Share

Afacerile Swatch scad, dar producătorul de ceasuri se aşteaptă la o revenire rapidă a pieței

Grupul elveţian Swatch, unul dintre cei mai mari producători mondiali de ceasuri, a anunțat rezultatele financiare pentru primul semestru din 2020 și, în ciuda declinului evident, estimează o revenire rapidă la profit.

Industria elveţiană de ceasuri trece printr-o perioadă dificilă în condiţiile în care pandemia a dus la închiderea magazinelor, în prima fază în Asia iar ulterior şi în Europa şi SUA iar turiştii chinezi, cei mai importanţi clienţi pentru producătorii elveţieni de ceasuri, nu au putut călători şi face cumpărături.

Grupul care gestionează afacerile unor mărci precum Breguet, Omega, Blancpain, Longines sau Tissot a anunțat că în primele şase luni ale acestui an cifra sa de afaceri a scăzut cu 46,1% până la 2,2 miliarde franci elveţieni (2,1 miliarde euro). Tot în primul semestru al acestui an, Swatch a înregistrat pierderi nete de 308 milioane de franci, comparativ cu un profit net de 415 milioane de franci în perioada similară a anului trecut.

Cu toate acestea, oficialii Swatch au menționat că grupul a înregistrat rezultate pozitive încă din luna iunie ca urmare a cererii mari pe pieţele care au ieşit din izolare, inclusiv creşteri de două cifre ale vânzărilor în China continentală în lunile mai şi iunie. În aceste condiţii, Swatch se aşteaptă la un al doilea semestru cu vânzări solide şi un rezultat operaţional pozitiv pentru întregul an 2020.

Swatch a închis 260 de magazine

Compania elveţiană a precizat că a profitat de criză pentru a restructura personalul şi reţeaua de magazine astfel că, începând din luna decembrie şi până în prezent, a închis 260 de magazine şi a renunţat la 2.400 de locuri de muncă, în ideea de a reduce costurile.

Industria de ceasuri reprezintă aproximativ 10% din exporturile totale ale Elveţiei şi asigură aproximativ 57.000 de locuri de muncă.

Leave a Comment