Share

Lipsa de semiconductori a împiedicat asamblarea a 4,5 milioane de mașini în 2022. Alte 3 milioane afectate în 2023

Compania american─â de cercetare ├«n domeniul auto AFS sus╚Ťine c─â nu mai pu╚Ťin de 4,5 milioane de autovehicule au r─âmas neasamblate ├«n 2022 la nivel mondial din cauza lipsei de semiconductori. Nici ├«n 2023 aceast─â problem─â nu va fi complet dep─â╚Öit─â.

Un studiu cu privire la impactul crizei de semiconductori pentru automobile, publicat de Auto Forecast Solutions (AFS) ├«n decembrie 2022, arat─â c─â deficitul de semiconductori a ├«mpiedicat asamblarea a aproximativ 4,5 milioane de ma╚Öini ├«n ├«ntreaga lume. Potrivit anali╚Ötilor de la AFS acest deficit se va atenua doar par╚Ťial ├«n 2023.

Din nefericire, problemele pie╚Ťei de semiconductori vor continua s─â afecteze industria auto ╚Öi ├«n 2023, sus╚Ťin cei de la AFS, indic├ónd c─â sunt de a╚Öteptat noi pierderi de produc╚Ťie ╚Öi ├«nt├órzieri ale livr─ârilor.

Concret, Joseph McCabe, CEO al AFS, punctează că în 2023 deficitul de semiconductori va continua ducând la probleme ceva mai mici decât în 2022. În opinia sa, impactul lipsei de semiconductori va avea efecte asupra a circa trei milioane de vehicule.

ÔÇ×Industria se preg─âte╚Öte pentru valori ale produc╚Ťiei cu trei milioane mai sc─âzute dec├ót necesarul ├«n 2023. Este, cu siguran╚Ť─â, o ├«mbun─ât─â╚Ťire fa╚Ť─â de acest an, ├«ns─â r─âm├óne o problem─â serioas─â deoarece deficitul de semiconductori afecteaz─â pia╚Ťa auto pentru al treilea an consecutivÔÇŁ, declar─â Joseph McCabe.

Citește și:
– ╚śeful Stellantis consider─â c─â actuala criz─â de semiconductori va continua ╚Öi ├«n 2023
– Studiu: Pierderi de 100 mld. euro provocate industriei auto de criza semiconductorilor

Pe de alt─â parte, anali╚Ötii AFS arat─â c─â recesiunea va duce la o u╚Öoar─â relaxare a lan╚Ťului de aprovizionare provocat─â de sc─âderea temporar─â a comenzilor. Mai mul╚Ťi produc─âtori de automobile, precum grupurile Toyota sau Stellantis, au anun╚Ťat deja c─â se a╚Öteapt─â la un deficit semnificativ de semiconductori ├«n primul trimestru al anului 2023 ╚Öi, prin urmare, nu vor putea produce toate vehiculele comandate conform planului pentru a le livra la timp.

├Än 2023, mai mul╚Ťi factori vor crea premisele ca deficitul de semiconductori s─â fie mai pu╚Ťin presant. Pe de o parte, situa╚Ťia aprovizion─ârii ├«n industria auto se ├«mbun─ât─â╚Ťe╚Öte lent, dar constant, pe m─âsur─â ce sunt ├«ncheiate noi contracte de aprovizionare. Apoi, recesiunea economic─â global─â va atenua situa╚Ťia duc├ónd la mai pu╚Ťine comenzi de ma╚Öini ╚Öi la o cerere mai sc─âzut─â de echipamente electronice de larg consum. Astfel, cipurile care nu vor mai fi folosite de mari companii din IT ╚Öi tehnologie vor putea fi redirec╚Ťionate c─âtre industria auto.

America de Nord și Europa, afectate puternic de lipsa de semiconductori în 2022

├Än cea mai recent─â evaluare a situa╚Ťiei globale de pe pia╚Ťa semiconductorilor auto, compania de date AFS din SUA diferen╚Ťiaz─â, de asemenea, amploarea impactului ├«n func╚Ťie de regiuni ╚Öi grupuri de produc─âtori. Datele arat─â c─â, ├«n 2022, produc─âtorii ╚Öi furnizorii de automobile din America de Nord ╚Öi Europa au fost afecta╚Ťi ├«n mod deosebit, ├«n timp ce companiile din Asia mai pu╚Ťin.

├Än America de Nord nu au fost asamblate ├«n 2022 din cauza lipsei semiconductorilor ├«n jur de 1,025 milioane de vehicule. ├Än Europa alte 673.000 de unit─â╚Ťi, iar ├«n Asia – inclusiv Coreea de Sud ╚Öi Japonia – 424.000 de vehicule. China, statul cel mai pu╚Ťin afectat de problem─â, are un bilan╚Ť negativ de doar 20.000 de unit─â╚Ťi.

Lovitură puternică pentru grupurile Toyota și Stellantis

În ceea ce privește producătorii individuali, raportul AFS arată că grupurile Toyota și Stellantis au fost cel mai afectate în ultimii doi ani (din ianuarie 2021), fiecare cu peste două milioane de vehicule neproduse.

├Än acela╚Öi timp, num─ârul de ma╚Öini neasamblate de General Motors a fost de 1,6 milioane. Renault-Nissan-Mitsubishi are un minus de 1,3 milioane, iar grupul Volkswagen unul de aproximativ 1,25 milioane de unit─â╚Ťi.

Efecte mult mai pu╚Ťin importante au fost sesizate la grupurile SAIC, Dongfeng, GAC, Tata, Susuki, SEVEL, GM Coreea ╚Öi Geely.

Dincolo de ma╚Öinile neproduse, un factor extrem de important este cel al poten╚Ťialului de a recupera pierderile de produc╚Ťie suferite. ├Än acest caz, situa╚Ťiile cele mai dificile se remarc─â ├«n cazul GAC, Tata, Ford, General Motors ╚Öi Stellantis.

Citește și:

Leave a Comment