Share

Războiul prețurilor afectează BYD: Vânzările au crescut, valoarea acțiunilor e în scădere

Acțiunile companiei chineze BYD Co. au continuat să scadă, în ciuda faptului că vânzările lunare au crescut la cel mai ridicat nivel din acest an.

educerile majore pe care companiile auto prezente în China le-au aplicat în ultimele săptămâni cu scopul de a menține ritmul vânzărilor au avut efecte adverse în zona valorii acțiunilor. În cazul BYD, vânzările de vehicule au urcat în luna mai a acestui an la 382.476 de unități, dintre care 376.930 au fost autoturisme, însă creșterea de 15% a fost cea mai mică din august 2020 până acum, cu excepția unei scăderi a livrărilor în februarie 2024, din cauza sărbătorii Anului Nou Lunar.

În ciuda creșterii vânzărilor acțiunile BYD au scăzut cu aproape 5% la bursa din Hong Kong. Aceasta urmează unei scăderi de peste 15% săptămâna trecută, după ce o serie de rapoarte au indicat că războiul îndelungat al prețurilor a atras atenția și reproșurile guvernului chinez.

Într-un comentariu publicat duminică, cotidianul People’s Daily – cel care popularizează mesajele Partidului Comunist Chinez – a criticat „concurența acerbă” și a avertizat că războiul prețurilor poate afecta grav securitatea lanțului de aprovizionare. Produsele cu prețuri scăzute și de calitate scăzută ar putea afecta grav reputația internațională a mărcii „Fabricat în China”, a scris publicația pentru a atrage atenția companiilor chineze implicate.

De asemenea, la finalul săptămânii trecute, Asociația Industriei Auto din China (CAAM) a atras atenția asupra „concurenței vicioase” care va afecta marjele de profit, calitatea produselor și ar putea împiedica dezvoltarea sănătoasă a industriei. Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației din China a fost de acord cu această poziție și va intensifica măsurile de eradicare a concurenței nesănătoase din sectorul auto și de protejare a ordinii pieței și a drepturilor consumatorilor, a scris și publicația Cailian.

BYD este una dintre companiile care au amplificat războiul dur al prețurilor care a cuprins industria auto din China, afectând profitul și întunecând perspectivele sectorului industrial aflat în creștere rapidă.

Cea mai recentă rundă de reduceri a avut loc la sfârșitul lunii trecute, când BYD a redus prețurile din China cu până la 34% într-o mișcare care a fost urmată de rivali precum Leapmotor sau Geely.

În acest context, Leapmotor a vândut 45.067 de vehicule în luna mai, în creștere cu 148% față de aceeași perioadă a anului precedent, în timp ce livrările Geely Auto au crescut cu 46%, la 235.208 unități. De asemenea, Xpeng Inc. și-a triplat vânzările în luna mai, în mare parte datorită modelului de masă Mona M03.

În cazul BYD este interesant de observat și că vânzările de 204.369 de vehicule complet electrice le-au depășit pe cele de 172.561 mașini hibride plug-in. Este a doua oară când vânzările de vehicule pur electrice BYD sunt mai mari decât cele de PHEV.

Citește și:

Leave a Comment