Mașinile de oraș care își păstrează cel mai bine valoarea de revânzare
Analiștii Bahr&Fess Forecasts au dat publicității un studiu care arată cât vor valora în vara lui 2023 mașinile cumpărate noi în prima jumătate a lui 2019. În segmentele A și B, rezervate mașinilor cu dimensiuni reduse, liderii vânzărilor stau bine și la valoarea de revânzare.
Așa cum menționam și în articolul anterior din această serie, cel rezervat SUV-urilor, specialiştii Bahr&Fess au luat în calcul informațiile din cataloagele de specialitate, o distanţă medie parcursă în funcție de datele statistice ale fiecărui segment și alte studii proprii, iar rezultatele au fost date publicităţii în studiul „Campionii valorii reziduale”. Luând în calcul valorile de pe piaţa germană – orientative pentru toate pieţele din Europa – analiştii au stabilit care va fi valoarea reziduală relativă (în procente, cât rămâne din valoarea iniţială) şi deprecierea absolută (în euro, câți bani se pierd de la prima achiziţie până la revânzare) pentru fiecare clasă de vehicule. Pentru mai multe detalii legate de modul de calcul al celor de la Bahr&Fess vă recomandăm articolul privind categoria SUV.
Dacă în cazul SUV-urilor, piața a fost împărțită în trei subsegmente – mici, medii și mari), în cazul mașinilor cu dimensiuni reduse au fost luate în calcul două subcategorii: A (clasa vehiculelor de oraș) și B (clasa mică). În ambele cazuri s-a presupus un parcurs anual de 11.500 km pentru cele alimentate cu benzină și de 15.000 km pentru cele diesel. Acestea sunt valori medii raportate pe piața germană.
Clasa A
În zona celor mai mici autoturisme campionul procentelor rămase după patru ani de utilizare din prețul plătit la achiziție este Fiat 500 1.2 8V. Proprietarul unui astfel de autoturism va rămâne în vara lui 2023 cu 52,5% din cei 12.990 de euro plătiți în prima jumătate a lui 2019. Un alt model care își păstrează bine valoarea este Ford Ka+ 1.2, în cazul acestuia proprietarul rămânând cu 52% din prețul de catalog de 9.990 de euro. Pe poziția a treia se află Volkswagen up! 1.0, vehicul care rămâne, după patru ani, cu 51,5% din cei 10.750 de euro cheltuiți la achiziție.
Cea mai mica pierdere, în euro, din valoarea de catalog, se observă în dreptul modelului Ford Ka+ 1.2 care rămâne în 2023 fără 4.795 de euro din cei 9.990 de euro plătiți în 2019 de utilizator. Skoda Citigo 1.0 MPI este vehiculul aflat pe locul doi în acest clasament, el pierzând doar 4.886 de euro din prețul de catalog de 9.870 de euro. Pe trei se află Citroen C1 1.0 VTi, model care pierde după patru ani 4.969 de euro din 9.840 de euro.
Clasa B
Campionul acestei clase în domeniul procentelor rămase din prețul de achiziție după patru ani de utilizare este Volkswagen Polo 1.0, model pentru care proprietarul rămâne cu 56,5% din valoarea de catalog de 14.285 de euro. Locul următor este ocupat de Mini One 1.5 care păstrează 55% din 18.350 euro, iar pe trei se află Audi A1 Sportback 2.5 TFSI care rămâne cu 55% din 19.950 de euro.
Cea mai mică pierdere din valoarea de catalog în euro din clasa B este cea a modelului Dacia Sandero 1.0 SCe care va pierde în 2023 doar 3.670 de euro din prețul de catalog de 6.990 de euro afișat în vara lui 2019 pe piața germană. Nissan Micra IG 71 este ocupantul poziției a doua cu o pierdere de 5.935 de euro din 11.990 de euro. Pe trei se găsește Ford Fiesta 1.1 care rămâne fără 6.087 de euro din 12.950 de euro.
Grație raportului Bahr&Fess Forecasts, putem observa, pe lângă modelele cu cele mai bune valori de revânzare, atât prețurile de catalog de pe piața germană cât și, foarte important, câți kilometri parcurg, în medie, autoturismele din fiecare segment. Astfel, puteți avea o idee despre câți kilometri ar trebui să aibă vehiculele second-hand din Germania care ajung pe piața din România fără a înghiți cu ușurință textele speculative ale samsarilor. După cum se poate vedea până acum, un vehicul din clasa A sau B, dotat cu motor alimentat cu benzină parcurge,în medie, în Germania, circa 11.500 km pe an, în timp ce unul diesel ajunge la 15.000 km anual. Dacă ați citit și articolul în care erau evidențiate valorile reziduale ale SUV-urilor ați putut observa și acolo cam câți kilometri parcurge anual un SUV mic, unul mediu sau unul mare în funcție de motorizare.
Detalii despre mașinile din clasele compactă (C) și medie (D) veți putea afla în zilele următoare tot de pe site-ul nostru.