Share
Opt unități service solicită falimentul firmei de asigurări Euroins

Opt unități service solicită falimentul firmei de asigurări Euroins

Situația cu care se confruntă Euroins devine tot mai gravă. Grupul AutoCar este cea de-a opta companie care solicită falimentul firmei de asigurări.

Oficialii grupului de firme AutoCar au anunțat că au notificat Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) cu privire la solicitarea lor către Tribunalul Ilfov de a pune firma de asigurări Euroins în procedură de faliment.

Conform AutoCar, în prezent se înregistrează suma de 5,17 milioane de lei neachitată de către Euroins, dar, în prezent, doar 1,5 milioane de lei reprezintă sume cu o vechime mai mare de 60 de zile eligibile solicitării falimentului firmei de asigurări. Întreaga diferenţă de 3,6 milioane de lei, neachitată de societatea de asigurări va îndeplini în scurt timp criteriile de vechime, urmând ca şi acele sume să fie adăugate în procesul de faliment intentat de unităţile reparatoare din grupul AutoCar, în următoarele două luni.

„Din nefericire, orice dialog iniţiat cu firma Euroins a eşuat şi în cazul grupului AutoCar, societăţile din grupul nostru având de recuperat sume din anul 2019. AutoCar se alătură, în acest sens, demersului iniţiat de şapte unităţi reparatoare, două dintre acestea fiind reprezentanţe BMW şi Mercedes din România, care au declanşat procedura de cerere a falimentului firmei Euroins. În absenţa unei autorităţi care să protejeze consumatorul de asigurări, grupul de firme AutoCar oferă informaţiile necesare pentru formularea cererii de faliment împotriva Euroins şi poate pune pe cei doritori în legatură cu persoanele care le pot oferi asistenţă juridica pentru aceste demersuri legale”, explică oficialii AutoCar.

Ei adaugă și că de peste zece luni au atras atenţia în mod repetat conducerii ASF în legătură cu situaţia financiară a Euroins prezentând documente care susţin cele afirmate.

Tariful de referinţă în asigurări este un eşec total

„Toate aceste discuţii, purtate cu documente pe masă, cu persoanele care răspund de funcţionarea instituţiei şi de această piaţă scăpată de sub orice control, au avut rezultatul pe care astăzi îl poate observa o ţară întreagă: preţuri ale poliţelor RCA care diferă de la 268 lei la 2.975 de lei, pentru acelaşi produs, ceea ce ne arată că tariful de referinţă în asigurări este un eşec total”, notează cei de la AutoCar.

Conform reparatorului, neplata daunelor din partea unor firme cu cotă ridicată în RCA a devenit noul sport naţional în asigurări: 25.679 de reclamaţii înregistrate în anul 2019 la Autoritatea de Supraveghere Financiară, număr de reclamaţii aflat în creştere în anul 2020, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului 2019, iar sancţiunile aplicate de ASF „ar fi de râs, dacă rezultatele obţinute de consumatori nu ar fi de plâns”.

„Somez public vicepreşedintele ASF – Sectorul Asigurări, domnul Cristian Roşu, direct responsabil de modul în care funcţionează piaţa de asigurări din România, să prezinte de urgenţă, în mod public, situaţia financiară REALĂ a firmei de asigurări Euroins (indicatorii de solvabilitate şi lichiditate verificaţi şi asumaţi de către ASF şi nu datele din raportările «romanţate» ale firmei Euroins), precum şi motivele pentru care firma de asigurări înregistrează, de peste 8 luni, un număr record de reclamaţii, având o medie de peste 1.300 de reclamaţii pe lună, în timp ce puţinele măsuri, dubios de blânde, aplicate de ASF firmei Euroins, s-au dovedit a fi un eşec total pentru consumatori! Eu nu pot credita la nesfârşit eşecul supravegherii pieţei de asigurări din România!”, a declarat Florin Pandele, reprezentant legal al grupului AutoCar.

Citește și:

Leave a Comment