Share

O companie are venituri cât jumătate din PIB-ul României

Cu venituri de 97,480 de miliarde de euro grupul german BMW se mândrește cu atingerea unui prag care se află la jumătatea PIB-ului unei țări precum România. Bazându-se pe lansarea noilor Seria 3 și BMW X7, oficialii companiei cu sediul la München anticipează o creştere suplimentară a volumelor în actualul an financiar 2019.

BMW Group păstrează direcţia strategică de dezvoltare în condiţii dificile. Venituri în 2018 la jumătate din PIB-ul României: 97,480 miliarde de euro, sunt primele informații din raportul de prezentare a rezultatelor financiare ale grupului bavarez dat publicității de reprezentanța BMW în România.

Pe parcursul unui an financiar 2018 dificil, BMW Group a luat decizii strategice importante care să asigure succesul său pe termen lung. Ca parte a strategiei corporate NUMBER ONE > NEXT, s-a dat undă verde pentru lansarea unei noi ofensive de produse în clasa de lux superioară şi s-a pus piatra de temelie pentru extinderea suplimentară a prezenţei companiei în China, cea mai mare piaţă auto din lume. Prin BMW Vision iNEXT, BMW Group a prezentat şi noul său avanpost tehnologic, care integrează principalele teme orientate spre viitor ale condusului autonom, conectivităţii, electrificării şi serviciilor (ACES). BMW Group continuă să-şi extindă sistematic gama de modele electrificate şi se concentrează tot mai mult pe cooperări în domeniile serviciilor de mobilitate şi ale condusului autonom. În acelaşi timp, în special în cea de-a doua jumătate a anului, performanţele de afaceri au fost afectat de provocările semnificative care au fost relevante pentru întregul sector şi care sunt de aşteptat să acompanieze BMW Group şi după 2018.

„2018 a fost un an dificil pentru sectorul auto ca ansamblu. Cu toate acestea, am obţinut al doilea cel mai mare profit din istoria companiei. Provocările cu care s-a confruntat întregul sector este puţin probabil să dispară în lunile următoare. Prin urmare, vor fi necesare eforturi mari în întregul BMW Group pentru a ajuta modelarea transformării sectorului în aceste condiţii”, a declarat la München preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, Harald Krüger.
În ciuda condiţiilor dificile, BMW Group continuă să investească volume substanţiale în mobilitatea viitorului. Totalizând 5,029 miliarde de euro, cheltuielile de capital din 2018 au fost cu 7,3% mai mari decât nivelul ridicat al anului anterior (4,688 miliarde €). Marja Capex a urcat la 5,2% (2017: 4,8%). Investiţiile au inclus activitatea legată de introducerea noilor modele la uzinele din Spartanburg, Dingolfing şi München şi construcţia noii uzine a companiei din Mexic. Aşa cum era planificat, cheltuielile de cercetare şi dezvoltare din 2018 au fost senitemnificativ mai mari decât în anul anterior şi au totalizat 6,890 miliarde de euro (2017: 6,108 miliarde €; +12,8%). Cheltuielile de cercetare şi dezvoltare pentru întregul an au reprezentat 7,1% din veniturile BMW Group (2017: 6,2%). Pe lângă accelerarea lansării noilor modele, accentul este pus şi pe temele orientate spre viitor precum condusul autonom şi extinderea sistematică a mobilităţii electrice.

Campion al mobilităţii electrice

Cu peste 350.000 de unităţi (peste 130.000 de automobile electrice şi peste 220.000 de modele plug-in hybrid) livrate clienţilor până la finalul anului 2018, BMW Group este deja un furnizor principal de automobile electrificate. La începutul lunii martie, noile versiuni plug-in hybrid ale BMW Seria 3, BMW Seria 7, BMW X5 şi BMW X3, care acum vin cu autonomie electrică extinsă, au fost prezentate la Salonul Auto de la Geneva. Până la finalul anului următor, BMW Group va avea peste 10 de modele noi şi revizuite echipate cu a patra generaţie a tehnologiei de propulsie electrică (“Gen 4”) pe şosele.

Până la finalul anului 2019, portofoliul va include modelul electric MINI Electric produs la uzina din Oxford şi, din 2020, BMW iX3, care va fi produs pe piaţa mondială la Shenyang (China). Împreună cu avangardistul BMW i3, BMW i4 şi BMW iNEXT, BMW Group va avea cinci modele complet electrice pe piaţă până în 2021, iar numărul este prevăzut să crească la cel puţin 12 modele până în 2025. Incluzând gama de modele plug-in hybrid în creştere rapidă, portofoliul de produse al BMW Group va cuprinde atunci cel puţin 25 de modele electrificate, cu încărcare la priză.

Cooperare cu Daimler

BMW Group consideră că parteneriatele pe termen lung în cadrul unei platforme flexibile, scalabile şi non-exclusive reprezintă cheia pentru evoluţia industrializării condusului autonom. Încă din 2016, BMW Group a pus bazele unei platforme non-exclusive cu specialişti în tehnologie, furnizori şi producători de echipamente originale pentru a duce tehnologia la maturitatea de serie şi acum a consolidat cu succes activitatea în acest domeniu la Campusul de Condus Autonom din Unterschleißheim, în apropiere de München. Generaţia de tehnologii aflată în prezent în dezvoltare va intra în producţia de serie ca automatizare Nivel 3 odată cu BMW iNEXT în 2021, automobil care va fi permite şi Nivel 4 pentru proiecte-pilot.

BMW Group şi-a unit forţele cu Daimler AG pentru evoluţia dezvoltării următoarei generaţii de tehnologii necesare pentru condusul autonom. La finalul lunii februarie, cele două companii au semnat un memorandum pentru dezvoltarea în comun a tehnologiilor care sunt vitale pentru mobilitatea viitorului. Iniţial, accentul va fi pe evoluţia dezvoltării tehnologiilor de generaţie următoare pentru sistemele de asistare a condusului, condusul automatizat pe autostrăzi şi funcţiile de parcare.

BMW Group şi Daimler AG colaborează şi în domeniul serviciilor de mobilitate, creând un nou jucător global care asigură mobilitatea urbană durabilă pentru clienţii săi. Cele două companii investesc peste un miliard de euro pentru a-şi dezvolta şi interconecta mai atent ofertele lor de car-sharing, ride-hailing, parcare, încărcare şi transport multimodal. Cooperarea cuprinde cinci joint-venture-uri: REACH NOW (multimodal), CHARGE NOW (încărcare), FREE NOW (ride-hailing), PARK NOW (parcare) şi SHARE NOW (car-sharing).

Conform oficialilor BMW, viziunea comună este clară: cele cinci servicii se vor îmbina din ce în ce mai mult pentru a forma un singur portofoliu de servicii de mobilitate cu o flotă de automobile electrice, care se încarcă şi parchează autonom şi care se interconectează cu alte moduri de transport.

Venituri mai mici decât în 2017

În ceea ce priveşte activitatea principală, BMW Group s-a aşteptat întotdeauna ca 2018 să fie un an dificil. În comparaţie cu 2017, alături de cheltuielile în avans suplimentare pentru mobilitatea viitorului, impactul negativ de câteva sute de milioane de euro din evoluţia cursului valutar şi dezvoltări ale preţurilor materiilor prime a fost calculat în veniturile preconizate pentru anul respectiv.

Cu toate acestea, livrările celor trei mărci premium (BMW, MINI şi Rolls-Royce) ale BMW Group au crescut cu 1,1%, la un nou nivel-record de 2.490.664 de unităţi în 2018 (2017: 2.463.526). Totalizând 97,480 miliarde de euro, veniturile BMW Group au fost la nivelul anului anterior (2017: 98,282 miliarde €; -0,8%). Ajustate la factorii de curs valutar, ele au crescut cu 1,2%. Din cauza diverselor aspecte nefavorabile apărute în trimestrul al treilea, combinat cu nivelurile ridicate de cheltuieli în avans pentru cercetare şi dezvoltare, profitul anterior exerciţiului financiar a scăzut la 9,121 miliarde de euro (2017: 9,899 miliarde €; -7,9%). Ajunse la 9,815 miliarde de euro, profitul brut al BMW Group din 2018 a scăzut moderat faţă de anul anterior – totuşi a fost a doua cea mai bună performanţă înregistrată în istoria companiei (2017: 10,675 miliarde €; -8,1%). Situată la 10,1% (2017: 10,9%), randamentul brut al vânzărilor (marja EBT) a depăşit valoarea propusă de 10%.

Profitul brut al companiei a urcat la 7,207 miliarde de euro (2017: 8,675 miliarde €; -16,9%). În anul anterior, profitul net a fost foarte mare datorită efectelor de evaluare de aproximativ un miliard de euro apărute în legătură cu reforma fiscală din SUA. În ciuda condiţiilor foarte dificile, segmentul auto a generat un cash flow liber de 2,713 miliarde de euro în 2018 (2017: 4,459 miliarde €).

Cu un total de 85,846 miliarde de euro, veniturile segmentului auto au fost la nivelul celor din urmă cu un an (2017: 85,742 miliarde €; +0,1%). Influenţat de factorii menţionaţi anterior şi combinat cu nivelurile ridicate ale cheltuielilor în avans pentru cercetare şi dezvoltare, EBIT a fost de 6,182 miliarde de euro (2017: 7,888 miliarde €; -21,6%). Din cauza diferiţilor factori adverşi, marja EBIT a fost de 7,2% (2017: 9,2%). Profitul brut a ajuns la 6,977 miliarde de euro (2017: 8,717 miliarde €; -20,0%).

În total, 2.125.026 de automobile ale mărcii BMW au fost livrate clienţilor de pe mapamond (2017: 2.088.283; +1,8%). Pe lângă BMW Seria 5 (382.753 de unităţi; +10,2%), familia BMW X în special s-a bucurat de o cerere ridicată în 2018, livrările în lume crescând semnificativ faţă de anul precedent la 792.605 unităţi (+12,1%). BMW X3 a avut o contribuţie importantă la această performanţă, cu livrări mai mari cu peste o treime, totalul fiind de 201.637 de unităţi (+37,7%).
Livrările la nivel mondial de automobile ale mărcii MINI au totalizat 361.531 de unităţi (2017: 371.388; -2,8%). MINI Countryman a înregistrat creştere de peste 10 procente, totalul fiind de 99.750 de unităţi (+17,5%). Aproape fiecare al şaptelea MINI Countryman a fost o versiune plug-in hybrid (13,3%).

În 2018, Rolls-Royce Motor Cars a obţinut cel mai bun rezultat de vânzări din istoria sa de peste 100 de ani, cu 4.107 livrări la nivel global (2017: 3.362; +22,2%). Rolls-Royce Phantom şi noul Rolls-Royce Cullinan, care a fost disponibil pentru clienţi din noiembrie 2018, au contribuit substanţial la această performanţă.

În timp ce livrările celor trei mărci auto ale BMW Group în Europa au rămas la nivelul ridicat de anul trecut (1.098.523; -0,3%), regiunile America (457.715 unităţi; +1,5%) şi Asia (876.614; +3,3%) au înregistrat o creştere uşoară. În China, volumele au crescut semnificativ după ce a demarat producţia locală a noului BMW X3 în a doua jumătate a anului 2018. În total, 640.803 automobile BMW Group au fost livrate clienţilor chinezi pe parcursul anului 2018 (+7,7%).

Forţa de muncă a BMW Group a cuprins 134.682 de angajaţi la 31 decembrie 2018, cu 3,7% mai mulţi decât la finalul anului 2017. Compania continuă să recruteze personal calificat şi specialişti IT în domeniile orientate spre viitor precum digitalizare, condus autonom şi mobilitate electrică.

©Lifenews.ro – Articolele lifenews.ro pot fi preluate în limita a 500 de caractere și doar cu acordul redacției.

Leave a Comment