Share
Zi istorică la uzina Volkswagen din Zwickau: a început producția modelului electric ID.3

Zi istorică la uzina Volkswagen din Zwickau: a început producția modelului electric ID.3

La uzina din Zwickau a grupului german Volkswagen a început ieri producția primului model electric de generație nouă al mărcii, ID.3. Proiectat pentru a fi un model electric „de masă”, ID.3 are un preț de circa 30.000 de euro.

La începutul lunii mai a acestui an LifeNews.ro lua parte la Berlin la conferința de lansare a precomenzilor pentru primul model electric Volkswagen din familia ID. Pe lângă prezentarea unui ID.3 bine camuflat, oficialii germani anunțau pe atunci că producția va începe în toamnă, iar clienții își vor primi mașinile în 2020.

Ei bine, ieri, grupul Volkswagen a început producţia lui ID.3 la uzina din Zwickau, acolo unde 8.000 de angajați lucrează la acest prim vehicul din familia ID. „Suntem în pragul unei schimbări de sistem către mobilitatea electrică”, a afirmat directorul general al grupului Volkswagen, Herbert Diess.

În timpul ceremoniei de lansare a producţiei ID.3 la Zwickau, cancelarul Angela Merkel a promis că Executivul va face „eforturi substanţiale” pentru a extinde reţeaua de staţii de încărcare pentru maşinile electrice în Germania. Până în 2035, guvernul german va investi 3,5 miliarde de euro în construirea staţiilor de încărcare pentru maşinile electrice, susține Merkel.

Cu aproximativ 21.000 staţii de încărcare publice în prezent, Guvernul mai are multe de făcut pentru a-şi atinge obiectivul de a amplasa până în 2030 aproximativ un milion de staţii de încărcare.

Volkswagen a investit masiv în platforma sa modulară MEB pentru producţia de masă a vehiculelor electrice, obiectivul fiind de a reduce preţul pentru maşinile electrice la aproximativ 20.000 de euro.

Conform oficialilor companiei, anul viitor vor fi asamblate aproximativ 100.000 de vehicule la Zwickau folosind platforma MEB, iar pe termen mediu producţia va ajunge la 330.000 maşini pe an.

Modelul ID.3 va fi disponibil în Europa de la mijlocul lui 2020. Până acum au fost rezervate aproximativ 35.000 de maşini. Începând din 2021, Volkswagen va produce doar vehicule electrice la Zwickau, iar din 2022 şi uzinele din Emdem şi Hanovra vor începe să fabrice maşini nepoluante.

Până în 2022, grupul german va retehnologiza opt dintre fabricile sale la nivel mondial pentru a produce vehicule electrice şi va da posibilitatea rivalelor să folosească platforma MEB, pentru a-şi îndeplini obiectivul de a fi cel mai mare producător global de vehicule cu emisii zero.

Pentru a finanţa acest obiectiv, Volkswagen vrea să majoreze vânzările de SUV-uri cu motoare cu combustie internă la 40% din vânzările totale până în 2020, de la 23% în 2018.

Grupul Volkswagen are ca obiectiv construirea a 22 de milioane de vehicule electrice până în 2028, dintre care 11,6 milioane ar putea veni din fabricile chineze.

Germania va majora subvenţia acordată pentru achiziţionarea de vehicule electrice precum ID.3

Conform Reuters, Germania vrea să majoreze semnificativ subvenţia acordată pentru achiziţionarea de vehicule electrice. Astfel, la achiziţionarea de vehicule electrificate, subvenţia va fi majorată de la 3.000 la 4.500 de euro, iar la cumpărarea maşinilor cu emisii scăzute, care costă peste 40.000 de euro, subvenţia va urca la 5.000 de euro.

Obiectivul Guvernului de la Berlin este ca, până în 2030, pe autostrăzi să circule zece milioane de vehicule electrificate, ca parte a ofensivei menite să reducă decalajul industriei auto germane faţă de SUA şi China.

În ultimele luni companiile din Germania şi-au accelerat planurile de lansare a vehiculelor electrice, pe fondul presiunilor Uniunii Europene, care s-a angajat să scadă cu 37,5% emisiile de CO2 în perioada 2021 – 2030, pe lângă reducerea de 40% din perioada 2007 – 2021.

Directorii din industria auto au avertizat că reglementările UE ar putea avea efecte dezastruoase asupra profiturilor şi locurilor de muncă, deoarece principalii clienţi nu cumpără vehicule electrice, ei preferând SUV-uri.

„Industria noastră este nerăbdătoare să facă tot posibilul pentru a se ajunge la mobilitate cu emisii zero. Dar responsabilitatea trebuie împărţită în această tranziţie. Guvernele din UE trebuie să facă investiţii semnificative în infrastructură şi să ofere subvenţii consumatorilor pentru a majora vânzările de automobile electrice la nivelul blocului comunitar”, a afirmat preşedinte Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Carlos Tavares.

Citește și:

Volkswagen ID.3 Zwickau

Leave a Comment