Share

Șeful Volkswagen a anunțat primele detalii ale mașinii electrice accesibile: Show-car în martie 2025, premieră mondială în 2027

Thomas Schäfer, CEO al mărcii Volkswagen Passenger Cars (n.n. – divizia de autoturisme a mărcii germane), a prezentat astăzi planurile mărcii pe care o conduce. Produsul cel mai important va fi un model electric de 20.000 de euro care va avea premiera mondială în 2027.

Volkswagen intenționează să prezinte un așa-numit „show-car” premergător variantei de serie a viitorului model „entry-level” la începutul lunii martie a acestui an. Ulterior, premiera mondială a modelului de serie va avea loc în 2027.

Conform lui Thomas Schäfer, cu un preț de bază de aproximativ 20.000 de euro, viitorul model electric accesibil al mărcii Volkswagen va fi atractiv pentru o mare varietate de grupuri de utilizatori. „Un Volkswagen electric accesibil, de înaltă calitate și profitabil din Europa pentru Europa – aceasta este Liga Campionilor la inginerie auto!”, a clamat șeful diviziei de autoturisme a mărcii Volkswagen.

În cadrul unei întâlniri cu angajații desfășurată astăzi, el a dezvăluit în premieră designul viitorului model cu un preț estimat la 20.000 de euro. „Odată cu încheierea negocierilor, în decembrie, am pus în mișcare cel mai mare plan de viitor din istoria Volkswagen. Urmărim o cale ambițioasă pentru a ne asigura că ne atingem obiectivele comune cu angajament deplin. Un pas esențial în acest sens este să facem e-mobilitatea atractivă pentru toată lumea – aceasta este promisiunea mărcii noastre”, a declarat Schäfer.

CEO-ul mărcii Volkswagen a subliniat că Wolfsburg va rămâne centrul pentru inovare și competență în producție al Volkswagen și că uzina principală a grupului german va stabili noi standarde în producția de automobile.

„Uzina din Wolfsburg are un viitor clar în față. Prin relocarea producției Golf în Mexic asigurăm spațiu pentru tehnologiile moderne. Noi procese de producție vor fi introduse în hala 54. Obiectivul nostru este să construim acolo următoarea generație a Golf electric pe noua platformă SSP, împreună cu T-Roc-ul electric. Acest lucru va face din Wolfsburg capitala noii noastre clase compacte complet electrice”, a declarat Thomas Schäfer.

Prezentă și ea la eveniment, Daniela Cavallo, reprezentanta angajaților la nivelul conducerii grupului Volkswagen AG, a declarat că „noul model entry-level complet electric va fi un Volkswagen în adevăratul sens al cuvântului. Prin urmare, este oportun ca angajații noștri de la fabrica din Wolfsburg să fie primii care vor avea o avanpremieră a designului – înaintea publicului larg”.

„La uzina noastră principală din Wolfsburg nu numai că vom lucra la dezvoltare, dar vom și produce puternic în următorii ani. Viitoarele modele emblematice electrice – Golf și T-Roc produse în Wolfsburg – reprezintă în prezent un volum de peste 500 000 de unități pe an. Prin urmare, uzina principală și-a asigurat un segment de vehicule extrem de atractiv și va continua tradiția Golf-ului de la Wolfsburg, care are o istorie de peste 50 de ani”, a menționat Cavallo.

Citește și:
– Volkswagen ID.2all, concept care prefațează un model electric de serie cu preț sub 25.000 de euro

Mobilitatea entry-level low-cost în era electrică va fi una dintre pietrele de temelie ale planului de viitor al mărcii germane. Împreună cu versiunea de serie a modelului ID. 2all deja prezentat sub forma unui concept, viitorul model electric accesibil face parte din noua familie de mașini electrice mici dezvoltată sub umbrela mărcilor de volum din cadrul grupului Volkswagen.

Familia de modele include vehicule compacte complet electrice bazate pe noua etapă în evoluția platformei MEB (modular electric drive). Primul model care va intra în producție va fi versiunea de serie a conceptului ID. 2all, care va ajunge la dealeri în 2026. Aceasta va avea „un preț de bază mai mic de 25.000 de euro”.

Marca Volkswagen are deja o întreagă familie de vehicule complet electrice (BEV). De la lansarea familiei de produse ID. în 2019, marca a vândut un total de peste 1,35 milioane de astfel de vehicule în întreaga lume, inclusiv aproximativ 500.000 ID.3. Anul trecut, marca Volkswagen a vândut 383.100 de vehicule complet electrice.

Platforma SSP va reprezenta următoarea generație a unei baze tehnice mecatronice complet electrice, complet digitalizate și foarte scalabile, bazată pe o arhitectură de sistem uniformă.

Dincolo de viitoarele produse anunțate – urmașul ID.2All, mașina „entry”, Golf electric și T-Roc electric – planul ambițios de viitor al Volkswagen se va derula în trei etape:

  • Catch up: competitivitatea urmează să fie consolidată prin optimizarea structurilor de costuri și prin extinderea direcționată a portofoliului de modele existent.
  • Attack: Până în 2027 vor exista nouă modele noi, inclusiv versiunea de serie a ID.2 All care va costa mai puțin de 25.000 de euro și mașina electrică entry-level cu un preț de bază de circa 20.000 de euro.
  • Lead: în calitate de marcă lider din punct de vedere tehnologic în segmentul de volum, Volkswagen stabilește noi standarde și avansează cu mobilitatea în întreaga lume.

Citește și:

Leave a Comment