Pentru a putea prelua Profi, Mega Image se angajează să cesioneze 87 de magazine din 44 de localități. Iată unde se află acestea
Delhaize „The Lion” Nederland B.V. (Mega Image) se angajează să cesioneze 87 de magazine din 44 de localități în care activitățile Mega Image și Profi se suprapun pentru a înlătura îngrijorările concurențiale în contextul preluării Profi Rom Food S.R.L.
Consiliul Concurenței a anunțat că supune dezbaterii publice al doilea set de angajamente propuse de Delhaize „The Lion” Nederland B.V. (Mega Image) pentru a înlătura îngrijorările concurențiale identificate pe piața comercializării cu amănuntul de produse de consum preponderent alimentare, în contextul preluării Profi Rom Food S.R.L..
În urma analizei, Consiliul Concurenței a constatat că tranzacția poate conduce la consolidarea poziției puternice a Mega Image pe piața comerțului cu amănuntul de produse alimentare și nealimentare de consum curent, prin magazine de tip supermarket, hypermarket, magazine de tip discount și alte magazine similare (cum ar fi magazinele de proximitate sau de cartier) din anumite localități din România.
Astfel, Delhaize se angajează să cesioneze 87 de magazine din 44 de localități în care activitățile Mega Image și Profi se suprapun și ar putea conduce la reducerea posibilităților de alegere ale consumatorilor.
Principalele localități în care o parte din magazine ar fi cesionate sunt: Timișoara, Oradea, Bucuresti, Azuga, Breaza, Predeal, Bușteni, Popești Leordeni, Bragadiru, Fundeni, Pantelimon, Târgu Ocna, Năvodari, Florești, Cluj-Napoca, Adjud, Balotești, Domnești, Chiajna, Constanța și Ploiești.
De asemenea, Delhaize s-a angajat să nu se implice în activităţile cesionate decât după trecerea unei perioade semnificative de 10 ani.
Reamintim că, în urmă cu câteva zile, autoritatea de concurență a pus în dezbatere publică și angajamentele propuse de Mega Image referitoare la implemetarea unor proceduri care să cuprindă regulile pentru listarea și delistarea furnizorilor în cadrul rețelei Mega Image/Profi, indiferent dacă aceștia comercializează produse alimentare sau non-alimentare.
În același timp, oficialii Mega Image au anunțat și ei că „aceste angajamente reprezintă un demers firesc și specific în aceste categorii de tranzacții pe piețele de retail, acestea fiind, totodată, formulate conform algoritmului de calcul și reglementărilor specifice în domeniul concurenței și sunt în linie cu practica decizională a autorității naționale, dar și cu practica la nivel european”.
Totodată, ei au explicat că procedura de cesiune va fi realizată sub forma unui transfer de business (incluzând echipamentele, personalul aferent etc.), fără întreruperea activității pentru niciunul dintre magazinele implicate.
„Întreg personalul implicat în desfășurarea activității magazinelor ce urmează a fi cesionate va fi protejat pe parcursul întregului proces și va fi transferat, alături de toate drepturile și beneficiile decurgând din lege, către cumpărătorul/cumpărătorii adecvat/adecvați. De asemenea, cumpărătorul și/sau cumpărătorii vor trebui să îndeplinească o serie de condiții de eligibilitate menite să asigure viabilitatea și continuitatea activității comerciale cesionate. Totodată, cumpărătorul / cumpărătorii vor fi supuși, în prealabil, aprobării Consiliului Concurenței”, încheie reprezentanții Mega Image.
Citește și: