Share

Nicușor Dan: Pasajele de la Doamna Ghica și din Sectoarele 3 și 4 nu au fluidizat traficul

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, spune că realizarea pasajului de la Doamna Ghica sau a celor trei pasaje realizate în sectoarele 3 şi 4 nu au ameliorat traficul din Capitală.

Edilul general al Capitalei, Nicușor Dan, a declarat aseară la un post de televiziune că traficul intens din Municipiul Bucureşti a fost generat de modul în care s-a dezvoltat oraşul din punct de vedere urbanistic, în urma miilor de PUZ-uri aprobate de Consiliul General.

Precizările au venit după ce primarul Sectorului 3, Robert Negoiţă, i-a reproşat lui Nicuşor Dan că „blochează” din luna octombrie PUZ-urile pentru fluidizarea traficului.

„După ce instanţa a anulat PUZ Sector 3, Primăria Sectorului 3 (…) a luat copy-paste din PUZ Sector 3 pe zone mai mici şi ni l-a trimis la Comisia de urbanism, ca nou PUZ, pe care primarul să îl propună Consiliului General ca să îl voteze. Acesta este motivul pentru care el nu a fost înaintat. Nu există, din păcate, reţetă miraculoasă. Adică, am aruncat cu blocuri, 20 de ani, încoace şi încolo prin Bucureşti şi acum – o baghetă magică, numită tot PUZ, cu nişte poduri, nişte lucruri din astea care să rezolve. Nu se poate. Vă dau un singur exemplu. În 2023, în Bucureşti s-au făcut patru poduri importante. S-a terminat Podul de la Doamna Ghica, podul pe care l-a făcut primarul Sectorului 4 pe Metalurgiei şi două poduri pe care le-a făcut primarul Sectorului 3 la ieşirea către Constanţa. Nu s-a simţit asta în traficul din Bucureşti, pentru că soluţia la traficul din Bucureşti nu este să faci poduri. Soluţia este să convingi oamenii să folosească transportul în comun, în loc de maşina proprietate personală”, a spus Nicuşor Dan.

Patru oferte pentru lărgirea bulevadrului Dimitrie Pompeiu

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, anunţă că patru companii au depus oferte pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea lărgirii bulevardului Dimitrie Pompeiu la două benzi pe sens.

Urmează evaluarea ofertelor, astfel încât câştigătorul să fie desemnat în cel mai scurt timp, a menționat edilul general.

„Avem patru oferte pentru proiectul de lărgire a Bulevardului Dimitrie Pompeiu de la o singură bandă la două benzi pe sens. Intrăm în perioada de evaluare a ofertelor, astfel încât să putem desemna câştigătorul în cel mai scurt timp. Proiectul include şi extinderea infrastructurii de tramvai de la capătul liniei existente până la Bd. Barbu Văcărescu, dar şi construirea unui drum de legătură între Şoseaua Pipera, Bd. Dimitrie Pompeiu şi Str. Fabrica de Glucoza şi construirea unei parcări de tip park&ride. Astăzi a fost ultima zi pentru depunerea ofertelor la procedura de achiziţie privind elaborarea studiului de fezabilitate”, precizează Nicuşor Dan.

În noiembrie 2023 a fost lansată licitaţia pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea lărgirii bulevardului Dimitrie Pompeiu, extinderii liniei de tramvai, construirii unui drum de legătură între şoseaua Pipera, bulevardul Dimitrie Pompeiu şi şoseaua Fabrica de Glucoză şi a unei parcări de tip park&ride.

Valoarea totală este estimată la peste două milioane de lei.

Viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu preciza la momentul respectiv că bulevardul Dimitrie Pompeiu va fi lărgit la două benzi pe sens pe întreaga sa lungime de 1,7 kilometri şi că acesta va avea: linie de tramvai, piste pentru biciclete şi trotuare.

Stelian Bujduveanu menţiona că prin extinderea liniei de tramvai existente pe bulevardul Dimitrie Pompeiu liniile de tramvai 16 şi 36 vor fi conectate cu linia 5.

Citește și:

Leave a Comment