Share

Mai puțin de 50.000 de autoturisme noi înmatriculate în jumătate de an. Recul cu peste 30% al pieței auto românești

Datele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) pentru primele șase luni ale anului 2020 arată că în România au fost înmatriculate doar 49.616 autoturisme, cu 30,72% mai puține decât în primele șase luni din anul trecut.

Statistica DRPCIV arată că în luna iunie au fost înmatriculate în România 10.161 de autoturisme, în scădere cu 27,84% față de aceeași lună a anului trecut. Ca urmare a acestui recul, dar și a situației din între primul semestru, pe piața autohtonă au fost înmatriculate 49.616 unități, în scădere cu 30,72% față de primul semestru din 2019.

„Ca și în restul Europei, pandemia a fost principala cauză a acestei evoluții, deși, în România, dealership-urile au rămas deschise în toată această perioadă. Ca urmare, după primele șase luni din acest an, România înregistrează o scădere destul de importantă, de 30,7%, dar mai puțin amplă comparativ cu evoluția înregistrată în cele mai mari piețe europene. Asta pentru că, datele preliminare pentru primele șase luni arată, în Germania o scădere cu 34,5%, în Franța cu 38,6%, în Italia cu 46,1%, iar în Spania cu 50,9%”, arată oficialii Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Dacia, ca de obicei, în vârful clasamentului înmatriculărilor de autoturisme

Datele DRPCIV arată și că, în luna iunie, cele mai căutate autoturisme au aparținut mărcilor Dacia (3.600 unități), Renault (808 unități), Hyundai (700 unități), Toyota (650 unități) și Volkswagen (620 unități).

În ansamblul primului semestru lider rămâne Dacia, cu 14.573 unități, urmată de Volkswagen, cu 3.996 unități și de Skoda cu 3.877 unități. Pe locurile următoare se clasează, în ordine, Renault (3.802 unități), Hyundai (3.494 unități) Toyota (2.826 unități), Ford (2.669 unități), Peugeot (1.645 unități), Mercedes-Benz (1.625 unități) și Suzuki (1.490 unități)

Aproape 80% dintre mașinile tranzacționate în 2020 au fost second-hand

Dacă piața autoturismelor noi înregistrează în primul semestru al anului un recul important, în domeniul comerțului cu mașini de ocazie lucrurile merg ceva mai bine. Astfel, scăderea din primle șase luni ale anului a fost de doar 16,63%.

Cum tot mai mulți românii care caută o mașină par mai degrabă interesați de un mijloc de deplasare cât mai puțin costisitor la achiziție decât de un vehicul nou, modern – mai ales că acestea din urmă sunt tot mai scumpe din cauza tehnologiei avansate pe care producătorii sunt obligați să o folosească – în 2020 nu mai puțin de 78,5% din volumul total de autoturisme tranzacționate pe piață aparține pieței mașinilor de ocazie.

În perioada ianuarie – iunie 2020 au fost înmatriculate la noi 181.493 de autoturisme de ocazie față de 49.616 mașini noi.

Citește și:

Leave a Comment