Share

Uzina mecanică a Automobile Dacia ar putea avea un nou acționariat. La fel și RTR

Decizia Renault de a împărți activitatea grupului în două entități aduce după sine și o posibilă înstrăinare a unei părți importante dintre acțiunile deținute la divizia care include uzina mecanică de la Mioveni și RTR.

La începutul lunii mai, grupul Renault a confirmat informațiile care arătau că CEO-ul său, Luca de Meo, are în plan scindarea companiei în două entități – una dedicată mașinilor electrice și cea de-a doua motoarelor şi transmisiilor termice şi hibride.

Dacă prima divizie va fi cu certitudine localizată în Franța și va include peste 10.000 de salariați, cea de-a doua reunește activitățile din afara Franței.

Mult mai importantă pentru România, cea de-a doua entitate reunește activitățile şi tehnologiile legate de motoare şi transmisii termice şi hibride, și „are ca obiectiv să pună în valoare potențialul tehnologiilor Renault, inclusiv în domeniul carburanților cu emisii scăzute, precum GPL, pentru a crea un lider mondial al sectorului mecanic în serviciul industriei auto”.

Perimetrul avut în vedere cuprinde activitățile de fabricare a motoarelor şi transmisiilor termice şi hibride – exceptând producția de șasiuri – din cadrul uzinelor mecanice din Spania, Portugalia, Turcia, România, Brazilia, Chile și Argentina.

Această entitate se va baza pe experiența şi competențele a circa 10.000 de salariați din afara Franței la orizontul anului 2023.

După cum se poate observa, în această a doua entitate sunt incluse atât uzina mecanică a Automobile Dacia la Mioveni (exclusiv producția de șasiuri) în care sunt produse motoare și cutii de viteze cât și centrul tehnologic RTR cu activități la București și Titu.

Cereri de parteneriat primite de Renault pentru divizia care include uzina de motoare Automobile Dacia din România

Ca urmare a acestei separări și a nevoii acute a grupului francez de a obține finanțare pentru dezvoltarea primei divizii, Renault își dorește să găsească un partener alături de care să susțină entitatea dedicată mașinilor cu sisteme de propulsie termice și hibride.

Conform unor surse citate de Automotive News Europe (ANE), grupul din care face parte și Dacia „a primit deja cereri de parteneriat” pentru unitatea care va gestiona producția de motoare cu ardere internă.

În contextul dat, „parteneriatul” menționat de sursele ANE nu înseamnă altceva decât vânzarea unei părți dintre acțiunile diviziei de motoare termice și hibride. În cazul acestei divizii se pare că francezii nu își doresc decât să rămână „un partener de referință”, nu unul care să controleze entitatea.

De altfel, sursele ANE susțin că Renault este pregătit să renunțe până la 60% dintre acțiuni.

În timp ce divizia de motoare termice – care include și activități din România – este menită să susțină capitalul grupului prin atragerea unui partener, cea din Franța, dedicată mașinilor electrice, ar putea fi listată la bursă în a doua jumătate a anului 2023.

Sursele ANE au menționat printre potențialii parteneri ai Renault în divizia de motoare termice grupul japonez Nissan, deja partener cu francezii în Alianță, dar și alte grupuri auto sau investitori pe termen lung.

Grupul Renault trece printr-o reorganizare fără precedent menită să îl orienteze în direcția bună pentru conversia la mașini electrice și alimentate cu hidrogen. Pentru a avea fonduri suficiente dezvoltării în această direcție, Luce de Meo, șeful companiei a decis să vândă în această primăvară 34% din firma controlată în Africa de Sud chinezilor de la Geely.

Citește și:

Leave a Comment