Renault se aşteaptă la un declin al vânzărilor între 3% şi 4% și la o marjă operaţională de 5% în acest an
Cererea mai redusă de pe pieţele mari şi de investiţiile semnificative pentru vehiculele electrice au determinat grupul francez Renault, din care face parte și Dacia, să înrăutățească estimăroile privind vânzările şi profitul din 2019.
Renault se aşteaptă la un declin al vânzărilor între 3% şi 4% în acest an. În iulie, compania abandonase deja obiectivul de a obţine în 2019 o creştere a veniturilor înainte de efectele cursului de schimb, anunţând că se aşteaptă ca nivelul vânzărilor să fie similar cu cel înregistrat în anii precedenţi.
„Din cauza mediului economic mai puţin favorabil şi a cerinţelor autorităţilor de reglementare, care necesită majorarea costurilor, grupul şi-a revizuit estimările”, se arată într-un comunicat al companiei, citat de Reuters.
De asemenea, marja operaţională ar urma să se situeze la 5%, faţă de 6% previzionată anterior.
Oficialii companiei au precizat că-şi vor reevalua obiectivele pe termen mediu, care fac parte din planul strategic pentru perioada 2017-2022, dar nu au oferit detalii suplimentare.
În trimestrul trei din 2019, vânzările grupului au scăzut cu 1,6%, la 11,3 miliarde de euro (12,6 miliarde de dolari). Din grupul auto francez fac parte mărcile Renault, Dacia, Lada, Alpine, Samsung Motors şi Jinbei Huasong.
Pentru 2019, grupul francez estimează că piaţa mondială ar urma să înregistreze o contracţie de 1,6%.
Grupul din care face parte și marca românească Dacia se află pe poziția a treia în clasamentul vânzărilor din Europa pentru primele nouă luni din 2019 cu 1.265.017 unități, în scădere cu 2.4% față de acceași perioadă de anul trecut. La nivel european, mai bine poziționate sunt grupurile Volkswagen și PSA.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.