Share

Companiile din România au nevoie de angajați, dar nu sunt dispuse să crească oferta salarială

O cercetare de piaţă arată că firmele din România au nevoie de o creștere cu 15% a forței de muncă, dar nu sunt dispuse să atragă noi angajați prin salarii mai mari.

Companiile din România nu sunt dispuse să atragă noi candidaţi cu salarii mai mari, deşi acestea sunt nevoite să acopere cu 15% mai multe poziţii în ultimul trimestru din 2019, comparativ cu perioada similară din anul anterior, relevă o cercetare de piaţă, a platformei de recrutare online BestJobs.

Conform BestJobs, 1 din 4 angajatori care continuă recrutările în perioada următoare oferă pachete salariale neschimbate faţă de finalul anului trecut, iar 1 din 2 a crescut oferta salarială cu maxim 5% în speranţa de a atrage candidaţi pentru poziţiile noi.

În acelaşi timp, aproximativ 18% dintre companii susţin că ofertele lor salariale vor fi cu 5-10% mai mari şi doar 6,5% estimează o creştere între 10% şi 20% a pachetelor salariale pentru poziţiile deschise în ultimul trimestru.

Dezvoltarea afacerii este principalul motor pentru recrutări

Peste jumătate dintre angajatori (52%) susţin că dezvoltarea afacerii reprezintă principalul motor pentru recrutările din ultimul trimestru, iar alţi 28,6% caută oameni pentru a compensa plecările din companie de pe parcursul anului, în timp ce aproape doi din zece angajatori au nevoie de noi angajaţi pentru a compensa deficitul general de personal.

În acest context, şapte din zece companii participante la sondajul BestJobs estimează, că până la finalul anului, vor deschide până la zece poziţii noi, 14,3% afirmă că vor avea între 11 şi 20 de poziţii de acoperit, iar unu din zece angajatori va deschide peste 20 de noi poziţii. Pentru fiecare poziţie, jumătate dintre companii vor recruta un singur angajat, iar patru din zece vor recruta între 2 şi 5 angajaţi.

În funcţie de gradul de profesionalizare, mai mult de jumătate dintre noile poziţii (54%) vor fi pentru muncitori calificaţi şi necalificaţi, iar restul de 46% pentru angajaţi de birou (white collars).

Vânzările rămân domeniul cu cea mai mare cerere de angajare (36%), urmate de inginerie (27%), IT (24,7%), producţie (23,4%), logistică (20,8%), administrativ (19,5%), financiar-contabil (13%), customer service (11,7%), marketing şi comunicare (11,6%), business development (10,4%).

În opinia angajatorilor, poziţiile cel mai greu de ocupat până la finele anului vor fi cele de ingineri de diferite specializări, muncitori calificaţi şi necalificaţi, precum şi specialişti în IT, vânzări şi marketing. Nivelul de experienţă cel mai solicitat rămâne cel mediu, între doi şi cinci ani.

Sondajul BestJobs a fost efectuat în perioada 19 august – 16 septembrie, pe un eşantion de 280 companii mici, medii şi mari din România. BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România.

Leave a Comment