Share
Facebook primește lovitură după lovitură, însă fără efecte majore asupra veniturilor

Facebook primește lovitură după lovitură, însă fără efecte majore asupra veniturilor

Sute de companii, printre care Coca-Cola, Unilever, Volkswagen, Adidas sau Ford, s-au alăturat campaniei #StopHateForProfit stopând campaniile publicitare derulate pe Facebook.

Sunt puțini, probabil, cei care au observat lipsa de pe Facebook a reclamelor postate de mărci cunoscute precum Starbucks, Coca-Cola, Unilever, Volkswagen, Adidas sau Ford. De altfel, pentru utilizatori, pot fi chiar mai ușor de parcurs mesajele postate pe această rețea de socializare.

Cu toate acestea, la nivel mondial, campania #StopHateForProfit face valuri, iar principala sa țintă, Facebook, suferă, teoretic, pierderi majore. Doar teoretic, pentru că datele financiare arată că, după o scădere la finalul săptămânii trecute, valoarea acțiunilor companiei a revenit la normal.

O listă lungă de companii au eliminat postările publicitare de pe Facebook în sprijinul unei campanii care acuză gigantul social media că nu a făcut suficient pentru a opri discursurile incitatoare la ură de pe platformele sale.

Grupurile pentru drepturile civile din SUA au dat publicității liste cu multinaționalele care s-au alăturat protestului pentru crește presiunea asupra Facebook în speranța că acesta va lua măsuri concrete de a bloca discursul incitator la ură.

Ca urmare a numărului tot mai mare de clienți de publicitate care au anunțat întreruperea campaniilor publicitare mai mulți executivi Facebook, printre care Carolyn Everson, vicepreședintele pentru afaceri globale, și Neil Potts, directorul de politici publice, au organizat mai multe întâlniri cu agențiile de publicitate. Conform Reuters, aceștia sperau să poată opri boicotul care a debutat pe 1 iulie și ar trebui să dureze cel puțin o lună.

Pentru Facebook, boicotul nu va avea un impact financiar mare. Cele mai active 100 de mărci de pe această rețea socială în 2019 au adus doar 6% din totalul veniturilor anuale de 70 de miliarde de dolari ale rețelei de socializare. Totuși, inițial, anunțurile privind boicotarea Facebook au șters 56 de miliarde de dolari din capitalizarea de piață a companiei. Doar temporar, pentru că în aceste zile valoarea acțiunilor a urcat din nou, astăzi fiind tranzacționate chiar cu 8% peste anul precedent.

O listă lungă de nume mari au renunțat, temporar, la Facebook

Printre numele cunoscute care nu mai pot fi găsite în reclame pe Facebook și celelate rețele ale sale, precum Instagram sau WhattsApp, se numnără, cum spuneam, Starbucks, Coca-Cola, Unilever, Volkswagen, Adidas, Ford, dar și multe alte companii precum HP Inc, Levi Strauss & Co, Clorox Co, Verizon Communications Inc, The North Face sau Rakuten Viber.

Citește și:

Leave a Comment