Share

Consiliul Concurenței suspectează un posibil abuz al importatorului AutoItalia în relația cu dealerii

Consiliul Concurenței a declanșat o investigație privind un posibil abuz de poziție dominantă al companiei Auto Italia Impex SRL pe piața furnizării de piese de schimb originale pentru mărcile din portofoliul companiei.

Autoritatea de concurență notează că are indicii că Auto Italia ar fi abuzat de poziția sa dominantă pe piața furnizării de piese de schimb originale pentru mărcile din portofoliul companiei – Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Jeep, Maserati – atât prin aplicarea de condiții inegale pentru aceleași servicii oferite partenerilor comerciali, cât și prin ruperea relațiilor contractuale pe motiv că partenerul refuză să se supună unor condiții comerciale nejustificate.

Aceste practici pot crea dezavantaje concurențiale unor parteneri ai Auto Italia, afectând, astfel, concurența pe piața serviciilor de reparație și întreținere a autovehiculelor din România.

În cadrul acestei investigații, Consiliul Concurenței a desfășurat inspecții inopinate la Auto Italia Impex SRL, iar documentele ridicate se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice.

Inspecţiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel Bucureşti şi sunt justificate de necesitatea obţinerii tuturor informaţiilor şi documentelor necesare clarificării posibilelor practici anticoncurenţiale analizate. Efectuarea acestora nu reprezintă o antepronunţare în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor.

Anul trecut, autoritatea de concurență a declanșat o investigație privind posibila încălcare a legislației în domeniul concurenței, prin coordonarea comportamentului pe piață de către Auto Italia Impex SRL, o parte a firmelor de reparații autorizate din rețeaua Auto Italia și Uniqa Asigurări.

Totodată, surse din piața auto menționează și o altă solicitare a celor de la Consiliul Concurenței, care vizează culegerea de informații despre colaborarea dintre importatorii auto și producătorii pe care îi reprezintă în România, precum și dintre companiile importatoare de mașini și dealerii din rețea.

Neconfirmată de Consiliul Concurenței, această solicitare de informații pare să vizeze intenția unor companii producătoare de a își modifica modul de lucru cu importatorii și dealerii din anumite țări.

LifeNews.ro scria încă din mai 2022 că unii producători auto au luat decizia de își transforma dealerii în „agenți”, asta însemnând că un potențial client de mașină nouă va putea vedea vehiculul în showroomul unui „agent”, dar nu va putea face comanda decât direct producătorului. Nou pas către comercializarea online a mașinilor, acest demers a nemulțumit mulți dealeri în special pentru că elimină posibilitatea negocierilor la fața locului și poate duce la o diminuare a veniturilor.

Citește și:

Leave a Comment