Paris.

Din nefericire, conform publicației germane Automobilwoche, grupul german Volkswagen nu s-a arătat interesat de eveniment, însă oficialii săi au lăsat o portiță de intrare menționând că lasă decizia de a participa în mâinile diviziei sale comerciale din Franța.

În capitolul mărci care și-au anunțat clar absența de la expoziția auto de la Paris pot fi trecute Mercedes-Benz, Ford, Hyundai, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Suzuki, Volvo, Polestar și Zeekr. La fel se întâmplă și cu mărcile Cupra și Seat ale grupului Volkswagen.

Există, desigur, și mărci care se află încă în expectativă. În această categorie intră, conform AutomotiveNews Europe, branduri ca Toyota, Alfa Romeo, Fiat, Lancia, MG, BYD, Chery și Great Wall.

La cea mai recentă ediție a salonului auto de la Paris, desfășurată în 2022, BYD – care se luptă cu Tesla pentru a fi cel mai mare producător de vehicule electrice din lume – a avut un stand important, ca și la cel de la IAA Munchen 2023 sau la Geneva Motor Show din această primăvară. MG, cea mai bine vândută marcă a unui grup chinez în Europa, a fost, de asemenea, prezentă la cele trei evenimente.

Aparent, deși nu există informații oficiale, mărcile chineze preferă să aștepte decizia Comisiei Europene în ancheta privind subvențiile acordate de stat companiilor din marele stat asiatic. În funcție de aceasta, dar și de eventualele taxe suplimentare impuse de europeni importurilor din China, mărcile de acolo ar putea hotăra dacă prezența la Paris este utilă pentru ele.

Citește și:

Leave a Comment