De unde își cumpără românii biletele pentru vacanțe
Falimentele răsunătoare din turism i-au făcut pe mulți dintre români să fie foarte atenți atunci când își rezervă biletele pentru vacanțe, indiferent dacă sunt în țară sau în străinătate.
Potrivit unui studiu realizat de Frames & Train Your Brain, în perioada 2-9 aprilie 2019, în rândul a 350 de persoane (patroni, manageri și angajați ai unor companii dintr-o sferă largă de domenii), 57% dintre români au declarat că își cumpără biletele de vacanță de la agențiile de turism acreditate, 23% au indicat servicii online precum Booking.com sau Hotels.com, iar restul au menționat alte forme de rezervare. Dintre cei care aleg ofertele agențiilor de turism, 62% au declarat că, înainte de a rezerva, verifică destinația și firma de turism pe internet sau la telefon, iar 16% preferă să meargă la sediul sau biroul furnizorului serviciilor de turism.
„Selecția unei firme de turism solide, acreditată, care să ofere garanții că vacanța contractată va fi onorată, a ajuns să reprezinte o preocupare principală pentru turiști, dincolo, bineînțeles, de raportul preț-calitate”,afirmă Alexandru Bălțat, managerul Train Your Brain.
„Vacanțele suspect de ieftine, promisiunile neverosimile făcute pe site-uri obscure de turism, sunt tratate cum mai multă responsabilitate. De asemenea, clienții verifică tot mai des destinațiile pe internet, asigurându-se că hotelurile oferă condițiile promise, de exemplu că fotografiile de prezentare sunt reale. Au început să conteze tot mai mult și review-urile, forumurile de turism, Google Maps, care oferă detalii despre multe locații de vacanță, atât din țară cât mai ales din străinătate”, arată rezultatele studiului.

În ceea ce privește bugetul alocat pentru vacanța de vară, pe fondul creșterii salariilor și, bineînțeles, a scumpirii serviciilor turistice, cei mai mulți dintre cei chestionați (61%) au declarat că vor aloca mai mulți bani decât anul trecut. Doar 11% dintre participanţii la studiu spun că vor aloca pentru vacanţa din acest an un buget mai mic decât cel alocat anul trecut, în timp ce 28% au marcat răspunsul „nu știu”.
Întrebați ce mijloc de transport vor folosi pentru a merge în vacanță, 58% dintre respondenţi au afirmat că vor merge cu automobilul, 17% cu trenul, 13% cu autocarul și 12% cu avionul.
Un segment important în „Barometrul privind vacanțele din 2019” l-a reprezentat oferta turistică de pe litoralul românesc, principala destinație de vacanță în vara acestui an. Întrebați cum percep oferta turistică de la malul Mării Negre, 53% s-au declarat mulțumiți, evidențiind investițiile făcute în ultimii ani în renovarea hotelurilor și creșterea calității serviciilor, în timp ce 28% s-au declarat nemulțumiți.
„Din interviurile telefonice a reieșit că aglomerația din trafic rămâne una dintre principalele probleme de pe litoral, blocajele rutiere de pe DN Constanța-Mangalia și lipsa locurilor de parcare fiind în prim-plan. Degradarea spațiilor verzi, lipsa de curățenie generală, inclusiv pe plajă, prețurile mari și serviciile de o calitate îndoielnică în multe cazuri au fost, de asemenea, printre principalele probleme invocate de respondenți”, arată concluziile barometrului.
Pe ansamblu, 54% dintre respondenţi şi-au petrecut cele mai multe concedii de vară din ultimii zece ani în România, pe Litoral. 22% dintre ei spun că pe cele mai multe le-au petrecut în străinătate, iar 24% în ambele locuri.
„Barometrul privind vacanțele din 2019” a fost realizat de Frames & Train Your Brain, în perioada 2-9 aprilie, prin chestionare online și telefonic, pe un eşantion de 350 de persoane cu vârsta peste 18 ani, angajați ai unor companii active în toate domeniile de activitate, de la comerț la construcții, sănătate, turism și IT, cu o eroare de plus – minus 2,8%.