Tesla Model 3, mai bine vândut în Europa decât rivalii asamblați în Germania
Luna martie a adus o surpriză neașteptată marilor companii europene producătoare de mașini premium. Tesla Model 3 a devenit, pentru prima dată, cel mai bine vândut model din clasa medie premium în fața unor rivali puternici precum Mercedes-Benz Clasa C, BMW Seria 3 sau Audi A4.
Studiul JATO Dynamics privind înmatriculările de mașini din luna martie arată că europenii își mută destul de rapid atenția de la mașinile cu motoare termice către cele electrice, mai ales în segmentele în care oferta vehiculelor „verzi” este puternică. Astfel, noul sedan electric de dimensiuni medii Tesla Model 3 a fost cel mai bine vândut automobil în Norvegia, Elveția și Olanda. În Norvegia, aceasta a avut chiar o cotă de piață de 29%!
Creșterea rapidă a Tesla a uimit rivalii europeni, mai ales că, în martie, vânzările acestui sedan electric al cărui preț este în Germania de 44.500 de euro au atins 15.755 de unități, peste performanța unor concurenți precum Mercedes-Benz Clasa C, BMW Seria 3 sau Audi A4, cu toate variantele lor de motorizare. Iar acest rezultat a venit într-un moment în care Tesla nici nu a început comercializarea Model 3 pe toate piețele europene. În Marea Britanie, de exemplu, deși este una dintre cele mai mari piețe din Europa, mașina va intra în vânzare abia în această lună.
Alte modele Tesla se prăbușesc
În ciuda spectaculoasei creșteri a vânzărilor Model 3 în Europa, Tesla nu are multe motive de bucurie. Conform JATO, vehiculele mai vechi din gamă pierd teren extrem de puternic. Astfel, vânzările Model S au scăzut cu 72% până la doar 787 unități, iar cele ale SUV-ului electric Model X cu 52% până la 874 unități.
Piața europeană în asamblul ei se află, după primul trimestru al anului, în declin. Datele JATO Dynamics arată că înmatriculările de autoturisme au scăzut cu 3,2% până la 4,13 milioane de unități. În acest context, vestea bună vine din zona mașinilor electrificate unde creșterea continuă. Martie a fost prima lună în care mașinile electrificate (BEV, HEV și PHEV) au depășit pragul de 100.000 de unități, ajungând chiar la 125.400 unități.