Share

Renault Group, scădere cu 2,4% a vânzărilor, creștere cu 20,5% a veniturilor

Grupul Renault, din care face parte și Dacia, a anunțat astăzi rezultatele din al treilea trimestru al lui 2022. Conform raportului, marca Renault a vândut 321.000 de mașini, iar Dacia 145.000.

Grupul Renault și-a prezentat astăzi rezultatele din al treilea trimestru al anului 2022. Cu vânzări totale de 481.000 de unități, grupul a beneficiat din plin de creșterea cu 4,5% a mărcii Dacia (145.000 unități) , în timp ce marca principală a scăzut cu 4,8% până la 321.000 de unități.

De altfel, conform raportului, marca Dacia este singura cu o creștere consistentă, în timp ce Renault a raportat scădere, la fel ca și celelalte mărci (Alpine, Renault Korea Motors, Eveasy, Mobilize și Jinbei&Huasong), – 10,3%.

Din totalul vânzărilor grupului francez, 304.000 au avut loc în Europa, 27.000 în zona Eurasia, 29.000 în Africa și Orientul Mijlociu, 41.000 în Asia – Pacific și 80.000 în America Latină.

Oficialii grupului Renault notează că „Dacia continuă să se bucure de un succes puternic susținut de cele mai mari vânzări către clienții cu amănuntul din Europa. Sandero rămâne cel mai bine vândut vehicul clienților de retail, iar Duster a atins două milioane de unități comercializate de la lansare”.

Totodată, modelul electric Dacia Spring are peste 45.000 de comenzi în Europa în 2022 și este cel mai bine vândut vehicul electric în segmentul de retail din Franța și al treilea cel mai bine vândut vehicul electric pentru clienții de retail din Europa.

Dacia Jogger are peste 65.000 de comenzi în 2022 dintre care peste 60% pentru versiuni superioare de echipare. „Toate modelele, comandate după 16 iunie 2022 vor fi livrate cu noua identitate de marcă, prezentată publicului la Salonul Auto de la Paris”, afirmă francezii.

În urma acestor rezultate comerciale, veniturile consolidate ale grupului s-au ridicat la 9,8 miliarde de euro în al treilea trimestru al anului, în creștere cu 20,5% față de perioada iulie – septembrie 2021. Din acest total, 9 miliarde de euro provin din afacerile cu mașini, în creștere cu 21,7% față de trimestrul al treilea din 2021, în timp ce Mobilize Financial Services (fostul RCI) a înregistrat venituri de 823 milioane de euro, în creștere cu 8,4% față de al treilea trimestru al anului trecut.

În primele nouă luni ale anului, întregul grup Renault a vândut la nivel mondial 1,48 milioane de mașini, în scădere cu 9% față de aceeași perioadă a anului trecut. În ciuda scăderii vânzărilor de mașini, veniturile grupului au urcat la 30,9 miliarde de euro, în creștere cu 5,9%.

„Grupul Renault progresează trimestru după trimestru. Creșterea activității în trimestrul 3 continuă să reflecte politica noastră comercială centrată pe valoare, definită de acum doi ani: îmbunătățirea politicii de prețuri, optimizarea reducerilor comerciale și prioritizarea celor mai profitabile canale. De asemenea, Grupul începe să beneficieze de reînnoirea gamei odată cu lansarea promițătoare a Renault Megane E-tech Electric și a modelului Dacia Jogger. Renault Austral, care este în curs de lansare, întărește revenirea Grupului în segmentul C. Toate acestea sunt pârghii care îmbunătățesc competitivitatea Grupului și ne vor permite să atingem obiectivele pentru 2022 în timp ce ne propunem să dezvăluim un nou plan pe termen mediu în cadrul Zilei Pieței de Capital din 8 noiembrie”, a declarat Thierry Piéton, directorul financiar al Renault Group.

Citește și:

Leave a Comment