Share

Program generos de „plecări voluntare” la Automobile Dacia

Automobile Dacia, producătorul mărcii autohtone de automobile, a anunțat începerea unui program de „plecări voluntare”, doritorii primind sume importante în funcție de vechime.

Conform unui document afișat în uzina Automobile Dacia ajuns în posesia LifeNews.ro, Direcția de Comunicare Renault Group România anunță angajații producătorului auto că, între 10 și 23 iunie 2022, se pot înscrie într-un „program avantajos de încetare a contractelor de muncă prin acordul părților”.

Oficialii Dacia menționează în anunț că această măsură este necesară „pentru ameliorarea performanței companiei” și că încetarea contractelor de muncă va avea loc începând cu 1 iulie 2022.

Încetarea de comun acord a contractelor de muncă este recomandată în special salariaților „din perimetrele unde au loc automatizări, robotizări, digitalizări, reduceri/încetări de activitate, finalizări de proiecte, modificări ale structurilor organizatorice care au drept consecință suprimări de posturi și/sau ajustarea echipelor”.

Această formulare a anunțului pare să sugereze faptul că angajații vizați pot pleca voluntar sau pot aștepta să fie concediați, în alte condiții, prin desfințarea postului de lucru respectiv.

Totodată, Direcția de Comunicare menționează și că „trecerea în alte posturi de lucru se poate face doar în limita disponibilității acestora”.

Prime în funcție de vechime

Cei care acceptă să renunțe la locul de muncă prin acordul părților vor beneficia de prime alocate în funcție de vechimea în cadrul societăților grupului Renault România.

Astfel, angajații cu până la doi ani vechime vor primi, net, 16.000 de lei, în timp ce persoanele cu o vechime cuprinsă între 2 și 4 ani primesc, tot net, 40.000 de lei, cele între 4 și 8 ani – 70.000 de lei.

Așa cum se poate observa, cu cât vechimea este mai mare, cu atât sunt mai importante sumele primite ca bonus. Pentru cei cu vechime între 8 și 12 ani, cei de la Automobile Dacia și Renault România acordă 85.000 de lei, pentru 12 – 16 ani vechime – 105.000 lei, și pentru peste 16 ani vechime – 130.000 de lei.

Pentru salariații înregistrați cu boli profesionale sau accidente de muncă soldate cu invaliditate, compania acordă o sumă de 140.000 de lei, indiferent de vechime.

Documentul consultat de LifeNews.ro arată și că, „odată cu plata drepturilor salariale aferente lunii iunie, salariații (n.n. – care acceptă plecarea voluntară) vor primi și plata zilelor de concediu de odihnă”.

În plus, ei pot beneficia. la solicitare, până la finalul lui 2022, de reducerea prevăzută în Contractul Colectiv de Muncă, la cumpărarea unui vehicul nou din gamele Dacia și Renault.

Procesul de plecare voluntară din companie a demarat de pe 10 iunie 2022 cu depunerea cererilor de către angajați. Acest pas va dura până pe 23 iunie. Ulterior, pe 24 iunie, este prevăzută obținerea acordului angajatorului, pentru ca, pe 1 iulie 2022, să înceteze contractul de muncă. Tot pe 1 iulie, celor vizați li se vor acorda și primele menționate.

Oficialii Dacia și Renault notează și că „plata primei, în cuantumurile arătate mai sus, se aplică exclusiv pentru situațiile care se încadrează în calendarul menționat”.

Este important de menționat că aceasta nu este prima dată când grupul Renault România și divizia sa Automobile Dacia apelează la un program de plecări voluntare, astfel de acțiuni fiind realizate la câțiva ani distanță în funcție de planul de produse.

La solicitarea LifeNews.ro, oficialii Dacia au explicat că acțiunea nu este menită să reducă personalul angajat pentru că, tot în acest an, grupul Renault România are în plan recrutarea a circa 500 de persoane pe posturi nou create pentru specificul viitoarelor produse.

„Este un program de plecări voluntare. Un astfel de program se derulează o dată la câțiva ani (ultima dată în 2017). Solicitările vor fi analizate și validate doar dacă nu afectează competitivitatea întreprinderii. Toate solicitările vor fi luate în considerare și analizate conform acestui criteriu”, au declarat pentru LifeNews.ro oficialii grupului Renault România.

Schimbări organizatorice așteptate la Automobile Dacia

Așa cum LifeNews.ro scria în luna mai, decizia Renault de a împărți activitatea grupului francez în două entități aduce după sine și o posibilă înstrăinare a unei părți importante dintre acțiunile deținute la divizia care include uzina mecanică de la Mioveni și RTR.

Planul de scindare a companiei într-o entitate una dedicată mașinilor electrice și în alta aferentă motoarelor şi transmisiilor termice şi hibride, prevede localizarea în Franța a primei divizii și în afara țării de origine a grupului a celei de a doua divizii.

În acest context, cea de-a doua entitate, foarte importantă pentru România, reunește activitățile şi tehnologiile legate de motoare şi transmisii termice şi hibride, și „are ca obiectiv să pună în valoare potențialul tehnologiilor Renault, inclusiv în domeniul carburanților cu emisii scăzute, precum GPL, pentru a crea un lider mondial al sectorului mecanic în serviciul industriei auto”.

Perimetrul avut în vedere cuprinde activitățile de fabricare a motoarelor şi transmisiilor termice şi hibride – exceptând producția de șasiuri – din cadrul uzinelor mecanice din Spania, Portugalia, Turcia, România, Brazilia, Chile și Argentina.

După cum se poate observa, în această a doua entitate sunt incluse atât uzina mecanică a Automobile Dacia la Mioveni (exclusiv producția de șasiuri) în care sunt produse motoare și cutii de viteze cât și centrul tehnologic RTR cu activități la București și Titu.

Renault a anunțat deja că își dorește să găsească un partener alături de care să susțină entitatea dedicată mașinilor cu sisteme de propulsie termice și hibride.

Conform unor surse citate de Automotive News Europe (ANE), grupul din care face parte și Dacia „a primit deja cereri de parteneriat” pentru unitatea care va gestiona producția de motoare cu ardere internă.

La finalul lunii mai, ca reacție la zvonurile privind înstrăinarea de către Renault a până la 60% dintre acțiunile entității care include activitățile din România ale uzinei mecanice de la Mioveni și RTR, reprezentanții Renault în România au declarat că grupul francez „va păstra marca Dacia şi activitatea acesteia din România, fiind luată în discuţie doar o parte a perimetrului mecanic”.

Citește și:

Leave a Comment