Share

BMW iX1, varianta electrică a lui X1, țintește Tesla Model Y și Mercedes EQA

BMW a ales începutul lui iunie pentru prezentarea viitorului Sports Activity Vehicle (SAV) electric iX1, odată cu a treia generație a fratelui X1.

Ajuns la cea de-a treia generaţie, BMW X1 se remarcă cu un design mai proeminent, spaţiu interior crescut, sisteme digitale avansate şi, pentru prima dată, o variantă cu propulsie 100% electrică botezată, așa cum era de așteptat, iX1.

Conform celor de la BMW, electricul iX1 va aduce experienţa plăcerii de a conduce fără emisii la nivel local într-un segment de automobile care se bucură de o creştere la nivel mondial, făcându-l accesibil unui public ţintă foarte larg.

Modelul SAV propulsat de cea mai recentă tehnologie BMW eDrive va aduce o contribuţie importantă electrificării mărcii, dar și o așteptată prezență într-un segment în care sunt deja prezenți rivali precum Mercedes EQA, Audi Q4 e-tron și Tesla Model Y.

Cu 4500 mm lungime, crossover-ul BMW se plasează între cei doi rivali germani. Mercedes EQA e ceva mai scurt, 4463 mm, în timp ce Audi Q4 e-tron este mai lung, 4588 mm. Tesla Model Y este cel mai lung dintre cele patru, cu 4750 mm.

BMW iX1 xDrive30 este prima maşină electrică cu tracţiune integrală introdusă de brand în segmentul compact premium. Două unităţi de propulsie compacte pe puntea faţă şi spate oferă o putere combinată de 230 kW/313 CP (ţinând cont de efectul boost temporar) şi un cuplu total de 494 Nm. Sistemul electric de tracţiune integrală asigură tracţiune superioară şi stabilitate direcţională în toate situaţiile. BMW iX1 xDrive30 realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde.

Tehnologia BMW eDrive de a cincea generaţie include, în plus, sistemul de încărcare extrem de eficient existent şi la BMW i7. Baterie de înaltă tensiune, a cărei capacitate netă de 64,7 kWh oferă maşinii o autonomie estimată la de 413 – 438 de kilometri.

Bateria poate fi reîncărcată la o rată maximă de 130 kW în cazul curentului continuu (DC), dar oferă și posibilitatea încărcării AC cu 11 kW și cu opțiunea urcării la 22 kW.

BMW X1, la a treia generație

Noul BMW X1 va fi lansat cu o gamă de motoare termice convenţionale, cu două propulsoare pe benzină şi două diesel din noua generaţie modulară de motoare Efficient Dynamics a BMW Group. Tehnologia mild-hybrid 48V de a doua generaţie cu un motor electric integrat în transmisia Steptronic cu şapte trepte este la îndemână pentru a ajuta la creşterea eficienţei şi a livrării puterii la cele mai puternice două motoare.

Acest lucru permite ca BMW X1 xDrive23i, echipat cu motor cu patru cilindri, să producă o putere maximă de 160 kW/218 CP (dezvoltată prin combinaţia dintre motorul termic de până la 150 kW/204 CP şi motorul electric integrat ce oferă până la 14 kW/19 CP) . De asemenea, în gama de lansare se află noul BMW X1 sDrive18i, propulsat de un motor cu trei cilindri, care dezvoltă 115 kW/156 CP.

Un motor diesel cu patru cilindri se combină cu tehnologia mild-hybrid la noul BMW X1 xDrive23d pentru a oferi o putere maximă de 155 kW/211 CP (dezvoltată prin combinaţia dintre motorul termic de până la 145 kW/197 CP şi motorul electric integrat ce oferă până la 14 kW/19 CP). Propulsorul diesel cu patru cilindri de la noul BMW X1 sDrive18d generează 110 kW/150 CP.

Tehnologia BMW eDrive din a cincea generaţie este folosită şi în variantele plug-in hybrid ale noului BMW X1, ceea ce înseamnă progrese semnificative faţă de generaţia precedentă în ceea ce priveşte performanţele sportive şi eficienţa. S-a înregistrat şi o creştere substanţială a autonomiei electrice şi se oferă o putere de încărcare crescută. Suplimentar, toate motorizările termice sunt de nouă generaţie, optimizate încă o dată pentru şi mai multă eficienţă. La toate acestea se adaugă o aerodinamică referinţă în segment cu un coeficient aerodinamic de 0,26 şi soluţii constructive sofisticate, aşa cum este folosirea, pentru prim dată, a aluminiului pentru capota motorului.

La lansarea din octombrie 2022 va exista, iniţial, posibilitatea de a alege între două motoare pe benzină şi două motoare diesel. Acestea vor fi conectate standard la o transmisie Steptronic cu şapte trepte, cu dublu ambreiaj, iar cuplul va fi transferat la drum fie prin roţile din faţă, fie prin sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive, în funcţie de model. Acest cvartet de pornire va fi urmat imediat de BMW iX1 xDrive30 electric, precum şi de o pereche de modele plug-in hybrid şi alte două variante alimentate convenţional cu tehnologie mild-hybrid 48V. Noul BMW X1 va fi construit la uzina BMW Group din Regensburg, unde modelele cu motoare termice, sistem plug-in hybrid şi propulsie electrică vor ieşi în premieră de pe o singură linie de asamblare.

Citește și:

Leave a Comment