Share

John Elkann (Stellantis): Viitorul automobilului nu este în industria de apărare

John Elkann, președintele Stellantis, consideră că industria auto europeană trebuie să evite o conversie la producția de echipamente pentru apărare.

Adresându-se parlamentului italian, președintele Stellantis, John Elkann, a declarat că atât SUA, cât și China mențin industrii puternice în domeniul apărării și al automobilelor, ceea ce înseamnă că nu există o alegere de făcut între cele două.

„Nu credem că viitorul automobilului este industria de apărare”, a declarat Elkann, al cărui grup multinațional include mărci precum Fiat, Jeep, Peugeot sau Opel.

Totodată, el a menționat că grupul este pe cale să numească un nou CEO în locul lui Carlos Tavares în prima jumătate a acestui an.

În timp ce țările europene discută despre o creștere importantă a cheltuielilor pentru apărare, ministrul italian al industriei, Adolfo Urso, declarase la începutul acestei săptămâni că guvernul de la Roma pregătește un plan industrial menit să încurajeze conexiunile dintre sectoarele auto, de apărare și aerospațial, care urmează să fie prezentat în iunie.

John Elkann – care a condus Stellantis de la plecarea bruscă a fostului CEO Carlos Tavares în decembrie, în urma unor prognoze șocante cu privire la bilanțul financiar care au cauzat divergențe cu consiliul de administrație – a confirmat că procesul de succesiune continuă conform calendarului planificat. „Noul CEO va fi anunțat în prima jumătate a anului”, a declarat el în fața parlamentarilor italieni.

Elkann face parte din familia Agnelli, cea care a fondat Fiat, și este cel mai mare acționar al Stellantis prin compania sa de investiții EXOR.

Oficilalul a confirmat, de asemenea, că Stellantis va investi două miliarde de euro în Italia în acest an, ca parte a unui plan pe care l-a prezentat Romei după plecarea lui Tavares. Acesta din urmă refuzase în repetate rânduri investiții majore în Italia justificându-și deciziile prin lipsa de ajutor dată de guvernul țării și condițiile de pe piață.

Anul curent va fi încă unul dificil, după 2024, a declarat Elkann, dar producția din Italia ar trebui să înceapă să crească în 2026, grație actualizării a 10 produse noi. Cu toate acestea, el a introdus o notă suplimentară de precauție, afirmând că războiul comercial cu SUA și China va influența producția, precum și condițiile pieței europene.

În ciuda asigurărilor lui John Elkann că Stellantis se concentrează pe piața italiană, partidul Liga, care face parte din coaliția de dreapta a premierului Giorgia Meloni, consideră că grupul auto favorizează investițiile și locurile de muncă din străinătate și se concentrează excesiv pe vehiculele electrice.

„Elkann ar trebui să-și ceară scuze lucrătorilor italieni”, a declarat Liga într-o notă publicată după audierea lui Elkann în parlament.

Stellantis a fabricat anul trecut mai puțin de 500.000 de vehicule în Italia, în scădere de la 751.000 în 2023. Producția de automobile din Italia se află la cel mai scăzut nivel din 1956.

Leave a Comment