Share

McLaren caută soluții pentru a își electrifica produsele fără a le afecta temperamentul sportiv

Britanicii de la McLaren sunt în căutarea celei mai bune modalități de a construi o mașină electrică de înaltă performanță astfel încât vehiculul să nu fie afectat de greutatea mare a bateriilor.

E greu să găsești un sunet care să îl egaleze pe cel al actualelor motoare McLaren. Ca și Ferrari, Lamborghini sau Porsche, producătorul britanic de mașini de înaltă performanță are propria cale de a construi un motor și un mod aparte de a gestiona sunetul produs de sistemul de evacuare. La fel, țăpătul ascuțit al cauziucurilor care mușcă asfaltul are o rezonanță unică. Ei bine, în epoca mașinilor hibride și electrice, aceste sunete atât de apreciate de clienții McLaren sunt greu de reprodus. La fel ca și stabilitatea și răspunsul prompt la comenzile șoferului.

Tesla este prima companie care a produs o mașină electrică pe care un pasionat de vehicule de înaltă performanță o poate lua în calcul atunci când este decis să facă o nouă achiziție. A urmat Porsche cu al său Taycan, iar cu doar câteva zile în urmă Audi a prezentat noul e-tron GT. Toate acestea respectă majoritatea cerințelor unui împătimit al mașinilor sport, dar nu pe toate.

Pentru că unele companii rivale au reușit să producă bolizi electrici, dar mai ales pentru că în viitorul deloc îndepărtat pe unele piețe nu vor mai putea fi vânzute mașini cu motoare termice cei de la McLaren încearcă din răsputeri să găsească soluția optimă de a transforma un vehicul sportiv alimentat cu benzină într-unul care se deplasează strict electric și cară după el câteva sute de kilograme de baterii.

Conform directorului de achiziții al McLaren, Ruth Nic Aoidh, compania ar putea produce și mâine o mașină electrică performantă, dar greutatea bateriilor existente în prezent „ar distruge toate atributele care fac din McLaren un McLaren”. Tocmai de aceea ea susține că McLaren are nevoie de mai mult timp pentru a regândi modul în care construiește vehiculele, încercând, de asemenea, să-și revizuiască modelul de afaceri pentru a genera venituri inclusiv din vânzarea unor noi tehnologii către alți producători auto.

McLaren, producător de nișă, versus companii multinaționale

Chiar și pentru companiile cu buzunare adânci precum Volkswagen AG, Ferrari sau Tesla Motors dezvoltarea vehiculelor electrice este o propunere costisitoare care afectează puternic resursele de capital. La fel, în cazul mărcilor deținute de gruprui importante din industria auto, așa cum este Bentley – divizie a Volkswagen sau Jaguar – divizia a Tata Motors, costurile dezvoltării de mașini electrice sunt majore, dar sunt susținute de grup.

Citește și:
Audi e-tron GT, fratele lui Porsche Taycan, atacă performanțele Tesla Model S

În schimb, pentru producători de nișă precum McLaren lipsa susținerii financiare este o provocare majoră. Anul trecut, compania britanică a anunțat că va trebui să concedieze circa 1.200 de angajați – mai mult de un sfert din forța de muncă – din cauza efectelor economice ale pandemiei. Și asta după ce a redus costurile de producție până la limita acceptabilă pentru o companie care dezvoltă mașini de înaltă performanță.

În ciuda faptului că publicul percepe McLaren ca pe o companie bogată pentru că vinde mașini ale căror prețuri se încadrează între 120.000 și 750.000 de lire sterline, trebuie spus că profitul nu este nici pe departe cel estimat. În 2019, de exemplu, compania a vândut la nivel mondial 4.662 de mașini fără a genera un profit considerabil. Ei bine, în 2020, estimările arată vânzări de doar 1.700 de unități și este greu de crezut că britanicii vor putea raporta profit.

McLaren promite emoție hibridă înainte de o furtună electrică

Tocmai pentru că nu își permite investițiile foarte mari ale concurenței, McLaren nu se poate mândri cu un model electric performant în acest moment. În schimb, pe 17 februarie, compania britanică va prezenta un hibrid despre care are doar cuvinte de laudă.

McLaren Artura

Noul Mclaren Artura ascunde deja sub caroserie câteva dintre elemebtele unui viitor supercar electric. Dar acestea nu au fost dezvoltate cu ușurință. De exemplu, pentru a reduce cu 15% greutatea mașinii făcând astfel loc celei a bateriilor, inginerii au dezvoltat un șasiu din materiale compozite. „Cada”, cum îi spun în glumă cei de la McLaren, a costa nu mai puțin de 50 de milioane de lire, aici intrând atât banii necesari cercetării cât și cei investiți pentru a putea produce noul șasiu la Rotherham, în Marea Britanie.

Dacă performanțele obținute astfel de Artura vor fi pe măsura așteptărilor, acest nou șasiu va fi împrumutat tuturor modelelor din gama producătorului. De altfe, planurile companiei prevăd ca întreaga sa linie de produse să treacă la propulsia hibridă până îmn 2026 și la cea electrică până în 2030.

Citește și:

Leave a Comment