Share
Indolența constructorului Park&Ride Pantelimon pune șoferii care tranzitează zona la grea încercare

Indolența constructorului Park&Ride Pantelimon pune șoferii care tranzitează zona la grea încercare

La opt ani de la inițierea proiectului, la un an de la reluarea lucrărilor și într-un moment în care traficul revine la cote alarmante, constructorul parcării Park&Ride din zona Cora Pantelimon a blocat aproape complet un cartier întreg. În lipsa unui control al inspectorilor PMB, zona din jurul șantierului a devenit o cursă cu obstacole atât pentru șoferi cât și pentru pietoni.

În vara anului trecut au fost reluate – la mai bine de șapte ani de la inițierea proiectului și la peste 1 an de când primarul Gabriela Firea se lăuda că proiectul a fost finalizat – lucrările la parcarea tip Park&Rive (P&R) de la capătul șoselei Pantelimon. Din nefericire, deși construcția avansează într-un ritm alert, consorțiul care realizează proiectul – Asocierea Tehnologica Radion, TIAB şi VIA Proiect – a reușit să transforme intersecția a patru artere aglomerate într-o capcană pentru șoferii care îndrăznesc să tranziteze zona.

Încă de anul trecut extinderea șantierului a dus la „sugrumarea” parțială a șoselelor din zonă, însă noile săpături executate de constructor în lunile martie și aprilie, când traficul a fost redus din cauza măsurilor impuse de autorități, au distrus aproape complet sensul de ieșire din București. Pe lângă gropile din mijlocul șoselei pe care șoferii trebuiau să le evite în ultimele luni – fapt ce ducea la o scădere a vitezei de deplasare și, drept urmare, la blocaje ale traficului în special la orele de vârf, acum s-a adăugat o strangulare fără nicio logică din vina căreia șoferii care sosesc de pe cele trei benzi ale șoselei Pantelimon și cele două ale șoselei Vergului, la care se adaugă o bretea provizorie, trebuie să se strecoare printr-un spațiu nu mai lat de patru metri.

Aparent din cauza unui exces de zel al unui exacavatorist nesupravegheat nici de șefi și nici de inspectorii din primăria Capitalei, o groapă imensă a apărut în mijlocul asfaltului blocând și ceea ce mai rămăsese dintr-o șosea care colectează trei artere. Împreună, acestea înseamnă șapte benzi! Pentru o imagine clară, șoferii veniți de pe cele șapte benzi (Pantelimon, Vegului, Dobroiești) sunt nevoiți să treacă brusc la o singură bandă mărginită în gropi cu o adâncime de peste 1 metru.

Ca urmare a acestei indolențe atât a constructorului cât și a autorităților încă din prima zi a „relaxării”, 15 mai, când, atenție, numai o parte a angajaților au mers către locurile de muncă, iar transportul în comun a fost încă extrem de redus, blocajul a generat cozi de kilometri atât pe sensul de ieșire din oraș cât și pe cel de intrare. În condițiile în care, de mâine, luni, 18 mai, prin zona distrusă de constructor vor trebui să se strecoare mult mai multe mașini personale și autobuzele a mai bine de șase linii este limpede că înainte de a deveni o parcare modernă, Park&Ride Pantelimon va fi, luni bune, generatorul unor ambuteiaje în care atât șoferii care vor să iasă cât și cei care vor să intre în Capitală vor pierde zeci de minute.

Lucrările la Park&Ride Pantelimon, „în baza unui proiect”

În încercarea de a ne lămuri cum a fost posibil ca un constructor să ia o astfel de decizie am întrebat la fața locului angajații prezenți în șantier. Fără a ne putea explica dacă există autorizație pentru groapa apărută relativ recent în șosea și fără a accepta că din vina lor un întreg cartier este blocat, aceștia au susținut că totul se realizează „în baza unui proiect”. Logic! Un proiect care – ne face plăcere să credem – nu putea prevedea strangularea la o singură bandă a întregului trafic din zonă. Să nu uităm că, tot prin locul cu pricina se face accesul în centrul comercial Esplanada (Cora, Mobexpert, Brico Depot), ca și cel către spitalul de urgență Sf. Pantelimon, spre care gonesc zilnic zeci de ambulanțe cu persoane în stare critică.

Park&Ride Pantelimon

Până ce inspectorii primăriei condusă de Gabriela Firea – același primar care în în urmă cu doi ani se lăuda cu încheierea proiectului Park&Ride Pantelimon deși acesta era blocat de șase ani în stadiul de groapă plină cu mâl – vor avea bunăvoința de a ieși din birouri pentru a corecta excesele constructorilor luați de val în perioada în care românii, blocați în case, nu le-au putut reproșa starea în care a fost adusă o zonă de acces în Capitala Româneiei tranzitată zilnic de zeci de mii de oameni și mașini, nu ne rămânem decât să vă sfătuim să evitați intrarea sau ieșirea din București pe șoseaua Pantelimon.

Pentru cei care cunosc zona este suficient să spunem că vineri, pe 15 mai, coloanele de mașini de pe șoseaua Pantelimon începeau din zona Morarilor, cele de pe șoseaua Vergului încă de la Costin Georgian, iar pe sensul de intrare în oraș încă de la intersecția cu șoseaua Cățelu.

Conform contractului dintre PMB și Ascocierea TIAB, Tehnologica Radion, VIA Proiect, Park&Ride Pantelimon ar trebui să fie finalizată în cursul acestui an și va avea o capacitate de parcare pentru 500 de vehicule, precum și un terminal pentru tramvaie și autobuze. Din nefericire, după cum arată lucrările în prezent, deși a avut două luni în care a putut lucra nestingherit de trafic, constructorul nu va putea finaliza lucrarea în timpul stabilit. Iar asta nu înseamnă decât prelungirea calvarului atât pentru locuitorii din zonă, cât și pentru șoferii care o tranzitează. (Foto (c) LifeNews.ro)

Citește și:

Park&Ride Pantelimon

Leave a Comment