Share

Ford a prezentat crossoverul Puma, al doilea vehicul produs la uzina din Craiova

Aseară, în cadrul evenimentului „Go Electric” organizat de Ford la Amsterdam, compania americană a prezentat, în penumbră, un nou crossover de clasă B care va purta numele Puma. Acesta se va alătura din acest an modelului EcoSport pe liniile de asamblare ale uzinei românești din Craiova.

Ford a dezvăluit astăzi prima imagine cu noul Ford Puma – un SUV/crossover care îmbină un design exterior atractiv, cu o flexibilitate ce oferă cea mai mare capacitate a portbagajului din segment și cu tehnologia de propulsie mild-hybrid de 48 de volți. Este interesant de observat că viitorul crossover Ford păstrează câteva dintre detaliile estetice ale fostului model Puma comercializat de americani în Europa la finalul anilor `90.

Puma va intra în vânzare la finalul acestui an și va fi produs în condiții excepționale de calitate și profesionalism la uzina Ford din Craiova, în urma unei investiții începute în anul 2008, care astăzi totalizează aproape 1.5 miliarde de euro.

„Construcția inovatoare și designul seducător ale noului Puma ne fac să credem că noul model va rezona cu toți clienții modelelor compacte din Europa. Dacă vrei o mașină care atrage privirile vineri seară, dar care poate transporta fără probleme pachetele plate cu mobilă sâmbătă după-amiază, ai găsit-o”, a anunțat Stuart Rowley, președinte Ford Europa. „Am făcut tot posibilul pentru a le oferi clienților flexibilitatea pe care o doresc și un design progresist și sugestiv, care să le ofere cea mai frumoasă mașină pe care au condus-o vreodată”.

Primele detalii ale lui Ford Puma relevă elemente interesante de design, implicit blocurile optice distinctive și liniile atletice și aerodinamice. Alături de proporțiile de SUV, care permit o gardă la sol ridicată, acestea determină o experiență plină de încredere la volan și un portbagaj care oferă o capacitate de top în segment: 456 de litri.
Dezvoltat pentru a îndeplini solicitările celor care își doresc un spațiu flexibil pentru bagaje, Puma vine cu o soluție inovatoare de depozitare, concepută în urma discuțiilor cu clienții și oferă un portbagaj versatil, capabil să găzduiască două genți de golf așezate în poziție verticală.

Tehnologia Ford EcoBoost Hybrid va optimiza eficiența lui Puma la nivelul consumului de combustibil, oferind în același timp un răspuns incisiv și performanțe ridicate, cu un vârf de putere de 155 CP. Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) înlocuiește clasicul alternator, permițând recuperarea și stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării și rulării libere (coasting). Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volți răcit cu aer.
BISG se comportă și ca un motor electric, completându-se impecabil cu motorul 1.0 EcoBoost cu trei cilindri. Acesta utilizează energia înmagazinată în baterii pentru a schimba sursa cuplului (fenomen care reduce sarcinile asupra motorului pe benzină pentru a maximiza economia de carburant) și pentru a suplimenta cuplul (ceea ce crește cuplul maxim dezvoltat de sistemul de propulsie, optimizând performanțele).

Puma se alătură unei game în expansiune de SUV-uri și crossovere Ford la nivel european, aceasta incluzând Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge și noul Explorer Plug-in Hybrid. SUV-urile reprezintă acum mai mult de 20% din vehiculele comercializate de Ford în Europa. Vânzările de SUV-uri Ford au crescut în 2018 la nivel european cu peste 19 procente.

Simulare computerizată a viitorului Ford Puma. Este de așteptat ca partea frontală să fie însă ceva mai puțin lungă. Modelul se va încadra ca dimensiuni între EcoSport și Kuga.

©Lifenews.ro – Articolele lifenews.ro pot fi preluate în limita a 500 de caractere și doar cu acordul redacției.

Leave a Comment