Share

Lipsa de trenuri și personal ar putea întârzia până anul viitor intrarea în exploatare a metroului din Drumul Taberei

Preşedintele Unitatea – Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Rădoi, consideră că magistrala 5 de metrou Drumul Taberei nu va fi dată în folosinţă în acest an din cauza lipsei de personal și trenuri cu care se confruntă Metrorex.

Liderul sindical a explicat ieri că Metrorex trebuie să angajeze 1000 de oameni numai pentru operarea acelui tronson și că trenurile planificate pentru achiziţie vor fi insuficiente pentru că se defectează des. „Sperăm să dăm drumul anul ăsta, dar după părerea mea, nici anul ăsta nu reuşim, şi iar o să-mi spună unii că sunt Brucan, pe Magistrala 5 Drumul Taberei/Ghencea, pentru că în anul 2011, când s-a declanşat acea lucrare, spuneam presei că în 2020 o să fie dată în exploatare, deşi angajamentul este pentru 2015. Iată că suntem la mijlocul anului 2019 şi după părerea mea, cu toate angajamentele luate, cred că o să ne prindă 2020 pentru a se da în exploatare Drumul Taberei/Ghencea”, a declarat controversatul lider sindical Ion Rădoi.

Acesta a menționat că nu este posibilă operarea Magistralei 5 Drumul Taberei prin preluarea unora din cele 82 de trenuri care circulă pe celelalte magistrale, iar licitaţia pentru noile trenuri destinate Magistralei 5 nu este finalizată. De asemenea, preşedintele USLM a arătat că Metrorex are nevoie de 1000 de noi angajaţi pentru operarea Magistralei 5 Drumul Taberei. „Dacă vrem să facem transportul pe Magistrala Drumul Taberei/Ghencea cu cele 82 de trenuri, ne este imposibil, nu avem cum. Trebuie deci personal, circa 1000 de persoane, noi angajaţi, asta în afară de memorandumul care prevede 354 de angajaţi care trebuiau angajaţi până la ora actuală pentru a asigura toate funcţiile, trebuie încă circa 1000 de angajaţi pentru Magistrala 5 Drumul Taberei/Ghencea, plus trenuri noi, pentru că sunt 13 staţii”, a afirmat Ion Rădoi.

Sindicalistul a estimat că cele 18 trenuri planificate pentru achiziţie vor fi insuficiente din cauza defecţiunilor dese care trag pe linie moartă garnituri CAF. „Licitaţia pentru trenuri, este în curs de desfăşurare. Minimum 18 trenuri din ceea ce s-a calculat, probabil că va fi nevoie de mai multe, pentru că aceste CAF-uri, unele, «trec la gard» cum spunem noi, adică le tragem pe dreapta din cauza defecţiunilor, altele le punem pe pereţi… IVA (trenurile Astra Arad) se pare că a fost refuzată, deci CAF şi Bombardier au prioritate. Adică nu putem să facem treabă cu românii, vrem să facem cu alţii”, a adăugat Ion Rădoi.

Leave a Comment