Share

UPDATE: O nouă megaalianță a luat naștere în industria auto. Iată detaliile înțelegerii

Concentrarea din industria auto este tot mai vizibilă, companiile încercând astfel să împartă între ele costurile majore ale noilor tehnologii precum propulsia electrică, conectivitatea și, mai ales, deplasarea autonomă. Un nou exemplu al acestui fenomen din industria auto actuală a fost dezvăluit ieri, când Volkswagen şi Ford au anunţat extinderea alianţei lor globale. Astăzi, șefii celor două companii au detaliat și termenii înțelegerii.

Anunțul de ieri, care prevede o colaborare strânsă în domeniul mașinilor electrice și autonome, așteptat de analiști, va fi urmat de noi detalii în cursul zilei de astăzi când va avea loc la New York o întâlnire crucială între şeful Volkswagen, Herbert Diess, şi directorul general al Ford, Jim Hackett.

Analiştii se aşteaptă, de asemenea, ca Volkswagen să investească aproximativ un miliard de dolari în Argo AI, divizia Ford dedicată vehiculelor autonome.

Argo face parte din Ford Autonomous Vehicles LLC, subsidiara creată în 2018 de Ford, care va investi patru miliarde de dolari până în 2023. De asemenea, compania americană caută investitori pentru a investi în Argo, din cauza costurilor ridicate ale dezvoltării tehnologiei pentru vehiculelor autonome. Alte surse susţin că VW va împărţi cu Ford platforma sa pentru vehiculele electrice MEB.

Pentru a înțelege cât de costisitoare este pentru o companie dezvoltarea de mașini electrice și autonome este suficient să spunem că analiștii au dezvăluit, pe surse, că Ford va plăti Volkswagen 400 de milioane de euro doar în 2020 pentru utilizarea platformei electrice MEB. Alți bani vor fi plătiți în anii următori. Prin urmare, Ford a calculat că dezvoltarea propriei platforme pentru mașini electrice ar fi costat mult mai mult. În același sens, merită amintit faptul că grupul Fiat Chrysler (FCA) a anunțat în primăvara acestui an că va plăti Tesla 1,8 miliarde de euro pentru a putea contoriza în propria flotă vehiculele electrice ale mărcii americane. Astfel, grupul italo-american care nu deține încă propria platformă pentru vehicule electrice, speră să evite plata penalităților impuse de autorități pentru comercializarea de automobile poluante.

În martie, Volkswagen a semnat un acord pentru a dezvolta o camionetă cu rivala Ford şi a informat că va continua discuţiile privind extinderea alianţei lor pentru a include serviciile de mobilitate şi conducere autonomă.

Volkswagen, care încearcă să treacă peste efectele scandalului emisiilor (Dieselgate), vede alianţa sa cu Ford ca având o importanţă strategică pentru a-şi echilibra interesele regionale.

Cei doi producători auto vor să-şi combine forţele în domeniul vehiculelor comerciale şi camionetelor începând din 2022 şi să dezvolte în comun vehiculelor electrice şi autonome, o decizie prin care s-ar putea economisi miliarde de dolari.

Companiile Volkswagen şi Ford sunt presate să lanseze mai multe vehicule electrice în Europa, unde normele de poluare sunt înăsprite după scandalul Dieselgate, în care a fost implicat VW.

Volkswagen şi Ford sunt deja parte a unui joint-venture, denumit IONITY, din care mai fac parte rivalii BMW şi Daimler, pentru a dezvolta o reţea de staţii de încărcare ultra-rapide în Europa. De asemenea, Ford a creat anul trecut o divizie separată, cu o valoare de patru miliarde de dolari, care să regrupeze operaţiunile sale din domeniul vehiculelor autonome şi, totodată, a demarat căutarea de investitori externi pentru această divizie.

Directorii celor două companii au vorbit recent despre potenţialele economii de costuri în urma adâncirii alianţei, iar oficialii VW au discutat despre posibilitatea de a-şi produce vehiculele la fabricile Ford, în timp ce producătorul auto american ar putea folosi platforma pentru vehicule electrice a grupului german.

Ford are ca obiectiv o investiție de 11 miliarde de dolari pentru dezvoltarea de vehicule electrice în perioada 2015- 2022. De asemenea, va cheltui 800 de milioane de dolari pentru tehnologia necesară maşinilor fără şofer.

Şi Volkswagen are ca obiectiv investiţii de 150 miliarde de dolari în următorii cinci ani pentru a dezvolta vehicule electrice şi maşini fără şofer.

Producătorii auto din întreaga lume negociază alianţe pentru a împărţi costurile legate de dezvoltarea de vehicule autonome şi electrice. De exemplu, grupul nipon Honda Motor a anunţat că va investi 2,75 miliarde dolari şi va prelua o participaţie la Cruise Automation, divizia gigantului american General Motors Co care se ocupă de dezvoltarea de vehicule autonome.

UPADTE: Parteneriatul Ford – Volkswagen pe scurt

Astăzi, vineri, 12 iulie 2019, după conferința susținută de șefii Ford, Jim Hackett, și Volkswagen, Herbert Dies, au fost detaliate planurile alianței dintre cele două mari grupuri auto:

  • Ford Motor va construi vehicule electrice având la bază platforma electrică MEB a Volkswagen
  • Volkswagen va livra componentele platformei sale MEB către Ford
  • Vehiculul Ford având la bază platforma Volkswagen va fi asamblat la uzina grupului american de la Koln, Germania
  • Ford are în plan o producție de 600.000 de vehicule electrice în șase ani având la bază platforma MEB
  • Un al doilea vehicul Ford cu acceași platformă Volkswagen se află încă în discuție
  • Volkswagen va investi 2,6 miliarde de dolari în Argo AI, divizia Ford destinată dezvoltării mașinilor autonome de nivel IV
  • Autonomous Intelligent Driving (AID), divizia grupului Volkswagen, va deveni baza din Europa a Argo AI
  • Ford și VW vor deveni, în timp, parteneri egali în Argo AI, companie care va atinge o valoare de piață de 7 miliarde de dolari
  • Ford va dezvolta și asambla un pickup a cărui bază tehnică va fi utilizată pentru urmașul actualului Volkswagen Amarok în 2022
  • Tot în 2022, Ford va dezvolta și asambla un vehicul comercial de dimensiuni mari care va purta atât emblema mărcii americane cât și pe cea a Volkswagen
  • Volkswagen va dezvolta și asambla un vehicul comercial ușor pentru ambele companii

Citește și:

Leave a Comment