Germania va oferi stimulente mai mari pentru vehicule electrice și va crește taxele pentru carburanți
Un nou program al guvernului german care vizează reducerea emisiilor poluante prevede oferirea unor bonusuri mai mari pentru cei care achiziționează mașini electrice și taxarea mai drastică a combustibililor fosili. Inițiativa beneficiază de o finanțare de miliarde de euro.
Reducerea emisiilor de CO2 devine o problemă tot mai stringentă în Germania, iar guvernul care gestionează cea mai puternică economie din Europa, a pregătit un program de ecologizare pentru care se declară gata să investească miliarde de euro.
Conform oficialilor germani, planul va pune la dispoziție stimulente puternice pentru achiziționarea de vehicule electrice care costă mai puțin de 40.000 de euro începând cu 2023. În același timp, utilizarea mașinilor cu motoare convenționale va deveni mai costisitoare din cauza creșterii impozitelor pentru acestea. Și prețurile carburanților fosili vor crește cu 3 cenți pe litru prin majorarea taxelor.
Cancelarul Angela Merkel s-a confruntat cu proteste tot mai vehemente în acest an, ecologiștii solicitând acțiuni clare pentru reducerea emisiilor de CO2. Pe acest fond Partidul Verzilor a devenit tot mai popular.
Trenuri rapide în loc de avioane
Pe lângă cavalcada împotriva mașinilor poluante, noul pachet de măsuri antipoluare prevede, printre altele, majorarea taxelor pentru operarea curselor aeriene și scăderea acestora pentru biletele de tren. Operatorul feroviar de stat Deutsche Bahn va primi și un capital suplimentar anual de 1 miliard de euro pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare și îmbunătățirea transportului public.
Totodată, guvernul va oferi subvenții și reduceri fiscale pentru instalarea de noi sisteme de încălzire, ferestre și izolații pentru locuințe și va interzice aparatele de încălzire pe bază de ulei începând cu 2026.
Acordul dintre partenerii de coaliție din guvernul german s-a finalizat după mai mult de 16 ore de negocieri pe parcursul întregii nopți de joi spre vineri. Pe lângă efectele așteptate ale acestui program în privința reducerii poluării, Germania demonstrează și altor state și oficialități – inclusiv celor din România – că pentru a reduce poluarea nu este eficient doar să taxezi sau să interzici circulația vehiculelor, ci este necesar să asiguri populației măsuri fiscale avantajoase și, mai ales, să creezi infrastructura necesară pentru ca posesorii de vehicule să prefere utilizarea mijloacelor de transport în comun.
Bucureștiul, fără orizont
În România, bonificațiile pentru mașini electrice sunt majore – mai mari decât cele oferite până în prezent în Germania, dar stațiile de încărcare pentru acestea au rămas un deziderat, iar dezvoltarea sistemului de transport public urban și interurban este total deficitară. Unde mai pui că infrastructura rutieră și feroviară a rămas la pământ și se degradează pe zi ce trece. În schimb, primari precum Gabriela Firea, au înțeles să combată poluarea prin interzicerea circulației anumitor tipuri de mașini fără a dezvolta mai întâi infrastructura necesară – parcări, șosele, inele ocolitoare, mijloace de transport în comun rapide, pentru ca utilizatorii de mașini să poată renunța la vehiculele poluante. Tot spre deosebire de oficialii români, cei germani au stabilit termene rezonabile pentru implementarea de programe antipoluare, nu ca în cazul PMB, care a decis să interzică mașinile mai poluante în doar câteva luni.
Citește și:
- Gabriela Firea a prezentat primele modificări ale vinietelor Oxigen VIDEO
- Gabriela Firea dă 10 mil. euro pentru înlocuirea taxiurilor poluante. Alți bani vor fi cheltuiți și în 2021
- Taxa „Oxigen”: Întrebări la care Primăria București nu are răspuns
- Taxa „Oxigen” a doamnei Firea: Românii, obligați să plătească incompetența
- EXCLUSIV: Costul segmentului de Centură a Bucureștiului dintre A2 și și DN 2 aproape s-a dublat