Share
Surprize în clasamentul mașinilor compacte cu cea mai bună valoare de revânzare. Volkswagen Golf nu intră în Top 3

Surprize în clasamentul mașinilor compacte cu cea mai bună valoare de revânzare. Volkswagen Golf nu intră în Top 3

Analiza Bahr&Fess Forecasts cu privire la valoarea de revânzare a mașinuilor, despre care am vorbit și în articole anterioare, este plină de surprize. Pe lângă existența modelelor Dacia în clasamentele claselor SUV și B, aflăm că lăudatul Volkswagen Golf nu intră în Top 3 la clasa compactă.

Așa cum menționam și în articolele anterioare din această serie, cele rezervate SUV-urilor și autoturismelor de mici dimensiuni, specialiştii Bahr&Fess au luat în calcul informațiile din cataloagele de specialitate, o distanţă medie parcursă în funcție de datele statistice ale fiecărui segment și alte studii proprii, iar rezultatele au fost date publicităţii în studiul „Campionii valorii reziduale”. Luând în calcul valorile de pe piaţa germană – orientative pentru toate pieţele din Europa – analiştii au stabilit care va fi valoarea reziduală relativă (în procente, cât rămâne din valoarea iniţială) şi deprecierea absolută (în euro, câți bani se pierd de la prima achiziţie până la revânzare) pentru fiecare clasă de vehicule. Pentru mai multe detalii legate de modul de calcul al celor de la Bahr&Fess vă recomandăm articolele anterioare.

În cazul mașinilor compacte și medii analiștii au luat în calcul un parcurs anual de 15.000 km pentru cele alimentate cu benzină și de 19.000 km pentru cele diesel. Acestea sunt valori medii raportate pe piața germană.

Clasa compactă

În zona mașinilor compacte, în care liderii europeni ai înmatriculărilor sunt modele precum Volkswagen Golf sau ford Focus este demn de luat în seamă faptul că modelele cele mai căutate de clienți nu se află în vârful clasamentului valorii de revânzare. Asta dovedește că acvest indicator, desi extrem de important, este ignorant de majoritatea utilizatorilor de mașini.

Ei bine, în loc de Golf, Focus, Astra sau Megane, campionul procentelor rămase după patru ani de utilizare din prețul plătit la achiziție este, surprinzător pentru mulți, Mercedes-Benz CLA 180 Coupe. Conform studiului Bahr&Fess, cei care au cumpărat în prima jumătate a lui 2019 un astfel de autoturism vor rămâne, în vara lui 2023, cu 57% din cei 31.476 de euro plătiți la achiziție. Tot un Mercedes-Benz se află și pe locul secund. Pentru Clasa A 160, proprietarul va rămâne cu 55% din prețul de catalog de 26.555 de euro. Pe poziția a treia se află Mini Clubman One, vehicul care rămâne, după patru ani, cu 53,5% din cei 23.600 de euro cheltuiți la achiziție.

Cea mai mica pierdere, în euro, din valoarea de catalog, se observă în cazul modelului Hyundai i30 1.4 care rămâne în 2023 fără 8.114 euro din cei 17.450 de euro plătiți în 2019 de utilizator. Fiat Tipo 1.4 16V este vehiculul aflat pe locul doi în acest clasament, el pierzând doar 8.149 de euro din prețul de catalog de 15.090 de euro. Pe ultima treaptă a podiumului se află Kia Ceed 1.4, model care pierde după patru ani 8.395 de euro din 15.990 de euro.

Clasa medie

În clasa medie clienții par ceva mai atenți la valoarea de revânzare a mașinii. Cu o singură excepție: liderul înmatriculărilor europene, Volkswagen Passat, nu apare în Top 3.

Audi A5 Sportback 35 TFSI este vehiculul din clasa medie cu cel mai ridicat procent rămas din prețul de achiziție după patru ani de utilizare. Proprietarii acestuia rămân cu 55% din prețul de catalog de 39.000 euro. În același interval de timp Mercedes-Benz C 160 T păstrează 50,5% din prețul de 34.659 de euro, iar Opel Insignia 1.5 Sports Tourer păstrează 49,5% din 27.810 euro.

Tot un Opel Insignia, dar 1.5 Grand Sport are cea mai mică pierdere din valoarea de catalog după patru ani de utilizare. Acesta rămâne fără 13.889 euro din prețul de catalog de 26.710 euro din prima jumătate a lui 2019. Tot o pierdere relativ redusă este cea a modelului Skoda Superb 1.5 TSI, 15.002 euro din 28.850 de euro. Mazda6 SkyActiv-G 145 ocupă locul trei în segment cu o pierdere de 15.296 de euro din prețul de catalog de 28.590 de euro.

Pentru mai multe detalii legate de valoarea reziduală a mașinilor comercializate pe piața europeană vă recomandăm articolele realizate de LifeNews.ro în baza raportului Bahr&Fess Forecasts:

Valoare revanzare - Audi A5

Leave a Comment